hoogte lopen

Youri Blokdijk

Berichten: 230
Juli 06, 2007, 21:37:32
edit2Rapporteer  
Wie heb er een tip waardoor ik beter kan hoogte lopen?
ik kan heen en weer varen en de ene keer loop ik een beetje hoogte maar dan verlies ik daarna meer hoogte dan dat ik gelopen heb zegmaar en als ik teveel hoogte probeer te lopen raak ik mn snelheid kwijt en zak ik gewoon het water in.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #1 Juli 06, 2007, 21:40:14
edit2Rapporteer  
het is gewoon 'n kwestie van tijd en gevoel.
vaar achter iemand aan(niet te dichtbij) en vaar dus de zelfde rack.
het gevoel van druk zetten en toch weer niet te veel is gewoon veel doen!
daan

Berichten: 426
Antwoord #2 Juli 06, 2007, 21:52:17
edit2Rapporteer  
80 % van je gewicht op je achterste been voorste been strekken en je board goed aankanten
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #3 Juli 06, 2007, 22:00:08
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad een goed idee om een rack achter iemand aan te varen (die goed hoogte kan lopen) en zoals al eerder is vermeld is het een kwestie van tijd en gevoel. Veel uren op het water maken. Goed aankanten en lekker hangen. Wat mij altijd wel hielp is om te kijken waar je heen wilt.net als bij snowboarden eigenlijk. Op een gegeven moment voel je wat je kite doet en hoef je daar ook niet continue naar te kijken.
Suc6 man. gaat zeker goedkomen!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Juli 06, 2007, 22:14:25
edit2Rapporteer  
kijken waar je heen wilt ( je lichaam draait automatisch mee / je stuurt je board in de goede richting) je kite niet vol poweren ( ff zoeken naar de juiste positie van je bar / is voor iedere kite,board,wind combinatie weer net ff anders)
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #5 Juli 06, 2007, 23:17:41
edit2Rapporteer  
Als je snelheid verliest en wegzakt heb je waarschijnlijk ook wat weinig wind he...
Misschien groter board (langer) proberen, helpt ook goed.
Grts Bart
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #6 Juli 06, 2007, 23:22:56
edit2Rapporteer  
inderdaad zoals bart zegt, zorgen dat je genoeg wind hebt, hoogte lopen gaat pas lekker als t een beetje waait zodat je druk kan uitoefenen op je rail.

Laat ook, als je vaart eens je voorste hand los en probeer naar een punt in de verte te komen wat je eigenlijk onmogelijk lijkt qua hoogte.

Avanti

Berichten: 26
Antwoord #7 Juli 06, 2007, 23:59:19
edit2Rapporteer  
plaats je heup boven je achterste been, je staat dan automatisch goed en kijk waar je naar toe wilt gaan
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #8 Juli 07, 2007, 00:48:54
edit2Rapporteer  
concentreer je op een constante snelheid en maak lange rakken.
Ruben..

Berichten: 421
Antwoord #9 Juli 07, 2007, 02:25:20
edit2Rapporteer  
Hou je kite laag.. wil ook helpen
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #10 Juli 07, 2007, 03:28:57
edit2Rapporteer  
ik ga al deze tips zeker nuttig toe proberen te passen de volgende keer ThumpsUp Joepie
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #11 Juli 07, 2007, 04:12:08
edit2Rapporteer  
als je stabiel genoeg staat, wil het ook helpen als je met één hand vaart en probeert met de vrije hand het water te raken. Dan draait je lichaam en kant je tegelijkertijd.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12 Juli 07, 2007, 04:23:30
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25541.msg290333#msg290333
ik zat er ook mee te hannessen en wou ook vooral m'n board de schuld geven... Het lukt me nu prima en ik upwind die Ondabeach er lachend uit (aldus hemzelf)
suc6, je bent er bijna!
sanne

Berichten: 256
Antwoord #13 Juli 07, 2007, 20:24:11
edit2Rapporteer  
hoogtelopen?? best makkelijk; zorg dat je met beide benen op de grond staat, houd je boardje in linker- of rechterhand en zet de kite laag in die richting waarbij je het minstens druk heb in je looprichting. loop dan stap voor stap richting een plek hoger in de wind. SUCCES! ;-)

oke, nou ff serieus, neem die "goed hangen" tip niet al te letterlijk, teveel hangen geeft zinloze weerstand, waardoor je meer druk nodig hebt en je je kite meer moet poweren. om bij weinig wind ook hoogte te lopen moet je juist meer boven je board komen en zo licht mogelijk proberen te varen, terwijl je toch met je hak zorgt dat je genoeg aankant.  als t nog niet lukt: probeer eens iets grotere vinnen op je achterste rail (TFC 5,5 cm oid) of een groter (vooral breder) boardje met een rechtere outline en minder rocker.
succes!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.