Kiters uit Rotterdam , meld je!

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #51250 Juli 08, 2015, 08:34:44
edit2Rapporteer  
Holy f...
9 maanden niet gekite, en dan gelijk in deze poeierwind met een 5m flink gepowered!
Windsurfers kwamen uit alle gaten en hoeken, dan weet je dat het flink los gaat.

Op het einde werden de golven ook nog mooi, wat een ervaring!

Ik moest wel direct aan Leucate denken, omdat het supervlagerig was en lekker warm.
Ik kom mijzelf gewoon het water uit katapulteren door alleen de bar aan te trekken!

Donderdag weer een kans

Ja hij was weer vanouds lekker Michiel!  ThumpsUp
Jammer dat het zo vlagerig was, ribben zijn nu wel wat stijf.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #51251 Juli 08, 2015, 09:26:28
edit2Rapporteer  
Haha, met een 5m. Ik was lekker met een 9m aan het loopen. Heerlijk om weer een sessie op het randje te knallen.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #51252 Juli 08, 2015, 09:42:20
edit2Rapporteer  
Was gisteren voor mij met 68 kg behoorlijk in de highend met m'n 9m op de Sluf.. maar wat een mooie dag :-) Vandaag weer eens op de dam kijken met helaas iets minder zon maar dat zal de pret niet drukken.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51253 Juli 08, 2015, 09:52:52
edit2Rapporteer  
Zo... ben weer helemaal hersteld van Fuerte. Nog bekenden die een wandeling naar playa gaan maken vanmiddag?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51254 Juli 08, 2015, 10:26:43
edit2Rapporteer  
Ja hij was weer vanouds lekker Michiel!  ThumpsUp
Jammer dat het zo vlagerig was, ribben zijn nu wel wat stijf.

Inderdaad weer eens lekker met zijn tweeën op het water!
Was heel lekker, en jammer dat ik maar een uurtje kon. Maar wat een poeierwind.
Hopelijk morgen nog wat wind over om lol te hebben.

Ik ben ook 10kg kwijt, en dat is echt wel te merken als je kite.
Wat een verschil.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51255 Juli 08, 2015, 11:44:03
edit2Rapporteer  
Ja hij was weer vanouds lekker Michiel!  ThumpsUp
Jammer dat het zo vlagerig was, ribben zijn nu wel wat stijf.

Inderdaad weer eens lekker met zijn tweeën op het water!
Was heel lekker, en jammer dat ik maar een uurtje kon. Maar wat een poeierwind.
Hopelijk morgen nog wat wind over om lol te hebben.

Ik ben ook 10kg kwijt, en dat is echt wel te merken als je kite.
Wat een verschil.
hoe doe je dat? Heb 14 dgn achter elkaar gekite en ook nog een paar ochtenden gegolf surft... geen gram verloren
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51256 Juli 08, 2015, 12:16:54
edit2Rapporteer  
10 kg afvallen met 1x kiten? Dat kan ik me moeilijk voorstellen tenzij je last had van constipatie en er 7 kleuren uit moesten Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51257 Juli 08, 2015, 13:10:50
edit2Rapporteer  
Omdat jij een speknek bent, Arhend Wink

Mag het ook 9 maanden NIET kiten zijn? Daar wordt je zo gefrustreerd van dat je vanzelf gewicht gaat verliezen. Ook niets voor gedaan (behalve dus niet kiten?) Tongue

Wind valt vandaag beetje tegen t.o.v. gisteren, een stuk minder hard.
Maar wel mooie bakken en een lekkere (maar natte) dag.

Ik heb hoop voor morgen. Minder wind, maar meer dan genoeg!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51258 Juli 08, 2015, 13:37:36
edit2Rapporteer  
Omdat jij een speknek bent, Arhend Wink

Mag het ook 9 maanden NIET kiten zijn? Daar wordt je zo gefrustreerd van dat je vanzelf gewicht gaat verliezen. Ook niets voor gedaan (behalve dus niet kiten?) Tongue

Wind valt vandaag beetje tegen t.o.v. gisteren, een stuk minder hard.
Maar wel mooie bakken en een lekkere (maar natte) dag.

Ik heb hoop voor morgen. Minder wind, maar meer dan genoeg!

aha op die fiets... nou niet kiten houd voor mij in dat ik mij vol ga stoppen met alcohol en chocola...

Maar goed, zo richting playa om even te "acclimatiseren" ivm koelere omstandigheden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51259 Juli 08, 2015, 14:44:26
edit2Rapporteer  
Je wilt niet weten hoeveel flessen ik wekelijks in de glasbak heb gegooid dat afgelopen maanden Wink
En ik ben grootaandeelhouder van Tony's Chocolonely's geworden Wink

En ondanks dat...10kg Tongue Wink
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #51260 Juli 08, 2015, 16:41:59
edit2Rapporteer  
Man, wat een wind gisteravond...zag op de meters van Karel dat er vlagen tot 40 knopen waren...
Dat verklaart wel waarom ik voor het eerst niet heel relaxed kon varen met m'n 7 Edge.
Springen natuurlijk wel lekker, maar soms lastig timen in die vlagen...

Was verbaasd dat er 2 met 9 meters vaarden ....hij loopt hem nog ook!

Ik was met een maatje die al 2 jaar niet had gevaren ivm complexe kniebreuk door fietsongelukje.
Dachten dat er wind later wat zou afnemen en hij wel ff kon varen....maar bleef hard natuurlijk.
Aan het einde wilde hij toch nog ff de kite in z'n handen hebben....safety nog getest en afgesproken dat hij de kite laag zou houden voor de veiligheid.....
Ik liet hem op en hij begon haast gelijk te glijden door het zand....daar schrok hij weer van en stuurde de kite toch omhoog.....dus nog harder er achteraan, weg controle...
De kite loopt en knalde op het strand en bleef gelukkig liggen. Ik was inmiddels bij hem, hij was misschien 20 meter mee getrokken en was nog geen 2 meter de lucht door de lucht gevlogen, wel harde landing gemaakt, dus hij lag kreunend op het zand. Daardoor vreesde ik voor een botbreuk, maar het bleek vooral geen lucht door de klap en erg pijnlijke ribben.
Hij lag op z'n bar, had de safety niet kunnen trekken, en half door de lijnen. Kite bleef gelukkig liggen en het lukte me om beide safety's te trekken. Kite werd toen snel gepakt door een toegsnelde helper (waarvoor veel dank! Ook aan de jongen met de Bandit die kwam kijken).

Al met al veel geluk gehad, dit had echt veel erger kunnen aflopen.
Nog steeds verbaasd over de hoeveelheid kracht van die kite (7) terwijl hij gewoon aan de rand van het windvenster stond. Maar blijft stom van ons om het te proberen met die harde wind....
En we hadden het er het depower koord wat ingekort (hij had nog niet met de bar gevaren ) zodat hij er goed bij kon. Daarvoor moest deze uit de clamcleat los en dat hebben we niet meer gecheckt, kite stond dus vol gepowered toen we hem op lieten....stom.

M'n stomste actie ooit, en dat in m'n 10 jarig jubileum jaar.....
Wel weer van geleerd natuurlijk, maar man, wat moet je toch altijd scherp zijn bij deze sport....





Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51261 Juli 08, 2015, 20:56:39
edit2Rapporteer  
Je wilt niet weten hoeveel flessen ik wekelijks in de glasbak heb gegooid dat afgelopen maanden Wink
En ik ben grootaandeelhouder van Tony's Chocolonely's geworden Wink

En ondanks dat...10kg Tongue Wink
ghehehe.

vandaag m'n eerste sessie sinds 6mei op hollandse bodem... geinig om te zien hoe iemand zijn SS Rev 9m kleur bordaux rood zwart, over een van de palen heen spiest, helemaal aan snot dus. Vervolgens vertikt die kansloze rukker het om zijn kite mee te nemen dus op het strand als plastic afval laat liggen. MOCHT JE DIT LEZEN: Ik hoop dat je beseft dat als een of ander Boa hier lucht van krijgt, deze of gene dit mee zal nemen als bewijs dat kiters schadelijk zijn voor de natuur en dus olie op het vuur gooit van een spot die al met sluiting wordt bedreigt. Helaas had ik m'n handen echt vol anders had ik er graag een hangmat of gear tas van gemaakt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51262 Juli 08, 2015, 22:31:39
edit2Rapporteer  
Jochem: Wat een verhaal! Mijn tip in deze: Altijd een nieuwe bar proberen in mindere wind. Een fout is zo gemaakt. En geloof me, ooit heb ik precies dezelfde fout gemaakt.
zelfs met mijn 5.5m had ik ruim voldoende power gehad op een TT gisteren.

Arend hoe bizar dat iemand zijn dure kite zo achterlaat. Er is altijd wel wat van waarde nog wat je eraf zou kunnen halen.
Maar bovenal wat een arrogantie en compleet gebrek aan zelfcontrole.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51263 Juli 08, 2015, 22:57:59
edit2Rapporteer  
Wat zal morgen de beste spot voor een wavesessie zijn? Maasvlakte?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #51264 Juli 08, 2015, 23:14:52
edit2Rapporteer  
Vond ze vandaag maar tegenvallen op Ouddorp, dus misschien heb je op de Maasvlakte meer geluk.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51265 Juli 08, 2015, 23:32:51
edit2Rapporteer  
Het lijkt vol aanlandig te worden op Ouddorp, en ook richting Zandmotor enzo.

Golven zouden zelfde moeten blijven morgen of zelfs een tikkie beter volgens surfweer. Maasvlakte dan maar denk ik. Hopelijk is de wind lang genoeg goed voor de 9.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #51266 Juli 09, 2015, 09:12:42
edit2Rapporteer  
@ Arend: was je  op  Autostrand?
Op de verste paal zat ook al een kite volgens mij....Heeft wel een  waarschuwende functie...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51267 Juli 09, 2015, 10:51:09
edit2Rapporteer  
Golven zien er op cams matig uit, ligt ook deels aan getij.
Zo maar even vlakwater sessie doen met de 12/10.5m en surfboard en skim
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #51268 Juli 09, 2015, 12:09:11
edit2Rapporteer  
Man, wat een wind gisteravond...zag op de meters van Karel dat er vlagen tot 40 knopen waren...
Dat verklaart wel waarom ik voor het eerst niet heel relaxed kon varen met m'n 7 Edge.
Springen natuurlijk wel lekker, maar soms lastig timen in die vlagen...

Was verbaasd dat er 2 met 9 meters vaarden ....hij loopt hem nog ook!

Ik was met een maatje die al 2 jaar niet had gevaren ivm complexe kniebreuk door fietsongelukje.
Dachten dat er wind later wat zou afnemen en hij wel ff kon varen....maar bleef hard natuurlijk.
Aan het einde wilde hij toch nog ff de kite in z'n handen hebben....safety nog getest en afgesproken dat hij de kite laag zou houden voor de veiligheid.....
Ik liet hem op en hij begon haast gelijk te glijden door het zand....daar schrok hij weer van en stuurde de kite toch omhoog.....dus nog harder er achteraan, weg controle...
De kite loopt en knalde op het strand en bleef gelukkig liggen. Ik was inmiddels bij hem, hij was misschien 20 meter mee getrokken en was nog geen 2 meter de lucht door de lucht gevlogen, wel harde landing gemaakt, dus hij lag kreunend op het zand. Daardoor vreesde ik voor een botbreuk, maar het bleek vooral geen lucht door de klap en erg pijnlijke ribben.
Hij lag op z'n bar, had de safety niet kunnen trekken, en half door de lijnen. Kite bleef gelukkig liggen en het lukte me om beide safety's te trekken. Kite werd toen snel gepakt door een toegsnelde helper (waarvoor veel dank! Ook aan de jongen met de Bandit die kwam kijken).

Al met al veel geluk gehad, dit had echt veel erger kunnen aflopen.
Nog steeds verbaasd over de hoeveelheid kracht van die kite (7) terwijl hij gewoon aan de rand van het windvenster stond. Maar blijft stom van ons om het te proberen met die harde wind....
En we hadden het er het depower koord wat ingekort (hij had nog niet met de bar gevaren ) zodat hij er goed bij kon. Daarvoor moest deze uit de clamcleat los en dat hebben we niet meer gecheckt, kite stond dus vol gepowered toen we hem op lieten....stom.

M'n stomste actie ooit, en dat in m'n 10 jarig jubileum jaar.....
Wel weer van geleerd natuurlijk, maar man, wat moet je toch altijd scherp zijn bij deze sport....






Was jij die gozer die zeg maar minuten lang in de lucht bleef hangen met 'n feloranje Edge ;-)?
SluftermonsterJuul

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #51269 Juli 09, 2015, 16:26:28
edit2Rapporteer  
@ JB - On The Edge:
Ik zag inderdaad gebeuren dat die vriend van jou flink hard werd getrokken en op de grond werd gesmeten. Ik stond op dat moment met een zwart - rode Bandit op het water en dacht meteen; foute boel! Toen ik aankwam bleek het die gozer te zijn die zijn kuitbeen gebroken had 2 jaar geleden, Hij vertelde mij dit op het strant zo'n uur voordat dit gebeurde. Gelukkig goed afgelopen met een sisser!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51270 Juli 09, 2015, 16:59:53
edit2Rapporteer  
Zeker 10-12 kites geteld bij de Slufter vandaag. Goed bezig jongens  ThumpDown

Reed er nog even langs onderweg naar huis, overgrote deel was Duits of Belgisch kenteken.

Verder niet zo'n lekkere sessie. Te weinig om lekker in de golven te varen. Waren wel aardig overigens, maar werden wel steeds minder vanwege het tij.

Zondag dan maar.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51271 Juli 09, 2015, 20:26:44
edit2Rapporteer  
Faxie: ga er maar aan wennen: die lui komen van ver, en zullen en moeten kiten...

Bij mij (Kijkduin) waren de golven best mooi en hoog. Echter volledig aanlandige wind, en niet al te hard betekent constant kite voorbij varen als je een golf pakt.

Daarom heerlijk geskimd en waveboard skils uitgebreid op het binnenmeer.
Blijft een topding, die Nobile skim
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51272 Juli 09, 2015, 20:46:16
edit2Rapporteer  
Faxie: ga er maar aan wennen: die lui komen van ver, en zullen en moeten kiten...

Bij mij (Kijkduin) waren de golven best mooi en hoog. Echter volledig aanlandige wind, en niet al te hard betekent constant kite voorbij varen als je een golf pakt.

Daarom heerlijk geskimd en waveboard skils uitgebreid op het binnenmeer.
Blijft een topding, die Nobile skim


Nouja, ze hadden even de hoek om kunnen gaan, dan was het nog behoorlijk aanlandig. Maar ze zaten allemaal gewoon op de punt.

Golven waren hooguit 1,5 meter denk ik bij mij. Maar ik ging pas half 1 het water op. Ze werden steeds kleiner. Wel mooie lijnen.

Jammer van de vissers ook.... moest ik rekening mee houden.

Ik vind het bij weinig wind sowieso lastig om een goede kitepositie te vinden.
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #51273 Juli 10, 2015, 21:55:01
edit2Rapporteer  
Zeker 10-12 kites geteld bij de Slufter vandaag. Goed bezig jongens  ThumpDown

Reed er nog even langs onderweg naar huis, overgrote deel was Duits of Belgisch kenteken.

Verder niet zo'n lekkere sessie. Te weinig om lekker in de golven te varen. Waren wel aardig overigens, maar werden wel steeds minder vanwege het tij.

Zondag dan maar.

Was gewoon side shore bij de kant..... komt door de vorm van Maasvlakte 2. Verder op zee werd ie meer NNW. Zeker net voor afgaand tij waren de golven zeker hoger dan 2m.....  Joepie
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51274 Juli 10, 2015, 22:25:25
edit2Rapporteer  
Echt niet dat het sideshore was. Ik zag ook al iemand vlak voor de boei met z'n waterstart oefenen. Lekker verstandig.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.