toekomstig beeld klimaat verandering

kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #25 Maart 04, 2007, 06:52:28
edit2Rapporteer  
vooral die laatste grafiek (post van silversurfer) is erg verhelderend, je ziet daar de ijstijden van de afgelopen 10.000den jaren, en die laatste piek (nu al 2x zo hoog als ooit tevoren) is wat er de laatste tijd gebeurt.

het "ecologische systeem" van de aarde is zo ontzettend ingewikkeld, dat zullen "de wetenschappers" nooit begrijpen dus absoluut bewijs zal er nooit zijn.

Ik denk wel dat het ontzettend NAIEF is om te denken dat de mensheid GEEN invloed heeft op het klimaat. Natuurlijk heeft de menselijke civilisatie daar invloed op, net zoals we ervoor zorgen dat er allerlei dieren uitsterven en hele stukken amazone regenwoud verdwijnen etc.

Er zijn nu 6 miljard mensen die allemaal hun steentje bijdragen aan het "opvreten van de aarde", of je het nu over CO2-concentraties hebt of leeggeviste zeeen, opgedroogde meren, gesmolten ijskappen, brandende kolenvelden...  al die shit die we uithalen daar krijgen we binnenkort de rekening van gepresenteerd.

Bedenk je dan ook dat "de mens" op dit moment totaal niet in staat is om in vrede samen te leven en dat er dus no way een "gezamelijke oplossing" komt (op tijd). Dus tja. Ik weet 't niet maarrehh.. ik vermoed dat er straks veel schaarste komt (voedsel, drinkwater, leefruimte etc) en schaarste zorgt meestal voor conflicten (oorlog en dat soort dingen).

Achja. De natuur heeft voor alles een oplossing heh.

survival of the fittest!

of misschien ben ik wel een beetje een te erge doemdenker. Er is natuurlijk het spreekwoord "een gezamelijke vijand maakt vijanden tot vriend"... wel... alle mensen samen hebben nu 1 vijand dus misschien worden we straks allemaal vriendjes? :-)
Steph

Berichten: 467
Antwoord #26 Maart 05, 2007, 06:17:06
edit2Rapporteer  
Gelukkig is Kentyman er nog!

En over schaarste gesproken... wat dacht je van de olie. Die is straks echt wel op. En waar denk je dat je kite uit is gemaakt?

Bonaire gaat 2008 eindelijk aan de windpower en biodiesel ipv die ranzige generatoren.
J-mie

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #27 Maart 12, 2007, 20:05:35
edit2Rapporteer  
Tis volges mij wel echt ernstig.. ik ben zelf geen kiter maar ik ben bezig met het maken van een documentaire over de klimaatsverandering.. kan de statistieken wel goed gebruike ! Smiley sooo..
helium

Berichten: 676
Antwoord #28 Maart 12, 2007, 20:26:50
edit2Rapporteer  
WHOOOHOOO
gast1
Gast
Antwoord #29 Maart 13, 2007, 07:54:03
edit2Rapporteer  
jongens zoek eens bij google video naar "The great global warming swindle" !!!!
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #30 Maart 13, 2007, 08:27:51
edit2Rapporteer  
Ik ben het volledig met Iceberg eens.

Even een klein vergelijk. In de oertijd, was er een periode waarbij de zeespiegel van de Noordzee in 100 jaar met 4 meter steeg. Wij hebben nu te maken met een gemiddelde stijging van zo'n 70 tot 100 cm per jaar.

Het is ook een feit, dat om de zoveel eeuwen, er een ijstijd opgang komt. Dit is een hele natuurlijke gang van zaken waar wij mensen niks tegen kunnen doen.

Uitstoot van CO2 is naar mijn mening niet het grootste probleem. Belangrijken zijn dingen als overbevissing, jagen op uitstervende diersoorten, kappen van complete oerbossen, enz.


70 tot 100cm per jaar????????? LOL
Weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar als dat zo is dan is er over 5 jaar geen Arnhem, maar Berlijn aan zee(am meer).

Blijkt dat "wij" met zijn allen verantwoordelijk zijn voor ca. 2% van de opwarming van de aarde.
De andere 98% daar is de door ons allen zo geliefde zon verantwoordelijk voor.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #31 Maart 13, 2007, 14:29:50
edit2Rapporteer  
Ik ben het volledig met Iceberg eens.

Even een klein vergelijk. In de oertijd, was er een periode waarbij de zeespiegel van de Noordzee in 100 jaar met 4 meter steeg. Wij hebben nu te maken met een gemiddelde stijging van zo'n 70 tot 100 cm per jaar.

Het is ook een feit, dat om de zoveel eeuwen, er een ijstijd opgang komt. Dit is een hele natuurlijke gang van zaken waar wij mensen niks tegen kunnen doen.

Uitstoot van CO2 is naar mijn mening niet het grootste probleem. Belangrijken zijn dingen als overbevissing, jagen op uitstervende diersoorten, kappen van complete oerbossen, enz.


70 tot 100cm per jaar????????? LOL
Weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar als dat zo is dan is er over 5 jaar geen Arnhem, maar Berlijn aan zee(am meer).

Blijkt dat "wij" met zijn allen verantwoordelijk zijn voor ca. 2% van de opwarming van de aarde.
De andere 98% daar is de door ons allen zo geliefde zon verantwoordelijk voor.

De zon zorgt daar idd voor,

maar omdat er zo'n dikke korst CO2 om de aarde zit kan die warmte niet weg.

Idd de zon doet het... maar wij zorgen er (voor een super groot deel) voor dat de warmte niet weg kan.

De zeespiegel stijgt op dit moment ongeveer 2 mm per jaar.
Azrael
Gast
Antwoord #32 Maart 13, 2007, 16:52:11
edit2Rapporteer  
jongens zoek eens bij google video naar "The great global warming swindle" !!!!


Nou, die ga ik hier even voor je posten! Ik heb hem namelijk gisteren gezien en wilde hem gelijk hier neerknallen.

Kijken mensen!
http://video.google.com/videoplay?docid=9005566792811497638&q=The+Great+Global+Warming+Swindle&hl=en
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #33 Maart 13, 2007, 19:33:54
edit2Rapporteer  
leuk die tabelletjes maar laat ze eens wat verder teruggaan. ik heb voor greenpeace gewerkt en een hele lezing hierover gehad. Je zou toch zeggen dat greenpeace hier toch erg extreem in zou zijn maar dat viel wel mee. Ze lieten namelijk zien dat het vroeger net zo warm werd als nu of warmer en dan werd het plotseling ook weer kouder. Het gaat nu alleen wat sneller..

Het model trouwens van ned onderwater klopt niet want Utrechtse heuvelrug blijft ook droog.

Ik kom dus op nieuw hawaii te wonen.. JIHAAAAAA!!!
b.v.o

Berichten: 570
Antwoord #34 Maart 14, 2007, 00:04:28
edit2Rapporteer  
zolang nederland dat gelooft en in de kranten en troep komt gaat hij straks meer geld verdienen en wie vervuild er het meest? hij zelf
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #35 Maart 14, 2007, 00:47:17
edit2Rapporteer  
zolang nederland dat gelooft en in de kranten en troep komt gaat hij straks meer geld verdienen en wie vervuild er het meest? hij zelf

Over wie heb je het nu? Gore?
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #36 Maart 14, 2007, 18:57:44
edit2Rapporteer  
jongens zoek eens bij google video naar "The great global warming swindle" !!!!


Nou, die ga ik hier even voor je posten! Ik heb hem namelijk gisteren gezien en wilde hem gelijk hier neerknallen.

Kijken mensen!
http://video.google.com/videoplay?docid=9005566792811497638&q=The+Great+Global+Warming+Swindle&hl=en


Ik heb 'm gister bekeken, best een goede docu, maar het enige wat deze docu doet is aangeven wat er mis is met de hype rond global warming. Waar deze docu het totaal niet over heeft is dat de menselijke civilisatie wel degelijk een negatieve invloed heeft op "het milieu" (lees: het ecologisch / klimatologisch systeem van de planeet).

Ik bedoel, rond Rotterdam heeft de noordzee een chemisch smaakje en die gele wolken boven de maasvlakte daar word ik ook niet blij van. Ik werk in Amsterdam en de lucht is hier slecht, als ik thuis kom in Zandvoort dan kan ik pas weer goed ademen. De bio-industrie maakt kwalitatief slecht eten op een moreel onverantwoorde manier. Al deze dingen hebben invloed op hoe wij ons voelen in het dagelijks leven (volksgezondheid, zowel fysiek als mentaal).

Er heerst nu een hele hype over CO2, op zich een goede zaak dat mensen zich zo bewust worden van de grootschalige effecten van industrialisatie maar CO2 is 1 klein symptoom en niet de oorzaak en ook niet het grootste probleem.

Je krijgt nu ook dat mensen zich compleet blind staren op CO2 en dat daar alles voor moet wijken. Ik hoorde laatst Balkenende zeggen op die EU-top over milieu-gedoe dat hij een "nieuwe schone vorm van kolen centrales" wil bouwen. Waar dat idee op neerkomt is dat ze nu de uitlaatgassen / afvalstoffen van de kolenkrachtcentrale niet meer de lucht in laten gaan maar dat ze dat afval via een pijpleiding de grond in pompem!!!! HOE DOM KUN JE ZIJN!?!? Echt bizar. Maar ja, zo komt er wel minder CO2 in de lucht!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.