Kiters uit Rotterdam , meld je!

Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #49475 Juni 14, 2014, 22:44:16
edit2Rapporteer  
Heerlijk gevaren, en idd een stuk minder druk dan verwacht!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49476 Juni 15, 2014, 11:28:14
edit2Rapporteer  
Gister een top sessie gehad! Eerst een lekker downwinder gemaakt en daarna op de Dam in het poeltje gevaren en in het vlakke water met laag.

Vandaag sla ik over, nog wat dingen voor school doen en ik ben kapot van gister. Grin
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #49477 Juni 15, 2014, 11:30:24
edit2Rapporteer  
Gisteren op de Dam ( locatie de Brouw) gevaren. Erg rustig ( waar zijn die Duitsers  YeSS )
Wel erg wisselende wind van 15 - 22 knopen.
Zag net in m'n logs dat 2 maanden geleden voor het laatst was  ThumpDown ThumpDown.
Drukte op de zaak en weinig wind...
Vanaf nu. hoop ik beter.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #49478 Juni 15, 2014, 13:32:36
edit2Rapporteer  
Nou ik weet niet hoe laat je er was, maar met hoog water was het toch knap druk in de poel voor Brouw.

Oja, die duitser herken je aan de core kites of degene die altijd net bovenlangs willen terwijl het net niet gaat. En die waren er genoeg kijk maar eens naar alle kampers die er allemaal staan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49479 Juni 15, 2014, 14:20:57
edit2Rapporteer  
De reden dat ik Brouwersdam vermijd in het weekend. Zelfs op Ouddorp kun je vanwege al die campers en caravans aanhangers en tuin meubilair je auto niet meer kwijt..

Nu op naar de Noordzee voor wat swell
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49480 Juni 15, 2014, 14:40:33
edit2Rapporteer  
De reden dat ik Brouwersdam vermijd in het weekend. Zelfs op Ouddorp kun je vanwege al die campers en caravans aanhangers en tuin meubilair je auto niet meer kwijt..

Nu op naar de Noordzee voor wat swell

Nou het was gister echt niet druk op ouddorp en op de Dam ook niet echt voor het weekend. Ik heb prima kunnen varen.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #49481 Juni 15, 2014, 14:56:00
edit2Rapporteer  
Zo dat poeltje maar weer eens onveilig maken!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49482 Juni 15, 2014, 19:56:40
edit2Rapporteer  
@ Marc: Een toevalstreffer ben ik bang. Meer uitzondering dan regel

Net weer ff lekker met de 9m gevaren in best dikke bakken op de Noordzee.
Maar wat te vinden van de kitescholen die op de zandmotor nu staan te lessen in de branding???
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #49483 Juni 15, 2014, 20:50:21
edit2Rapporteer  
Ik heb een leukere, Michiel:deze Deutsche kiteköning geeft maar liefst 7 huisvrouwen tegelijk les op de Brouwersdam. Zijn bodydragdemonstratie was hilarisch, helaas niet op film.


Wat een uilskuiken...

*kan iemand m ff doorzetten naar de Duitse sites? Had ik m beloofd Grin
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #49484 Juni 15, 2014, 22:02:23
edit2Rapporteer  
Is dat niet de Wainmann school die op Playa lesgeeft met 25+ knopen?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #49485 Juni 15, 2014, 23:33:31
edit2Rapporteer  
Ik heb foto geplaatst op oase.com met vraag of iemand de leraar of school kent. Even afwachten of er reacties komen.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #49486 Juni 15, 2014, 23:48:05
edit2Rapporteer  
Zo helemaal terug gehaast uit Parijs, maar het was geniaal vandaag. Overigens is er nog iemand een barretje verloren op de Zandmotor?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #49487 Juni 16, 2014, 00:53:38
edit2Rapporteer  
Ik heb een leukere, Michiel:deze Deutsche kiteköning geeft maar liefst 7 huisvrouwen tegelijk les op de Brouwersdam. Zijn bodydragdemonstratie was hilarisch, helaas niet op film.


Wat een uilskuiken...

*kan iemand m ff doorzetten naar de Duitse sites? Had ik m beloofd Grin

Dat gaat weer leuk worden zodra die zelfstandig het water op gaan....
feddomw
Gast
Antwoord #49488 Juni 16, 2014, 09:02:25
edit2Rapporteer  
Ik heb een leukere, Michiel:deze Deutsche kiteköning geeft maar liefst 7 huisvrouwen tegelijk les op de Brouwersdam. Zijn bodydragdemonstratie was hilarisch, helaas niet op film.

Wat mij meer stoort, is dat ik me heb laten vertellen dat alle locals met de gemeente vergunningen moeten regelen, en uiteraard voor betalen, maar dit soort jongens gewoon hun gang kunnen gaan.
Het is niet goed voor de sport qua veiligheid, en het is niet leuk op de spot.

Je kan ook niet in Frankrijk of Oostenrijk in een ski-gebied freelance ski-les gaan geven. Je kan het wel proberen, maar ze zullen er niet blij mee zijn.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #49489 Juni 16, 2014, 09:23:25
edit2Rapporteer  
Ik heb één cursiste aangesproken en het eerste wat ze zei was dat ze GEEN les kregen, nee meneer, we zijn gewoon VRIENDEN. Er wordt absoluut GEEN les gegeven.

Haha! De kitekoning kent de regeltjes en heeft zijn instructie erop aangepast.  Rennen met de kite over het strand, was ook een leuk lesonderdeel btw....
feddomw
Gast
Antwoord #49490 Juni 16, 2014, 09:33:41
edit2Rapporteer  
Ik heb één cursiste aangesproken en het eerste wat ze zei was dat ze GEEN les kregen, nee meneer, we zijn gewoon VRIENDEN. Er wordt absoluut GEEN les gegeven.

Haha! De kitekoning kent de regeltjes en heeft zijn instructie erop aangepast.  Rennen met de kite over het strand, was ook een leuk lesonderdeel btw....

Ik twijfel er niet aan dat de cursisten goed geinstrueerd zijn mochten er vragen komen. Leuk gevonden door ze natuurlijk, maar als de Gemeente in de APV lesgeven op een duidelijke manier omschrijft, valt dit er onder.

Uiteraard kan ik hier ook om lachen, maar het zijn precies dit soort dingen die op lange termijn de boel verbibsen. Te veel scholen die slecht les geven werkt door op de lange termijn. En te veel scholen zet de prijzen onder druk en dus krijg je prijsvechters en cowboys, werkt ook door op de lange termijn. Einde rant. En ik val in herhaling....
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #49491 Juni 16, 2014, 09:44:05
edit2Rapporteer  
Eens. Ik breng het luchtig maar stoorde me mateloos. Te triest voor woorden.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #49492 Juni 16, 2014, 10:11:38
edit2Rapporteer  
Ah die stonden zaterdag ook de hele tijd met de kite op 9 uur tot in het water. Erg vervelend...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49493 Juni 16, 2014, 13:05:19
edit2Rapporteer  
Bizar Loek!

Er is totaal geen controle, wat positief is over het algemeen. Maar zoals met alles zijn het nu juist de overtreders die het verzieken.

Ik heb niets persoonlijk tegen Duitsers, heb er jaren gewerkt. Ook Nederlandse sukkels heb je genoeg. Maar op Ouddorp en BD is het overgrote deel overtreders en volledig losgeslagen gekken echt in het bezit van een Duits paspoort Tongue
feddomw
Gast
Antwoord #49494 Juni 16, 2014, 13:11:19
edit2Rapporteer  
Bizar Loek!

Er is totaal geen controle, wat positief is over het algemeen. Maar zoals met alles zijn het nu juist de overtreders die het verzieken.

Ik heb niets persoonlijk tegen Duitsers, heb er jaren gewerkt. Ook Nederlandse sukkels heb je genoeg. Maar op Ouddorp en BD is het overgrote deel overtreders en volledig losgeslagen gekken echt in het bezit van een Duits paspoort Tongue

Dat is natuurlijk logisch, 90% van de aanwezigen is Duitser. Overigens vind ik het opvallend (ook als ik de verhalen hier van Idefixe over zijn ervaringen op de binnenwateren mag geloven) omdat dat de Duitser in het algemeen nogal netjes, beleefd en regeltjes-volgend is. Ordnung muss sein en zo.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49495 Juni 16, 2014, 13:52:37
edit2Rapporteer  
Minder dan 50% Wink
En zoals altijd met minderheden vallen de lastbakken veel meer op dan die van meerderheden.

Op de NKV Fehmarn trip trekken de locals gewoon de kitehigh flaggen uit de grond omdat die een potentieel risico vormen. Zo anders gedragen mensen zich op vakantie.

Van de week is mijn kite met een elektropomp opgepompt door een Duitser die het geen probleem vond met zijn been in het gips door het mulle zand mij te komen helpen. Die zijn er gelukkig ook.

Maar het valt gewoon enorm op, en dat is natuurlijk erg jammer.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #49496 Juni 16, 2014, 16:10:26
edit2Rapporteer  
Er wordt aardig gereageerd op Loek's foto op oase.com: http://forum.oase.com/showthread.php?p=1152731#post1152731. Jammer dat mijn Duits niet goed is, anders had ik er eentje wat meer uit de tent kunnen lokken. Goed te lezen dat daar grosso modo dezelfde mening gedeeld wordt als hier; uiteraard ook iets met peanuts en monkeys.
feddomw
Gast
Antwoord #49497 Juni 16, 2014, 16:18:07
edit2Rapporteer  
Er wordt aardig gereageerd op Loek's foto op oase.com: http://forum.oase.com/showthread.php?p=1152731#post1152731. Jammer dat mijn Duits niet goed is, anders had ik er eentje wat meer uit de tent kunnen lokken. Goed te lezen dat daar grosso modo dezelfde mening gedeeld wordt als hier; uiteraard ook iets met peanuts en monkeys.


Ik lees ook wat mensen die het niet met je actie eens zijn, Andre. En toch vind ik dit DE manier om dit aan te kaarten, want bijval van de "goede" Duitse kiters is de manier om hen zelf ook wat regulerend werk te laten verrichten. Reken maar dat er wat Duitsers over de zeik zijn als de BDam als spot in gevaar komt.

Ik spreek geen woord Duits, wellicht de moeite waard om uit te leggen dat er wel degelijk mensen op af zijn gestapt, dat er ontkend werd dat er gelest werd, en dat het niet "voordoen QR trekken was", dat er niet meerdere leraren waren die er "even niet bij waren", enz.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #49498 Juni 16, 2014, 16:34:24
edit2Rapporteer  
Moet je wel zin in hebben, Dré. Mijn Duits is ook belabberd en ik kom om een of andere reden niet aangemeld, anders had ik t in het Engels gedaan. Deze man met een geel/ witte Cabrinha Vector heeft de avond hieraan voorafgaand ook al met twee cursisten in het water gestaan en hulp afgeslagen toen iemand m vertelde dat de lijnen om een tip geslagen zaten. De cursisten kregen m uiteindelijk herstart met een loopende kite tot gevolg. Geen drama, maar ook geen inzicht. Ik heb een cursiste aangesprokendie uit het water kwam, omdat ik geen wetsuit aan had kon ik er niet naar toe lopen. Die rende uiteindelijk na mijn verhaal over de emmer terug naar de instructuer, die vervolgens de helft van de cursisten weer het strand op stuurde. Het was een mooi tafereeltje.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #49499 Juni 16, 2014, 16:36:12
edit2Rapporteer  
Kijken of ik de discussie nog kan kantelen, maar mijn Duits is ook niet wat het geweest is. Ik ken nog wel het rijtje van mit-nach-bei-zeit, maar verder houdt het snel op.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.