Kiters uit Rotterdam , meld je!

Robert H.

Berichten: 567
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17775 Juni 02, 2009, 21:30:52
edit2Rapporteer  
Playaa was heel erg lekker vanmiddag, alleen bij het over bakboord varen last van vervelende korte golfjes, kreeg echt de hele tijd spray in mijn gezicht!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17776 Juni 02, 2009, 21:37:32
edit2Rapporteer  
nu en dan op ebay, heb ik de mijne ook voor een zacht preisie vandaan

Wat vaar jij dan Rocketman?

Ik een Underground 172x48cm met truster set-up. Voer eerst strapless zonder pads (alleen wax). Maar dat is in de noordzee golfjes lastig met chop, dan is erop blijven erg lastig.

Daarna voetbanden en pads gemonteerd, maar dat vind ik erg "onnatuurlijk" varen. Merk zelfs dat ik minder hoogte loop als strapless. Ook het low-end haal ik er niet meer uit. Ga denk ik weer terug, met een enkel golfsurfpad achterop, voorop wax
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #17777 Juni 02, 2009, 21:44:04
edit2Rapporteer  
nu en dan op ebay, heb ik de mijne ook voor een zacht preisie vandaan

Wat vaar jij dan Rocketman?

Ik een Underground 172x48cm met truster set-up. Voer eerst strapless zonder pads (alleen wax). Maar dat is in de noordzee golfjes lastig met chop, dan is erop blijven erg lastig.

Daarna voetbanden en pads gemonteerd, maar dat vind ik erg "onnatuurlijk" varen. Merk zelfs dat ik minder hoogte loop als strapless. Ook het low-end haal ik er niet meer uit. Ga denk ik weer terug, met een enkel golfsurfpad achterop, voorop wax

ik vond strapless eigenlijk best meevallen in lichte chop!  heb mijnes nog niet gevaren in zwaardere chop, omdat ik dat geen lichtweer boardje vaar maar gewoon lekker twintip!
richard

Berichten: 381
Antwoord #17778 Juni 02, 2009, 22:13:50
edit2Rapporteer  
@sjorsie: hoop voor je dat je nog een deal met eurofun hebt kunnen maken

Zie onder de forecast voor moggel
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17779 Juni 02, 2009, 22:51:39
edit2Rapporteer  
@ ThomasR: op zee is het een heel ander verhaal. En ik heb het over zware chop.

Strapless haal ik er een aantal knopen meer low-end uit, met straps krijg ik dat niet voor elkaar gek genoeg. Ik denk dat de voetbandplaatsing niet optimaal is. Daar kan ik trouwens ook nog mee spelen
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17780 Juni 02, 2009, 23:02:09
edit2Rapporteer  
nu en dan op ebay, heb ik de mijne ook voor een zacht preisie vandaan

Wat vaar jij dan Rocketman?

Ik een Underground 172x48cm met truster set-up. Voer eerst strapless zonder pads (alleen wax). Maar dat is in de noordzee golfjes lastig met chop, dan is erop blijven erg lastig.

Daarna voetbanden en pads gemonteerd, maar dat vind ik erg "onnatuurlijk" varen. Merk zelfs dat ik minder hoogte loop als strapless. Ook het low-end haal ik er niet meer uit. Ga denk ik weer terug, met een enkel golfsurfpad achterop, voorop wax

ik heb een prototype (blank) van nauticfish (nieuw merk zie www.nauticfish.com) op de kop getikt. T'is een rocketfish shape met een dubbele konkaaf met FCS vinnen. Heb er  het surfpadsystem van NSI incl. straps op gezet, fotos volgen. Sta onder de indruk hoeveel grip het board heeft en hoeveel hoogte ik kann lopen. T'is wel ff wennen vooral als je overpowerd bent. Golven heb ik nog niet echt kunnen pakken om te oordelen hoe het wave surfgevoel is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17781 Juni 02, 2009, 23:06:07
edit2Rapporteer  
De mijne heeft een enkele concaaf met afplatting aan de rails. Idd. kun je met genoeg druk in je kite enorm hoogte lopen dankzij de grote vinnen. Alleen merk je wel dat echt hoge snelheden niet mogelijk zijn (dan zou je een gun moeten nemen, waar je niets aan hebt op de Noordzee)

Ik ga toch weer proberen strapless te gaan. Pest met forse chop is dat je er gewoon afgeslagen wordt. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

De N en NO wind is ideaal om lekker te wavekiten nu op de Noordzee.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17782 Juni 02, 2009, 23:09:39
edit2Rapporteer  
ik heb tevens gemerkt dat de strap positie een kwestie van board snelheid is. Toen ik mijn board voor het eerst bij de wollebrand voer had ik ze op de achterste positie, daardoor stond het board te stijl. In voorste positie was het optimaal. De eerste keer op zee met behoorlijk meer snelheid had ik daarmee te weinig grip, heb ze in de achterste stand gezet en het was goed. Probleem met die wave boards is dat je alleen aan een kant vinnen hebt en daar haal je de grip uit.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #17783 Juni 02, 2009, 23:10:27
edit2Rapporteer  
Zo.
Vandaag weer moe maar voldaan van de dubbele reversed kiathlon.
(autorijden, lopen, kiten, lunch, kiten, lopen, autorijden)
Paar sneetjes erbij in mn voet van die klere scheermesjes.
Maar mag de pret niet drukken.

Nog een paar over het strand gesleurd zien worden door een 12 naish aero.
Met een andere kiter erop afgestapt en gevraagd of ze les hadden gehad.
Zeggen ze super enthousiast en lachoniek " nee! Maar wat kan er hier nou fout gaan? Ik kon alleen de kite niet remmen!"
Maar even vriendelijk verteld dat ze er maar een zitzak van moesten maken.

Wel super gekite. Zelfs wat sprongetjes geland!
Wel raar , ik spring beter met mijn slechte kant voor.
Met mijn goede kant ( linksvoor) kom ik snel in een overrotatie. Wel mijn benen in getrokken maar dat hielp niet zo veel.

Nog bedankt aan de kiter die mijn auto wat prik gaf.
Had mijn lampen laten branden.

Snel weer  
Al iets gehoord van ron knoopeo?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17784 Juni 02, 2009, 23:14:19
edit2Rapporteer  
Trouwens ben met m'n rhino 10 onderweg geweest. Was welliswar te weing wind maar denk dat ik het probleem gevonden heb, de nose line stond te strak. Kon bij ca. 15-16 kn met m'n Nobile 666 132*41 varen danwel niet hoogte lopen, maar ok 95 kg moeten ook eerst in beweging gebracht worden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17785 Juni 02, 2009, 23:15:39
edit2Rapporteer  
ik heb tevens gemerkt dat de strap positie een kwestie van board snelheid is. Toen ik mijn board voor het eerst bij de wollebrand voer had ik ze op de achterste positie, daardoor stond het board te stijl. In voorste positie was het optimaal. De eerste keer op zee met behoorlijk meer snelheid had ik daarmee te weinig grip, heb ze in de achterste stand gezet en het was goed. Probleem met die wave boards is dat je alleen aan een kant vinnen hebt en daar haal je de grip uit.

Strapless kun je dat helemaal "tunen" door je voeten optimaal te plaatsen voor de omstandigheden. Dan is het evenwicht snel te vinden voor een goede snelheid en perfect upwind.

Idd. moet je het board op de achterste vinnen varen ipv de rail, dat is wennen. Echter je moet ook veel meer druk op je voorste voet zetten, en meer naar voren gaan hangen. Dat maakt het zo afwijkend in vergelijk met een TT.

Wel leuk, maar doe het gewoon nog te weinig
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17786 Juni 02, 2009, 23:16:35
edit2Rapporteer  
Trouwens ben met m'n rhino 10 onderweg geweest. Was welliswar te weing wind maar denk dat ik het probleem gevonden heb, de nose line stond te strak. Kon bij ca. 15-16 kn met m'n Nobile 666 132*41 varen danwel niet hoogte lopen, maar ok 95 kg moeten ook eerst in beweging gebracht worden.

Was dat op zee?

Ja, dan is het een goede prestatie
Nee, dan staat ie nog niet goed afgesteld Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #17787 Juni 02, 2009, 23:31:14
edit2Rapporteer  
4000!
shit das veel. Lauw kan je er niet even 2000 af halen of zo?
Maar morgen einde ochtend, wie nog naar een avontuurlijke noordzeespot ergens?
N 17, moet toch te doen zijn tegen de stroming in.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #17788 Juni 02, 2009, 23:35:11
edit2Rapporteer  
Wel super gekite. Zelfs wat sprongetjes geland!
Wel raar , ik spring beter met mijn slechte kant voor.
Met mijn goede kant ( linksvoor) kom ik snel in een overrotatie. Wel mijn benen in getrokken maar dat hielp niet zo veel.


Hoest met je kuit? Was moeilijk strompelen naar je auto zeker?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #17789 Juni 02, 2009, 23:37:43
edit2Rapporteer  
Ik hoop na mn werk nog ff naar TH te gaan...maar dan moet er gewoon net als vandaag 18 knopen staan ofzo...
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #17790 Juni 02, 2009, 23:48:44
edit2Rapporteer  
Lekkere avondsessie gehad. Wind was wel een beetje aan/uit, maar dat was te verwachten.

Waren er vandaag toevallig een heleboel Duitsers op het Autostrand? Toen ik in de schemer terug liep brak ik bijna mijn nek over een enorm gat dat in het tweede duin was gegraven. Ik weet niet wat ze van plan zijn of waarom ze zich proberen te verschansen..... loser  Kunnen ze dat niet gewoon in Zandvoort gaan doen.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #17791 Juni 02, 2009, 23:51:41
edit2Rapporteer  
Hoest met je kuit? Was moeilijk strompelen naar je auto zeker?

jah hij staat aardig strak Grin.
iemand nog tips voor training of iets dergelijks tegen kramp in de kuiten na een dubbele kgb headfirst into 20 cm water...

allemaal gepland uiteraard  Roll Eyes

oostvoorne is trouwens helemaal ondiep geworden zeg.
Ik was op een aantal momenten dik uit de kant en kon daar no gewoon staan...


en ik ben niet groot.

@Emperor.
ik dacht al dat ik je zag...
ik was aan het inpakken toen jij het strand op kwam.
Ik riep je nog maar je reageerde niet dus begon te twijfelen of jij wel jij was.

ik heb dat gat ook gezien maar heb geen duitsers gezien.
Wel iemand met helm dus hoog duits gehalte en op de terugweg nog 2 keer bonjour naar mn hoofd gegooid gekregen. Ik weet niet of die de truukjes van onze oosterburen overnemen?
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #17792 Juni 02, 2009, 23:51:45
edit2Rapporteer  
Zo was weer top vandaag! Lekker full power met de 13m gevaren...

Weer wat oude bekende gezien en een nieuw gezicht bij het plaatje (Spoon) Wink

Morgen weer? Duh!

Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #17793 Juni 02, 2009, 23:54:47
edit2Rapporteer  
mooi roze is niet lelijk Wink
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #17794 Juni 02, 2009, 23:57:22
edit2Rapporteer  
mooi roze is niet lelijk Wink

Whehe staat me goed he Wink
Zeg altijd dat het de kite van me zusje is Wink
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #17795 Juni 03, 2009, 06:58:19
edit2Rapporteer  
[@Emperor.
Ik riep je nog maar je reageerde niet dus begon te twijfelen of jij wel jij was.

Heb daar echt niets van meegekregen. Was zo dedicated om nog even een paar uurtjes te varen dat alles en iedereen moest wijken. Achteraf bedenk ik mij dat ik jouw 4-tje wel heb zien staan. Volgende keer zal ik wel netjes gedag zeggen hoor.

Vanavond een herkansing..... Dat natuurlijk zolang onze oosterburen de boel niet annexeren.  Angry
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #17796 Juni 03, 2009, 08:46:01
edit2Rapporteer  
Daar mag je niet meer varen he JB..

Ik ben om half 2 waarschijnlijk op slufter
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17797 Juni 03, 2009, 08:57:56
edit2Rapporteer  
Trouwens ben met m'n rhino 10 onderweg geweest. Was welliswar te weing wind maar denk dat ik het probleem gevonden heb, de nose line stond te strak. Kon bij ca. 15-16 kn met m'n Nobile 666 132*41 varen danwel niet hoogte lopen, maar ok 95 kg moeten ook eerst in beweging gebracht worden.

Was dat op zee?

Ja, dan is het een goede prestatie
Nee, dan staat ie nog niet goed afgesteld Grin

yep, was op zee, tevens as promissed fotos, kwaliteit is iets minder (mobieltje)
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #17798 Juni 03, 2009, 09:02:27
edit2Rapporteer  
wie vandaag nog ergens noordzee?Smiley
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17799 Juni 03, 2009, 09:08:24
edit2Rapporteer  
Lekkere avondsessie gehad. Wind was wel een beetje aan/uit, maar dat was te verwachten.

Waren er vandaag toevallig een heleboel Duitsers op het Autostrand? Toen ik in de schemer terug liep brak ik bijna mijn nek over een enorm gat dat in het tweede duin was gegraven. Ik weet niet wat ze van plan zijn of waarom ze zich proberen te verschansen..... loser  Kunnen ze dat niet gewoon in Zandvoort gaan doen.

Da's toch niet leuk op playa, er zijn niet genoeg schelpen om "Urlaub 2009" erop te zetten, idd Zandvoort is the place to be voor zoiets.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.