Mirns, wie gaat er kiten

RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9425 Juli 22, 2011, 20:22:53
edit2Rapporteer  
ja man, was echt een rot richting ik doe dit nooit weer met deze richting of überhaupt met aflandige wind. Het was er ook flink uitgestorven op de spot.

Beter en verstandiger ff door te rijden naar Workum de volgende keer, geen wonder dat het uitgestorven was, noord west is allesbehalve ideaal @ Mirns
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #9426 Juli 23, 2011, 21:18:05
edit2Rapporteer  
Ja... klopt. Met Noord-West is Mirns een No-Go.

Morgen nog mensen naar Workum of Zee?
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #9427 Juli 24, 2011, 00:20:34
edit2Rapporteer  
oostvoorne (langste wind aan)
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #9428 Juli 25, 2011, 00:54:28
edit2Rapporteer  
het was lekker rustig op mirns, was weer een super dagje voor in de boeken!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #9429 Juli 25, 2011, 18:22:00
edit2Rapporteer  
Gisteren was een super dag @ Workum. Veel motregen maar stonden maar met paar man op het water dus super veel ruimte. Tot de volgende maar weer
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #9430 Juli 28, 2011, 12:37:50
edit2Rapporteer  
nog beginners die zaterdag of zondag naar Workum of Mirns gaan?
Staat niet echt veel wind maar misschien net genoeg om even met mijn 12m2 te kunnen varen.

Kom zelf uit omgeving Zwolle dus als je mee wil rijden ben je welkom!


P.s. rijd een Twingo eco dus als je een board hebt van 160 of 170 gaat dat helaas niet passen:P Kunnen wel in totaal 4/5 kites mee;) ja ja een twingo:P
Heb zelf een board van 133 en dat past prima! Uiteraard met bank plat
kiteflies

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #9431 Juli 28, 2011, 13:41:56
edit2Rapporteer  
Zijn er misschien mensen die zaterdag iemand mee wil nemen uit Leeuwarden naar Mirns of Workum?
Zaterdag word redelijk kite weer, haal gewoon mijn 12m kite uit de kast.

ik hoor het graag !
Baksteen

Berichten: 129
Antwoord #9432 Juli 28, 2011, 13:44:55
edit2Rapporteer  
Omdat ik het hele jaar al op westen wind wacht in Mirns heb ik nog 0 x kunnen kiten, echt jammer. Daarom wil ik met NW naar Workum waar je wel kan kiten met NW.

Mijn vragen zijn:
1. Is NW in Workum pal aanlandig of niet?
2. Is het veilig daar voor beginners?
3. Wat moet ik in mijn navigatie intypen om daar te komen?

Safety first.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9433 Juli 28, 2011, 16:20:21
edit2Rapporteer  
Omdat ik het hele jaar al op westen wind wacht in Mirns heb ik nog 0 x kunnen kiten, echt jammer. Daarom wil ik met NW naar Workum waar je wel kan kiten met NW.

Mijn vragen zijn:
1. Is NW in Workum pal aanlandig of niet?
2. Is het veilig daar voor beginners?
3. Wat moet ik in mijn navigatie intypen om daar te komen?

Safety first.


1.& 2.  NW is behoorlijk aanlandig @ Workum maar je kunt ook hier een behoorlijk eind uit de kant lopen dus voor beginners is het een goede locatie.
3. Adres voor je navigatie vind je HIER

Officieel : In augustus en juli moet je je wel ff aanmelden bij de daar actieve kitesurfscholen: Kite mobile ( kost je geen drol ) Sky High ( rekent naar mijn info euries)
Zorg er in ieder geval voor dat je ter plekke even informeert waar je wel en vooral NIET mag varen. Een alternatief in die omgeving is Hindeloopen ( maar dan moet je wel Duits kunnen spreken)
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #9434 Juli 28, 2011, 16:23:41
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik zondag wel van de partij ben. Hou wel ff de wind in de gaten want als het nog minder gaat worden heeft het weinig zin om een uur in de auto te zitten denk ik.

Nog meer mensen die zondag eventueel gaan?

ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #9435 Juli 28, 2011, 16:25:14
edit2Rapporteer  
Aanmelden bij een kiteschool?
waar is dat goed voor als ik vragen mag??
Puur om te weten waar je WEL en NIET mag komen of zit er nog een gedachte achter?
Is dit puur en alleen voor beginners of voor iedereen die daar wil kiten?
Thnx alvast!
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #9436 Juli 28, 2011, 17:38:16
edit2Rapporteer  
Dit is puur een administratieve kwestie. Zitten geen kosten aan verbonden. Gewoon bij kitmobiel melden. Zo houden ze het maximale aantal kiters daar binnen de lijnen. Binnen de perken was niet het goede woord.
Joel

Berichten: 83
Antwoord #9437 Juli 28, 2011, 18:55:34
edit2Rapporteer  
Even terug van weggeweest.

Hallo allemaal,

Na vorig jaar door een hernia met kiten te zijn gestopt (hopelijk tijdelijk; rug gaat beter maar ben bang na een crash toch weer last te krijgen) weer eens een berichtje van mij. Dit moet me namelijk even van het hart:

Vandaag even met vrouw en kids lekker op Mirns aan het strand. Een twintigtal kiters op het water, pal aflandige wind en hoogte houden zat er voor de meesten niet in. Een kiter trok mijn aandacht door met een een grote kite ver uit de kant heen en weer te varen...op zich geen probleem, maar hoogte houden? Ho maar! Uiteindelijk voorbij het ondiepe gedeelte kite te water en waterherstart lukt niet. Betrokkene bleef lang aan het prutsen en leek steeds verder af te drijven. Na een tijdje maar eens gaan informeren bij de kiters aan land of zij hem kenden. Niemand kende hem en er zat weinig actie in, ook van de kiters op het water, om hem te gaan helpen.

Uiteindelijk zelf het water ingegaan om assistentie te verlenen. En wat denk je? Hij had zelf zijn kite aan de boei vastgemaakt en kwam teruglopen. Na geïnformeerd te hebben of hij de enige was bij de kite (die ondertussen weer losgeslagen was en onderweg was naar Urk) kreeg ik een eerst nonchalante en daarna zelfs onvriendelijke reactie en een klein bedankje kon er niet eens af.
Meneer had de situatie volledig onder controle (Ja, dat bleek...Smiley), ging terug naar de kant om dan met zijn surfplank de kite te gaan halen en zat niet te wachten op hulp van mij. Wie ik wel niet was om me er mee te bemoeien? En het 'wijzende vingertje' of dit wel zo verstandig was geweest was meneer al helemaal niet van gediend. Prima joh, laat ik je de volgende keer toch lekker verzuipen....

twee punten:
1. Hoe kan het dat er NIEMAND van de kiters op het water of land ook maar EEN vinger uitgestoken  heeft om deze man te helpen die duidelijk problemen had? Dit is een verantwoordelijkheid van ons allemaal!!
2. Als dit de manier is hoe de kitecommunity op Mirns tegenwoordig met elkaar omgaat, waarbij een helpende hand op deze manier afgezeken wordt, ben ik blij dat ik hier niet mee zo vaak kom!

Doe er mee wat je wil, maar ik moest dit even kwijt.
kiteflies

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #9438 Juli 28, 2011, 20:47:24
edit2Rapporteer  
is er niemand uit leeuwarden waarmee ik kan meerijden?
een vervoers-vergoeding komen we wel over uit als je het nodig vind.
of als er iemand eventueel naar workum gaat vind ik dat ook geen probleem !
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9439 Juli 29, 2011, 10:01:51
edit2Rapporteer  
Ik snap zowiezo niet dat men op Mirns met pal aflandige wind het water opgaat.
Gewoon teveel gasten die niet in de sport thuis horen. Vwb de mentaliteits verandering: Ik kom door het NKV gebeuren door heel Nederland en deze verandering zie je eigenlijk overal wel . Op de ene plek iets maar dan op de andere. Een droevige zaak maar het is wel de realiteit. Het is een logisch gevolg op het handelen van "laat ik heel voorzichtig zeggen"  Wannabee's in de sport.
Je geeft zelf al aan dat die mafketel @ Mirns pissed reageerde op jouw aanwijzingen. Als je dat in de praktijk maar vaak genoeg meemaakt dan ben je er een keertje klaar mee.
Rare toestanden @ Mirns ( en op vele andere locaties) zijn tegenwoordig normaal. Mensen met aflandige wind op het water, te grote vliegers, geen vliegercontrole, vlak voor de kant je eerste meters proberen te maken., negeren van het verbod om bij Wiebe voor de deur met je vlieger bezig te gaan, scholen die starten met hun les op het moment dat de ervaren locals vanwege de weersomstandigheden van het water afgaan.
Crashen tijdens een start / het hek slopen en hoppa naar huis, ( wie repareert het hek? )  je afval gewoon om je heen smijten enz enz.
Moet je voor de grap eens kijken naar de nieuwkomers in de sport die hier op de site met pal aflandige wind @ Mirns afspreken om hun eerste metertjes te gaan maken en daarna nog ff lekker roepen dat ze een wereldsessie hebben gehad.......

Ikzelf geef tegenwoordig nog maar 1 keer advies: Leg de situatie rustig uit en vertel hoe het beter kan. Niet luisteren ? Jammer zoek het maar uit...... In levensbedreigende situaties trek ik gewoon de deflate eruit.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9440 Juli 29, 2011, 10:04:43
edit2Rapporteer  
Zijn er misschien mensen die zaterdag iemand mee wil nemen uit Leeuwarden naar Mirns of Workum?
Zaterdag word redelijk kite weer, haal gewoon mijn 12m kite uit de kast.

ik hoor het graag !

zaterdag is Noordwest is aflandig op Mirns........
ThommyT

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #9441 Juli 29, 2011, 10:08:14
edit2Rapporteer  
Had het idd al gezien Tom. maar hoopte een beetje dat de wind eventueel nog ging draaien. Zo niet op naar Workum of een andere plaats waar geen aflandige wind staat!
Nog mensen die plannen hebben te gaan kiten dit weekend bij Workum?
kiteflies

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #9442 Juli 29, 2011, 11:18:03
edit2Rapporteer  
Zijn er misschien mensen die zaterdag iemand mee wil nemen uit Leeuwarden naar Mirns of Workum?
Zaterdag word redelijk kite weer, haal gewoon mijn 12m kite uit de kast.

ik hoor het graag !

zaterdag is Noordwest is aflandig op Mirns........

Ooh ja klopt, misschien dat er iemand naar workum gaat of iets in die richting?
Of misschien is er de mogelijkheid om mij op te pikken vanaf het station, misschien makkelijker voor de mensen die niet uit leeuwarden komen.

Baksteen

Berichten: 129
Antwoord #9443 Juli 29, 2011, 14:27:18
edit2Rapporteer  
Morgenvroeg Workum nog mensen? Wordt mijn 1e x daar. Is het nog teveel noord in de wind in de ochten of niet? Hopelijk gaat het goed NW waaien.
dataman

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #9444 Juli 29, 2011, 18:06:43
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik morgen (vroeg) naar workum ga....of naar andijk.
kiteflies

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #9445 Juli 29, 2011, 18:47:07
edit2Rapporteer  
is er een mogelijkheid bij iemand dat ik bij iemand vanaf het station naar it soal kan meerijden?
iemand die in de ochtend erheen gaat?
ik hoor het graag van jullie
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9446 Augustus 01, 2011, 13:21:19
edit2Rapporteer  
Godzijdank: d'r komt weer een beetje zuidwest aan.  YeSS  YeSS  YeSS
kiteflies

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #9447 Augustus 01, 2011, 14:09:35
edit2Rapporteer  
maar ook genoeg wind? Grin
trouwens op zaterdag was lekker op workum,
wat die lycra's betreft, niemand kite in lycra's, ik heb t nagevraagt, het hoefde niet van de kiteshop.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9448 Augustus 01, 2011, 15:02:24
edit2Rapporteer  
maar ook genoeg wind? Grin
trouwens op zaterdag was lekker op workum,
wat die lycra's betreft, niemand kite in lycra's, ik heb t nagevraagt, het hoefde niet van de kiteshop.

van surfabc.nl

Zondag wordt de hogedruk alweer aan de kant gezet door een ferm lagedrukgebied met een matige zuidwester. Het kan 12-20 knopen gaan waaien. Het is niet heel overtuigend, maar voor zomerse begrippen een prima zuidwest. Na het weekend draait de stroming naar west, later noordwest en komt de beuk er in. Mooie vakantiedag om vrij op te nemen zou zeker dinsdag kunnen zijn. De modeluitvoer oogt zeer betrouwbaar.......
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #9449 Augustus 01, 2011, 15:23:32
edit2Rapporteer  
Zoals het er nu naar uitziet worden zondag en maandag paar mooie dagen met veel wind.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.