Kiters uit Rotterdam , meld je!

The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #44475 December 29, 2012, 18:39:17
edit2Rapporteer  
Slufter was mega druk
Te veel mensen die nog nooit in stroming en of tjop gevaren hebben, mensen met kite hele dag bijna op 12uur.
ook wat beginners die niet snappen dat het een gevorderde spot is, maar goed moeten ze zelf weten.


Buiten dat was het weer ouderwets kiten tussen iedereen door met de 8m.
Af en toe zakte de wind weg en dan stond je goed gepowered.

Wat baby sprongen gemaakt en ronnies loophouse gekeken.

Gelukkig is het morgen koud dan blijft er wat meer volk thuis.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #44476 December 29, 2012, 18:47:52
edit2Rapporteer  
5bft????


Ik sluit me aan. Topsessie. Zonnetje. 11 graden. 5 beaufort en in de middag nog een lichte toegift/toename van de wind.

Als het morgen weer zo wordt, hou ik me aanbevolen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #44477 December 29, 2012, 18:51:30
edit2Rapporteer  
Eerste minidownwindertje gedaan op de slufter. Low end van de nieuwe C4 (8m) beviel me zeker!
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #44478 December 29, 2012, 19:23:57
edit2Rapporteer  
Geloof het bijna zelf niet maar ik heb echt een topsessie gehad op Rock.
Wilde eigenlijk naar Sluf maar mijn zwager wilde op het laatste moment mee en die is net beginner af en heeft niets te zoeken op Sluf dus toen naar Rock.
Heerlijk zonnetje, weinig chop, weinig andere kiters en een lekker windje voor mijn 7m om uit te haken.
Heb gewoon 3,5 staan beuken daar, had niet gedacht dat het zo lekker zou zijn.

In de verte zag het er reete druk uit op Sluffie...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44479 December 29, 2012, 19:44:17
edit2Rapporteer  
Slufter was mega druk
Te veel mensen die nog nooit in stroming en of tjop gevaren hebben, mensen met kite hele dag bijna op 12uur.
ook wat beginners die niet snappen dat het een gevorderde spot is, maar goed moeten ze zelf weten.
Dat moeten ze niet zelf weten, die moeten gewoon naar een spot rijden waar ze thuishoren in plaats van ons ontiegelijk dwars te zitten en zichzelf in gevaar brengen.

Verder heerlijk met 8m gevlogen en als toegift met 5m de golven in.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #44480 December 29, 2012, 19:52:16
edit2Rapporteer  
mijn 8 is gesneuveld. scheur in doek, niet veel maar hij gaat nu naar laatste rustplaats....
enorm veel plezier mee gehad met de Diablo..........RIP...
na 3 reparaties laat ik hem nu niet meer maken. hij is nu echt op.

tijd voor nieuwe loopvriendjes... YeSS
wat gaat het worden?

Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #44481 December 29, 2012, 20:06:02
edit2Rapporteer  
Ron misschien moeten we een stille tocht voor je 8 organiseren  Grin
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #44482 December 29, 2012, 20:18:11
edit2Rapporteer  
@RR
heb nog een reserve 7m liggen mag je lenen ter overbrugging tot je je nieuwe baby binnen heb.
dan kan je ten minste kiten.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #44483 December 29, 2012, 20:26:02
edit2Rapporteer  
Slufter was mega druk
Te veel mensen die nog nooit in stroming en of tjop gevaren hebben, mensen met kite hele dag bijna op 12uur.
ook wat beginners die niet snappen dat het een gevorderde spot is, maar goed moeten ze zelf weten.
Dat moeten ze niet zelf weten, die moeten gewoon naar een spot rijden waar ze thuishoren in plaats van ons ontiegelijk dwars te zitten en zichzelf in gevaar brengen.

Verder heerlijk met 8m gevlogen en als toegift met 5m de golven in.

Heerlijk gevlogen ja maar het was wel echt om te janken met het niveau vandaag inderdaad, levensgevaarlijk, die mensen moeten lekker thuis achter de geraniums gaan zitten
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #44484 December 29, 2012, 20:35:00
edit2Rapporteer  
Het was weer de moeite lees ik hier, goed dat ik niet kon vandaag. Hopen dat het maandag lekker rustig is.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #44485 December 29, 2012, 20:37:09
edit2Rapporteer  
Slufter was mega druk
Te veel mensen die nog nooit in stroming en of tjop gevaren hebben, mensen met kite hele dag bijna op 12uur.
ook wat beginners die niet snappen dat het een gevorderde spot is, maar goed moeten ze zelf weten.
Dat moeten ze niet zelf weten, die moeten gewoon naar een spot rijden waar ze thuishoren in plaats van ons ontiegelijk dwars te zitten en zichzelf in gevaar brengen.

Verder heerlijk met 8m gevlogen en als toegift met 5m de golven in.

Heerlijk gevlogen ja maar het was wel echt om te janken met het niveau vandaag inderdaad, levensgevaarlijk, die mensen moeten lekker thuis achter de geraniums gaan zitten

Het viel allemaal wel mee hoor. Niet zanikken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44486 December 29, 2012, 20:39:39
edit2Rapporteer  
Was jij een van hen Hans?
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #44487 December 29, 2012, 20:41:52
edit2Rapporteer  
Was jij een van hen Hans?

Niveau is relatief. Ik zoek altijd een rustige plek op ... heb ik geen last van anderen.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #44488 December 29, 2012, 20:48:01
edit2Rapporteer  
Was lekker en gezellig op Rockanje, stond goed gepowered met de 9. Topdaggie.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #44489 December 29, 2012, 20:50:38
edit2Rapporteer  
Slufter was mega druk
Te veel mensen die nog nooit in stroming en of tjop gevaren hebben, mensen met kite hele dag bijna op 12uur.
ook wat beginners die niet snappen dat het een gevorderde spot is, maar goed moeten ze zelf weten.
Dat moeten ze niet zelf weten, die moeten gewoon naar een spot rijden waar ze thuishoren in plaats van ons ontiegelijk dwars te zitten en zichzelf in gevaar brengen.

Verder heerlijk met 8m gevlogen en als toegift met 5m de golven in.

Heerlijk gevlogen ja maar het was wel echt om te janken met het niveau vandaag inderdaad, levensgevaarlijk, die mensen moeten lekker thuis achter de geraniums gaan zitten

Het viel allemaal wel mee hoor. Niet zanikken.

Het viel niet mee, ik heb het nog nooit zo erg gezien als vandaag. Niveau is niet relatief, de meesten die vandaag op het water stonden stuiterden zonder controle achter hun kite aan, kijken niet om zich heen en staan lekker midden in de poel met de kite op 12 hun waterstartjes te oefenen.

Als je met z'n allen op zo'n klein stukje water wil varen moet je het wel kunnen anders heb je er weinig te zoeken, Je eigen middag verzieken en je eigen leven in gevaar brengen is dikke prima natuurlijk maar daar hoeven geen anderen last van te hebben, vrij logisch
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44490 December 29, 2012, 20:55:41
edit2Rapporteer  
Was jij een van hen Hans?

Niveau is relatief. Ik zoek altijd een rustige plek op ... heb ik geen last van anderen.
Als dat rustige plekje een stukje vlak water downwind van iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen vaar je alsnog in de weg....
En omdat je zo ver vliegt in deze wind moet je wel flink stuk water downwind vrij houden wat er dan natuurlijk rustig uitziet.
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #44491 December 29, 2012, 20:59:11
edit2Rapporteer  
Slufter was mega druk
Te veel mensen die nog nooit in stroming en of tjop gevaren hebben, mensen met kite hele dag bijna op 12uur.
ook wat beginners die niet snappen dat het een gevorderde spot is, maar goed moeten ze zelf weten.
Dat moeten ze niet zelf weten, die moeten gewoon naar een spot rijden waar ze thuishoren in plaats van ons ontiegelijk dwars te zitten en zichzelf in gevaar brengen.

Verder heerlijk met 8m gevlogen en als toegift met 5m de golven in.


Heerlijk gevlogen ja maar het was wel echt om te janken met het niveau vandaag inderdaad, levensgevaarlijk, die mensen moeten lekker thuis achter de geraniums gaan zitten


Het viel allemaal wel mee hoor. Niet zanikken.
Maandag was er ook een oudere kerel aan het starten in de bijna leegstaande poel met een 7 meter bandit. Na 3 keer zijn kite in het water te knallen met te starten, crashte hij te dicht richting mij (stond op het strand men kite op te ruimen) en liep er naartoe omdat hij totaal niets van kitecontrole had.  Vertelde hem dat het gewoonweg gevaarlijk was en beter kon stoppen of ten minste achter het zandbankje kon starten. Maar hij wou het niet en starte gewoon met 1 voet naast zijn strap  loser, en ja weer knalde zijn  kite in het water. Zo'n mensen kunnen beter wegblijven want nemen totaal geen advies ter ore. Na nog 5 keer zijn kite te crashe en een hoop mensen te irriteren toch gedaan wat ik zei. Kite hij recht het vogelgebied in om daar een half uur te kiten waarna hij toch upwind geraakte en wat achter da grote zandbank kon kiten. Met grote kite had hij zeker geen hoogte kunnen lopen en had hij op oostvoorne terecht gekomen.
Dus zanniken mag naar mijn bescheiden mening zeker, er varen genoeg mensen rond die denken dat ze alles kunnen en niets van elkaar moeten aantrekken of aannemen


Was jij een van hen Hans?

Niveau is relatief. Ik zoek altijd een rustige plek op ... heb ik geen last van anderen.
Als dat rustige plekje een stukje vlak water downwind van iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen vaar je alsnog in de weg....
En omdat je zo ver vliegt in deze wind moet je wel flink stuk water downwind vrij houden wat er dan natuurlijk rustig uitziet.
Zo is dat, niet dat ik ook 100 m haal. Maar een veilig stuk downwind is niet slecht, en dan heb je ook niet de kans dat er plots zonder reden iemand keert in het midden van de poel terwijl je net een dikke sprong maakt.


[edit] samengevoegd Handleiding bericht bewerken
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #44492 December 29, 2012, 21:06:01
edit2Rapporteer  
Was jij een van hen Hans?

Niveau is relatief. Ik zoek altijd een rustige plek op ... heb ik geen last van anderen.
Als dat rustige plekje een stukje vlak water downwind van iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen vaar je alsnog in de weg....
En omdat je zo ver vliegt in deze wind moet je wel flink stuk water downwind vrij houden wat er dan natuurlijk rustig uitziet.

Ooit weleens van upwind gehoord.

Iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen ... dat is degene die de rustige plek moet uitzoeken ... en als het niet kan, niet doen ... en verder niet zanikken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44493 December 29, 2012, 21:12:09
edit2Rapporteer  
Was jij een van hen Hans?

Niveau is relatief. Ik zoek altijd een rustige plek op ... heb ik geen last van anderen.
Als dat rustige plekje een stukje vlak water downwind van iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen vaar je alsnog in de weg....
En omdat je zo ver vliegt in deze wind moet je wel flink stuk water downwind vrij houden wat er dan natuurlijk rustig uitziet.

Ooit weleens van upwind gehoord.

Iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen ... dat is degene die de rustige plek moet uitzoeken ... en als het niet kan, niet doen ... en verder niet zanikken.
Ooit wel eens van een stukje vlakwater gehoord waar je het lekkerste op kun springen en landen? Beetje heen en weer sukkelen kan net zo goed in de chop, overpowerd een sprong afzetten niet!

Een cleane golf is nog beter, maar de zee is vaak 1 grote klotsbak.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #44494 December 29, 2012, 21:18:55
edit2Rapporteer  
Was jij een van hen Hans?

Niveau is relatief. Ik zoek altijd een rustige plek op ... heb ik geen last van anderen.
Als dat rustige plekje een stukje vlak water downwind van iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen vaar je alsnog in de weg....
En omdat je zo ver vliegt in deze wind moet je wel flink stuk water downwind vrij houden wat er dan natuurlijk rustig uitziet.

Ooit weleens van upwind gehoord.

Iemand is die met 30kn+ 100m door de lucht wilt vliegen ... dat is degene die de rustige plek moet uitzoeken ... en als het niet kan, niet doen ... en verder niet zanikken.
Ooit wel eens van een stukje vlakwater gehoord waar je het lekkerste op kun springen en landen? Beetje heen en weer sukkelen kan net zo goed in de chop, overpowerd een sprong afzetten niet!

Een cleane golf is nog beter, maar de zee is vaak 1 grote klotsbak.

Niveau is relatief ... ik spring net zo makkelijk in chop ... kun je vaak nog gebruikmaken van een golf ... bijkomend voordeel: ik hoef me niet aan anderen te irriteren
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #44495 December 29, 2012, 21:19:10
edit2Rapporteer  
Da was hem niet, Vandaag letterlijk met knikkende knieën en bij elkaar geknepen billen rond gestuiterd. Maar dat kwam dan meer door de Roti van gisteren avond...drijft allemaal nu ergens in het  kikker poeltje ,  Gelukkig mn droogpak droog kunnen houden. Maar voelde allemaal erg slapjes, geen aanrader dus om niet fit het water op te gaan

Tja verder als het zo druk is moet iedereen ff opletten. Ik zoek liever de vrije ruimte maar die was vandaag nogal beperkt.  
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #44496 December 29, 2012, 21:22:16
edit2Rapporteer  
Mmmmm met de 5m in de golven Evan? Het is dus nog gaan waaien na half 4 of heb je alleen de bodydrag geoefend?
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #44497 December 29, 2012, 21:30:55
edit2Rapporteer  
whahahaha niet doen komt niet voor in het woordenboek van een slufterhufter.
Gewoon doen, iedereen die de spot bezoekt weet dat.
Hoger, harder, gekker en ben je het zat ga je verder op of in de golven spelen.

Niet doen als het niet kan is autostrand (beginners weide ).



Ik ben ook een beginnende  Grin  kiter en vermaak me prima
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44498 December 29, 2012, 21:32:01
edit2Rapporteer  
Mmmmm met de 5m in de golven Evan? Het is dus nog gaan waaien na half 4 of heb je alleen de bodydrag geoefend?
Heb je ons niet langs zien komen Andre? Ik heb jullie wel aan land zien gaan bij de middelste parkeerplaats.

5m ging goed, waveboard maakt een hoop verschil al had een 6m wel iets beter geweest tussen de vlagen in. De stroming slurpte een hoop wind op, bizar sterk!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #44499 December 29, 2012, 23:01:35
edit2Rapporteer  
Kon er vandaag niet bij zijn helaas op het laatste moment Cry
Morgen nog een kans (hoop ik)

Maar wat een gezeur op de Slufter weer, het wordt dus echt erger! Undecided
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.