Rebel 07 vs Rhino 07

GFORCE

Berichten: 39
April 25, 2007, 18:21:09
edit2Rapporteer  
Gezien de overeenkomsten ben erg benieuwd naar meningen!
RH

Berichten: 298
Antwoord #1 April 25, 2007, 19:44:29
edit2Rapporteer  
Is al veel over gezegd. Ik heb beide uitgebreid back-to-back getest en vind dat er relatief weinig verschil is. De Rebel depowered makkelijker en is in de high-end eenvoudiger te controleren. Ze springen beide erg hoog en lang (vrijwel geen verschil), alleen heeft de Rhino een iets explosievere lift wat vooral in de low-end verschil in hoogte met de Rebel oplevert. De Rhino staat door de strutverdeling iets strakker in de lucht en lijkt ook vlakker (meer een halve maan). De Rhino stuurt iets directer (waarschijnlijk het gevolg van een minder directe depower) maar is wel iets langzamer met draaien. In de low-end is de Rhino beter, de 10m geeft bijna net zoveel druk als de Rebel 12. De Rhino is meer geschikt voor speed varen omdat hij uit zichzelf met meer druk vaart; bij de Rebel depower je automatisch sneller vooral bij chop en dat scheelt een boel snelheid. Wat betreft dat laatste is de Rhino iets meer C-kite dan de Rebel en is de Rebel (dus) fijner in de golven en chop.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 April 25, 2007, 20:35:44
edit2Rapporteer  
Check deze post eens op kiteforum.com:

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2335022&postdays=0&postorder=asc&start=0

Dwight, een ervaren North testrider (geen teamrider, maar test proto's) heeft zijn Rebel omgeruild voor een R7 10m2 voor het golfrijden (en voor alles)

Ik twijfel nog steeds sterk om een Rebel 12m2 of toch een Rhino 12m2 te kopen, mede voor het low-end (de Rebel 9m2 is zeer snel te varen nl.). Maar op dagen met weinig wind wil ik er toch mee in de golven varen.

De kite stuurt een stuk langzamer dan de Rebel, dat baart mij zorgen.

Een 12m2 R7 testen bij een shop is vrijwel onmogelijk, daar de testkites die er zijn alleen maat 10m2 en 9m2 betreft. Daarbij is de kite echt bizar duur (alleen Xbow en SB gaan er nog overheen dit jaar)

Is dat het verschil in performance wel waard?  Huh
xray

Berichten: 3688
Antwoord #3 April 25, 2007, 21:48:24
edit2Rapporteer  
Ach ja, wat mij betreft is het belangrijkste dat de Rhino veel directer aanvoelt.
RH

Berichten: 298
Antwoord #4 April 25, 2007, 21:56:24
edit2Rapporteer  
Kom op Ray, dat "veel" dat valt ook wel mee. Hij vaart gewoon iets meer op zijn frontlines waardoor ie iets meer trekt. Daarmee is het nog geen Vegas of Torch, maar blijft ie zeer vergelijkbaar met de Rebel (alleen overal wellicht wel iets beter).
GFORCE

Berichten: 39
Antwoord #5 April 25, 2007, 22:07:55
edit2Rapporteer  
eigenlijk is de Rhino de verbeterde Rebel ?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #6 April 25, 2007, 22:12:28
edit2Rapporteer  


Een 12m2 R7 testen bij een shop is vrijwel onmogelijk, daar de testkites die er zijn alleen maat 10m2 en 9m2 betreft. Daarbij is de kite echt bizar duur (alleen Xbow en SB gaan er nog overheen dit jaar)


@rebel, xbow en SB scheelt je respectievelijk 150 en 300 euro.

Er was trouwens een testdagje zondag op de bdam. Komend weekend op Makkum op geloof ik.

Rebel is snelle reactieve kite, waar een beginnende kiter zijn handen vol aan heeft in de kleine maten.
RH

Berichten: 298
Antwoord #7 April 25, 2007, 22:34:58
edit2Rapporteer  
eigenlijk is de Rhino de verbeterde Rebel ?

Wat mij betreft wel wat verbeterd, maar minstens zoveel (zo niet meer) duurder geworden. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat - vooral de minder geoefende rider - een Rebel veel relaxter vindt varen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 April 26, 2007, 04:19:04
edit2Rapporteer  
Hij is echt extreem duur.

Zowiezo dit weekend weinig kans op wind, alhoewel het weerbericht kwa wind zeer veel verandert is de afgelopen 2 dagen. Maar ik ben bang dat ze weer de standaard R7 testkites hebben in de maat 9m2 en 10m2

Als het waait ga ik er wel heen. Siem de Jong organiseert het o.a.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.