zelf een bridle op een bow fabrieken: te doen??

hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Juni 18, 2007, 19:19:27
edit2Rapporteer  
Mannen,

Ik heb onder mijn hoede sinds gisteren een Sof-X Ufo 12m 2006 Bow-kite; dit was in 2006 een revolutionaire 3-lijns kite; hier zit een hele grote bridle op die dus op 1 powerlijn uitkomt.

Dit principe werkt voor geen meter....Kite vliegt niet....vandaar mijn missie om hier iets vliegbaars van te maken! Tis een splinternieuw mooi ding met one-pump, dus qua kite dik in orde.

Ik wil er nu een 4 lijner van maken, kijken oftie dan wel vliegt.
Bar naar 4 lijns maken lijkt me geen probleem.

Denken jullie dat een bridle maken (Nav bv. de maten van een waroo/halo/shockwave) gaat werken??
Of zou dit heel nauw komen?? De shape van de kite zal namelijk best wel iets verschillen van een willekeurige andere bow kite...

gr Danny
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #1 Juni 18, 2007, 19:23:51
edit2Rapporteer  
hmm is die wel goed afgesteld dan? Ik heb nog een oude flysurfer spirit. Die heeft ook maar 3 lijnen vliegt gewoon..
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #2 Juni 18, 2007, 19:25:12
edit2Rapporteer  
nee, afstellen is geen optie; ik wil er perse een 4 lijner van maken; we hebben teveel tijd verkloot al met stellen en dergelijke.....
keessie

Berichten: 260
Antwoord #3 Juni 18, 2007, 19:53:18
edit2Rapporteer  
Dit is wel te doen. Een setup á la Waroo is het makkelijkst. Met katrolletjes bij de powerlijnen. Het vraagt wel veel geduld. 1 op 1 kopieren gaat echter niet zo makkelijk want elke kite heeft weer net een andere shape. Het kan je wel op de goede weg helpen.

Tip: zet er tijdelijk een 5de lijn op voor safety bij het vele testen.


gr Kees
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #4 Juni 18, 2007, 22:45:46
edit2Rapporteer  
zoek ff op de Best site daar staan alle maten voor een gehele bridle om zelf te maken... Denk dat wanneer je een beetje afstel t wel moet lukken. Je meot alleen ff kijken met je pulleys... Denk dat je beste fixed bridle op je stuurlijnen en 1 katrol op je frontbridle omdat dat het makkelijkste is...
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #5 Juni 19, 2007, 01:06:03
edit2Rapporteer  
thanks so far! als er iemand nog tips heeft graag.

@papa: check je PM.

gr danny
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #6 Juni 19, 2007, 01:07:41
edit2Rapporteer  
uhm... heb nog geen pm ontvangen hoor...
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #7 Juni 19, 2007, 01:10:25
edit2Rapporteer  
uhm... heb nog geen pm ontvangen hoor...
I know...zo snel ben'k ook weer niet!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.