Kiters uit Rotterdam , meld je!

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #50975 Mei 12, 2015, 20:45:52
edit2Rapporteer  
Gaat meer om de manier hoe je het doet Marc, je vorige post komt bv vrij agressief over. Op die manier spreek je de mensen niet op een juiste manier aan en zul je elke keer geen steek verder komen.

Je zal vast wel een punt hebben, breng het alleen een op een andere manier. Zal je op andere gebieden ook helpen ;-).
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50976 Mei 12, 2015, 20:50:24
edit2Rapporteer  
Iedereen die echt dacht dat Ron zijn lijnen doorgesneden zijn kennen hem niet goed genoeg Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50977 Mei 12, 2015, 21:04:02
edit2Rapporteer  
Wacht, was het een grapje? Cry
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #50978 Mei 12, 2015, 21:15:01
edit2Rapporteer  
Iedereen die echt dacht dat Ron zijn lijnen doorgesneden zijn kennen hem niet goed genoeg Wink

Zou voor jou goede business zijn Evan;)

@marc, op de manier hie jij je profileert in deze discussie is echt heel erg slecht. Denk dat je als moderator van een kiteforum een vertegenwoordiger van de kitesport bent. De teksten die je schrijft over lijnen doorsnijden kunnen mensen aansporen dit soort idioot gedrag uit te gaan oefenen.

Gebruik gewoon goede argumenfen om mensen te waarschuwen voor bepaalde situaties en help elkaar daar waar mogelijk, daar zul je veel meer mee bereiken.
P. S. Als ik de juiste persoon voor me heb, klein gedrongen mannetje met een zwart/rood droogpak en een rpm, moet je jezelf ook niet roomser voordoen dan de paus!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50979 Mei 12, 2015, 22:00:40
edit2Rapporteer  
Al vaak genoeg Ron zijn lijnen gerepareerd. Waarbij de oorzaak toevallig ook bij een drukke poel lag: hij loopte tegelijk met een ander waarbij de kites toen ze nog in de lucht hingen in elkaar verward raakten.

Iedereen die Marc wat beter kent zou moeten weten dat hij het minder tactisch brengt dan hij bedoeld, gaat al een stuk beter dan een aantal jaar geleden.

Sta ook een beetje te kijken van de felle reacties, want sinds wanneer is de Slufter/maasvlakte een beginnersspot? Kan toch niet zo zijn dat omdat iedereen te lui is om naar Oostvoorne te lopen alle gevorderde kiters daarheen moeten verhuizen zodat de beginners op een gevaarlijkere spot kunnen oefenen?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #50980 Mei 12, 2015, 22:32:27
edit2Rapporteer  
vroeger was dat de norm!!! Eerst autostrand en als jij daar je ding goed beheerste mocht je door naar slufter.
helemaal

Hier ben ik het wel helemaal mee eens. Mijn eerste 3 jaar kwam ik alleen op het autostrand en voelde me daar goed op m'n plek. Toen las je in dit topic ook al dat de Slufter voor gevorderden was, met name ivm stroming en diep water en soms flinke golven. Duurde echt wel even voor ik me ervaren genoeg vond om naar de Slufter te gaan (vanaf 2008 steeds vaker). Ik vond het mijn verantwoordelijkheid dat ik in staat was uit te wijken voor anderen en niet in paniek te raken als je iemand tegemoet kwam.
Ook de term SlufterHufters bestond toen al, kon er altijd wel om lachen en heb er op het strand nooit wat van gemerkt.

Door de toegenomen populariteit van kiten zijn er in verhouding natuurlijk veel meer mensen die wat minder nadenken over oorzaak en gevolg, hun eigen veiligheid en dat van anderen.
Maar goed, heeft denk ik weinig nut om daar keer op keer hier zoveel woorden aan vuil te maken. De meeste lezers van dit forum nemen de moeite zich te laten informeren over de verschillende spots en zijn vaak niet de veroorzakers van de genoemde overlast. Juist diegenen lezen geen fora (want ze kunnen bv geen Nederlands...)....dus ze op het strand op een normale manier aanspreken lijkt me de meest effectieve manier....

Amen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50981 Mei 12, 2015, 22:52:06
edit2Rapporteer  
Iedereen die Marc wat beter kent zou moeten weten dat hij het minder tactisch brengt dan hij bedoeld, gaat al een stuk beter dan een aantal jaar geleden.

Deze keer was het absoluut zo bedoeld Evan. Wordt schijtziek van al dat mooie EO gedrag altijd.

P. S. Als ik de juiste persoon voor me heb, klein gedrongen mannetje met een zwart/rood droogpak en een rpm, moet je jezelf ook niet roomser voordoen dan de paus!

Dat klopt, wat heb ik je misdaan? Ben ik wel benieuwd naar.


Disclaimer, dit een mening van mij persoonlijk en niet als Moderator! Iedereen die mij op de spot ken weet dat ik een wandelende encyclopedie ben qua kite kennis. Als iemand iets met een kite of techniek heeft dan help ik maar al te graag.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #50982 Mei 12, 2015, 22:58:20
edit2Rapporteer  
Zou fijn zijn dat als mensen graag willen varen op de slufter, ze snel leren hoe ze een boardje bij iemand kunnen terugbrengen. Ik was hem vandaag weer even kwijt  (Lips Sealed aandachtspuntje, ik weet het), maar pas na 10 minuten kwam de eerste kiter informeren of hij mijn boardje kon terugbrengen. Daarvoor waren er al een stuk of 6 kiters voorbij gevaren.... Hoefde toen niet meer, want ik was er bijna.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #50983 Mei 12, 2015, 22:59:13
edit2Rapporteer  

Ik zelf volg kitehigh al een aantal jaar. Maar ik heb de laatste tijd sterk het idee dat het aantal bezoekers terugloopt. Wat natuurlijk eeuwig zonde is. Hoe zou dat toch komen??


Beste Menno,

Ik heb de laatste tijd ook al sterk het vermoeden dat het aantal bezoekers sterk terugloopt. Naast het gegeven dat ik het jammer vind dat een aantal bekende bezoekers is afgehaakt, bemerk ik ook een zekere verruwing op KH en dan m.n. als het over bepaalde items gaat zoals het Slufterpoeltje, buitenlandse kiters, beginners, enz.

Kitesurfen is een sterk groeiende sport en KH zou een perfecte ontmoetingsplek kunnen zijn voor gelijkgestemden maar het tegendeel lijkt het geval: het lijkt KH niet meer te lukken nieuwe bezoekers blijvend te binden.

Aan mijn berichtenaantal is te zien dat ik een trouwe KH-er ben en ik hoop dan ook dat het de KH-moderatoren lukt het tij te keren  ..... terug naar kernwaarden als: gezelligheid, relaxed, onthaasting, behulpzaamheid, en gemeenschapszin.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50984 Mei 12, 2015, 23:07:07
edit2Rapporteer  
Zou fijn zijn dat als mensen graag willen varen op de slufter, ze snel leren hoe ze een boardje bij iemand kunnen terugbrengen. Ik was hem vandaag weer even kwijt  (Lips Sealed aandachtspuntje, ik weet het), maar pas na 10 minuten kwam de eerste kiter informeren of hij mijn boardje kon terugbrengen. Daarvoor waren er al een stuk of 6 kiters voorbij gevaren.... Hoefde toen niet meer, want ik was er bijna.

Nou dat is nu een mooi voorbeeld, dat doe ik dus wel! Want dat zou ik zelf ook fijn vinden en daarin ben ik het met je eens Andre!


Ik zelf volg kitehigh al een aantal jaar. Maar ik heb de laatste tijd sterk het idee dat het aantal bezoekers terugloopt. Wat natuurlijk eeuwig zonde is. Hoe zou dat toch komen??


Beste Menno,

Ik heb de laatste tijd ook al sterk het vermoeden dat het aantal bezoekers sterk terugloopt. Naast het gegeven dat ik het jammer vind dat een aantal bekende bezoekers is afgehaakt, bemerk ik ook een zekere verruwing op KH en dan m.n. als het over bepaalde items gaat zoals het Slufterpoeltje, buitenlandse kiters, beginners, enz.

Kitesurfen is een sterk groeiende sport en KH zou een perfecte ontmoetingsplek kunnen zijn voor gelijkgestemden maar het tegendeel lijkt het geval: het lijkt KH niet meer te lukken nieuwe bezoekers blijvend te binden.

Aan mijn berichtenaantal is te zien dat ik een trouwe KH-er ben en ik hoop dan ook dat het de KH-moderatoren lukt het tij te keren  ..... terug naar kernwaarden als: gezelligheid, relaxed, onthaasting, behulpzaamheid, en gemeenschapszin.

Dit is gewoon heel naïef, qua terugloop valt het met de statistieken wel mee. Wat vooral opvalt is dat trefpunten minder gebruikt worden omdat Whatsapp en Facebook zo snel en goed werken.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50985 Mei 12, 2015, 23:21:33
edit2Rapporteer  
Zou fijn zijn dat als mensen graag willen varen op de slufter, ze snel leren hoe ze een boardje bij iemand kunnen terugbrengen. Ik was hem vandaag weer even kwijt  (Lips Sealed aandachtspuntje, ik weet het), maar pas na 10 minuten kwam de eerste kiter informeren of hij mijn boardje kon terugbrengen. Daarvoor waren er al een stuk of 6 kiters voorbij gevaren.... Hoefde toen niet meer, want ik was er bijna.

Jij moet ondertussen toch wel een pro-bodydragger zijn? Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #50986 Mei 12, 2015, 23:30:57
edit2Rapporteer  

Dit is gewoon heel naïef, qua terugloop valt het met de statistieken we mee. Wat vooral opvalt is dat trefpunten minder gebruikt worden omdat Whatsapp en Facebook zo snel en goed werken.

Dit bedoel ik nou. Bam, recht voor de raap: "Dit is gewoon heel naïef". Met andere woorden: wat je schrijft is kinderlijk, onnozel, wereldvreemd, Want dit is wat naïef betekent.

Beste Marc,

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar zeker als moderator moet je in je communicatie zorgvuldig zijn. De keren dat ik je op de Slufter heb ontmoet maakte jij op mij een indruk die totaal anders is dan jouw wijze van reageren op KH. Of ben ik nu EO-achtig bezig?

btw. ik ben trouwens een overtuigd atheïst ....  Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50987 Mei 12, 2015, 23:34:51
edit2Rapporteer  

Dit is gewoon heel naïef, qua terugloop valt het met de statistieken we mee. Wat vooral opvalt is dat trefpunten minder gebruikt worden omdat Whatsapp en Facebook zo snel en goed werken.

Dit bedoel ik nou. Bam, recht voor de raap: "Dit is gewoon heel naïef". Met andere woorden: wat je schrijft is kinderlijk, onnozel, wereldvreemd, Want dit is wat naïef betekent.

Beste Marc,

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar zeker als moderator moet je in je communicatie zorgvuldig zijn. De keren dat ik je op de Slufter heb ontmoet maakte jij op mij een indruk die totaal anders is dan jouw wijze van reageren op KH. Of ben ik nu EO-achtig bezig?

btw. ik ben trouwens een overtuigd atheïst ....  Grin

Dat ben je in dit geval ook, het ligt er niet aan hoe mensen reageren in wat voor topic dan. Dat heeft puur met social media te maken. Niet meer niet minder! En daar komt de eventuele terugloop door.

Wat betreft recht voor de raap, dat ben ik in reallife net zo hard dan dat ik hier ben. Wij hebben op het strand nog nooit een gesprek gehad waar dat bij nodig was.

En btw, vroegen hadden we hier Morres en Reflex die nog wel eens buiten het boekje gingen dus daar kan het sowieso al niet aan liggen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50988 Mei 12, 2015, 23:41:23
edit2Rapporteer  

Dit is gewoon heel naïef, qua terugloop valt het met de statistieken we mee. Wat vooral opvalt is dat trefpunten minder gebruikt worden omdat Whatsapp en Facebook zo snel en goed werken.

Dit bedoel ik nou. Bam, recht voor de raap: "Dit is gewoon heel naïef". Met andere woorden: wat je schrijft is kinderlijk, onnozel, wereldvreemd, Want dit is wat naïef betekent.

Beste Marc,

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar zeker als moderator moet je in je communicatie zorgvuldig zijn. De keren dat ik je op de Slufter heb ontmoet maakte jij op mij een indruk die totaal anders is dan jouw wijze van reageren op KH. Of ben ik nu EO-achtig bezig?

btw. ik ben trouwens een overtuigd atheïst ....  Grin

Dat ben je in dit geval ook, het ligt er niet aan hoe mensen reageren in wat voor topic dan. Dat heeft puur met social media te maken. Niet meer niet minder! En daar komt de eventuele terugloop door.

Wat betreft recht voor de raap, dat ben ik in reallife net zo hard dan dat ik hier ben. Wij hebben op het strand nog nooit een gesprek gehad waar dat bij nodig was.

En btw, vroegen hadden we hier Morres en Reflex die nog wel een buiten het boekje gingen dus daar kan het sowieso al niet aan liggen.

Jij krijgt van mij 5 sterren hoor Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #50989 Mei 12, 2015, 23:53:24
edit2Rapporteer  
Beste Marc,

Gemakshalve ga ik er maar van uit dat 87 jouw geboorte jaar is. Daarmee ben ben je dus neem ik aan achtentwintig jaar. Tevens constateer ik afgaande op jouw reacties op KH dat je nog heel veel te leren hebt, niet alleen taalkundig of in jouw communicatie met anderen maar ook op de wijze waarop jij je presenteert dan wel jezelf ziet.

Jouw filmpje waarop je jouw loopskills presenteert, vind ik trouwens wel indrukwekkend ...... Grin
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #50990 Mei 12, 2015, 23:57:30
edit2Rapporteer  
Hoelang gaan we nog offtopic hier ? Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50991 Mei 13, 2015, 00:00:59
edit2Rapporteer  
Beste Marc,

Gemakshalve ga ik er maar van uit dat 87 jouw geboorte jaar is. Daarmee ben ben je dus neem ik aan achtentwintig jaar. Tevens constateer ik afgaande op jouw reacties op KH dat je nog heel veel te leren hebt, niet alleen taalkundig of in jouw communicatie met anderen maar ook op de wijze waarop jij je presenteert dan wel jezelf ziet.

Jouw filmpje waarop je jouw loopskills presenteert, vind ik trouwens wel indrukwekkend ...... Grin

Ik ben 27 jaar oud om precies te zijn. Nederlands was nooit mijn beste vak op school. Dat was Duits. Grin

Maar die taalfouten hebben met andere zaken te maken, ik heb een hele hectische en rare week achter de rug en ook vandaag. Vandaar dat het af en toe wat fout gaat.

Ik praat graag een keer op het strand wat mijn inzichten zijn en hoe ik er over denk. Dan kan je ook wat makkelijker heen en weer vragen/antwoorden.

Hoelang gaan we nog offtopic hier ? Grin

Zolang ik het nodig acht om duidelijk te maken dat er op de Slufter geen beginners moeten komen die de boel verprutsen zoals afgelopen zaterdag.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #50992 Mei 13, 2015, 00:05:59
edit2Rapporteer  
Marc, ga weer eens mee foilen of downwinders doen. Dan heb je alle ruimte voor jezelf zonder je aan beginners te hoeven ergeren. Gaat je bloeddruk ook weer omlaag Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50993 Mei 13, 2015, 00:06:44
edit2Rapporteer  
Marc, ga weer eens mee foilen of downwinders doen. Dan heb je alle ruimte voor jezelf zonder je aan beginners te hoeven ergeren. Gaat je bloeddruk ook weer omlaag Wink

Ik denk dat mijn bloeddruk gewoon laag is, ik geniet hiervan. Grin

Het probleem op zich zijn niet de beginners maar de beginners die niet willen luisteren.
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #50994 Mei 13, 2015, 00:20:01
edit2Rapporteer  
ik ben een beginner en luister ook nooit.
maar ik gebruik me gezonde verstand in het leerproces.

ik pleur ook heel vaak me kite midden in de poel om me boots aan te trekken.
dit heeft me nog geen lijnen gekost

ik merk wel dat het geduld op slufter steeds minder word, en in plaats van netjes uitleggen wat ze fout doen
word er eerder naar mensen gescholden.
maar dat zal wel komen omdat het echt uit de klauwen loopt daar!

misschien even een zen momentje op het strand, en weer rustig aan mensen waarschuwen met het vaste groepje hufters.  is beter voor iedereen
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #50995 Mei 13, 2015, 00:26:57
edit2Rapporteer  
Hallo Marc,

Fijne reactie ...... ThumpsUp

Leuk om gewoon eens gezellig bij te praten ...... liefst met een pilsje of een bakkie prut of op het strand met een sportdrankje ..  Grin
Het mag wat mij betreft ook in het Duits .... ou si vous voulez en Francais.

In de niet-winterperiode zijn de Zeeuwse spots mijn jachtterrein. Wellicht kun je dan bij noord eens naar Vrouwenpolder komen: een prachtige spot waar ook een poeltje ontstaat bij hoogwater Wink

anders komen we elkaar wel tegen in de winterse periode want dan ga ik graag naar de Slufter om in de golven van Mv2 te spelen. Het poeltje mijd ik want ik kan niet loopen  ....... Grin

dus:    ListenToMe "See you on the beach". YeSS


Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50996 Mei 13, 2015, 05:21:07
edit2Rapporteer  
Ja lok 'm lekker daar naartoe  Shocked
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50997 Mei 13, 2015, 08:14:30
edit2Rapporteer  
Ja lok 'm lekker daar naartoe  Shocked

Dat klinkt aardig zeg! Grin Maar ben altijd vaker op Vrouwenpolder geweest dus ik weet hoe het daar is,
ook met het poeltje.
Swordie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #50998 Mei 13, 2015, 08:43:02
edit2Rapporteer  
Lame, beter vrijdag wind en dagje niet afstuderen..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #50999 Mei 13, 2015, 13:23:09
edit2Rapporteer  
Ja lok 'm lekker daar naartoe  Shocked

Dat klinkt aardig zeg! Grin Maar ben altijd vaker op Vrouwenpolder geweest dus ik weet hoe het daar is,
ook met het poeltje.

Kijk wel uit dan. Er liggen veel scheermesjes op het strand daar Grin Snijden zo door je lijnen Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.