stopperbal

larssmits
Gast
Mei 19, 2007, 19:37:21
edit2Rapporteer  

Iemand hier ervaring mee?

is bedoeld voor op me waroo. kost 5 euro. Is hij te verstellen tijdens het varen? en blijft hij goed op z'n plek
hoef hem er niet doorheen te kunne duwen
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #1 Mei 19, 2007, 19:56:57
edit2Rapporteer  
kan je niet gewoon die upgrade set kopen voor de 06 bar? lijkt me stuk makkelijker..wel iets duurder maarja
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #2 Mei 19, 2007, 20:26:13
edit2Rapporteer  
kan je niet gewoon die upgrade set kopen voor de 06 bar? lijkt me stuk makkelijker..wel iets duurder maarja

ietsje?
dat scheelt wel een euro of 90!

Maar Lars.. voor die 5 euro laat je ze toch niet liggen? je kan ze toch uitproberen
posty

Berichten: 2454
Antwoord #3 Mei 19, 2007, 21:31:03
edit2Rapporteer  
ik zou toch lekker voor de upgrade gaan.
tis wel zo fijn als je de bar van je af kan duwen indien nodig anders heb je ook geen 100% depower meer..
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 Mei 19, 2007, 22:56:33
edit2Rapporteer  
Zou ook voor de sliding stopper upgrade gaan.
Als het vlagerig is dan krijg je je Waroo echt niet uitgeremd in de vlagen, als deze tegen de stopper staat.....tenzij je voldoende ervaring hebt. Maar de meesten zullen uit hun panty worden gesleurd in de vlagen. En het is minder veilig als er zware vlagen in de kite hakken met zo'n stopper.......je beperkt je depower mogelijkheid.
Zo'n stopper is alleen maar voor de meer ervaren jongens.
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #5 Mei 19, 2007, 23:18:42
edit2Rapporteer  
maar lars is een hele ervaringen jongen
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #6 Mei 19, 2007, 23:26:13
edit2Rapporteer  
maar lars is een hele ervaringen jongen

Dan weet hij van tevoren dat de slidingstopper een veel betere optie is.

Het punt is dat je SLE's niet zo makkelijk uitgeremd krijgt als C-shapes.
Als een vlaag erin hakt bij je SLE, dan blijf je alleen maar versnellen. Het is nou eenmaal een feit dat depower op de bar bij SLE hoort.
Zelf een tijd lang met zo'n stopper gevaren, en de slidingstopper is een hele verademing.
larssmits
Gast
Antwoord #7 Mei 20, 2007, 00:22:13
edit2Rapporteer  
het gaat me vooral om het geld, 80€ of 5€...
Maar is hij wel te verstellen op het water zonder dat ik naar de kant hoef? Dat ik ff in het water hoef te liggen is geen probleem.

Vind het nu alleen lastig dat als ik iets uitgehaakt crash en kite al ver gedepower heb dat hij dan nog verder depowert. Dus kans op inverten of iets groter wordt. (nog nooit gebeurt trouwens) En dan is meteen alle druk eraf, heb dan nog liever een beetje druk in de kite.

en na rotaties makkelijker uit te spinnen.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #8 Mei 20, 2007, 15:02:38
edit2Rapporteer  
Bij een stabiel windje werkt het prima, maar als het harder waait waarbij het ook altijd vlageriger wordt, dan schuif je de stopper toch weer helemaal naar boven. Dan kan je net zo goed je depowerkoord wat korter knopen. Is nog goedkoper.....
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Mei 20, 2007, 15:21:14
edit2Rapporteer  
maar lars is een hele ervaringen jongen

Dan weet hij van tevoren dat de slidingstopper een veel betere optie is.

Het punt is dat je SLE's niet zo makkelijk uitgeremd krijgt als C-shapes.
Als een vlaag erin hakt bij je SLE, dan blijf je alleen maar versnellen. Het is nou eenmaal een feit dat depower op de bar bij SLE hoort.
Zelf een tijd lang met zo'n stopper gevaren, en de slidingstopper is een hele verademing.
heb zelf een boxer sle die stopper kan je verstellen met inbus sleutel maar wat is die slidingstopper en is dat een verbetering voor de naish stopper
EW-OUD

Berichten: 158
Antwoord #10 Mei 22, 2007, 03:33:35
edit2Rapporteer  
ik zou het eerst gewoon proberen beter in 1 keer 5 euro weg dan 90
wie weet bevalt het je juist wel dus plezier voor wienig.

ik zou zeggen gewoon proberen. ThumpsUp
larssmits
Gast
Antwoord #11 Mei 22, 2007, 03:43:43
edit2Rapporteer  
hebben hem niet meer op voorraad... en kunnen er moeilijk aan komen

dan maar doorsparen voor upgrade kit, en afwachten wat best gaat doen met 5th en de waroo.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.