HELIX REVIEWS, Laat maar komen !!!!

e_surf

Berichten: 611
Antwoord #75 Augustus 16, 2007, 01:43:54
edit2Rapporteer  
Completely different design from Naish Very unusual design from kite legends NAISH.
.........1st reports are fanatstic hangtime, very easy realunch etc .................more to follow!!_______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________ ____________________________________ Naish 08 has 5 Kites:
 ....................................... . Helix ( Sigma Shape, Geo-Tech, Octopus, SLE Control Sys )
- Replacement for the Shockwave! Could be a winner.. leets say 50% off their sales.
 ....................................... ..................... Cult ( Sigma Shape, Geo-Tech, Octopus, SLE Control Sys )
- Replacement for the Boxer! This is hard... It should be 60% off their sales, but if the Helix is user friendly, alot off nOObs will take Helix..
I would say 10%, unless all distrubitors dont get the picture.
 ....................................... ................... Code ( Sigma Shape, Geo-Tech, SLE Control Sys )
- Replacement for the X1 2%.. Only schools on preordre.
....................................... ..................... Alliance ( Sigma Shape, Geo-Tech, Octopus, Shift System )
- 5 Line Sigma kite, Replacement for the Raven This is a hard one.. If the best riders dont like it, and the Torch have hooktin performance,
this could very well die... 1-20% off their sales. ....................................... ............
....................................... ...................... Torch ( Octopus, Shift System, Double Depower ) 20-40% off their sales.. It is a winner... Depends alot on how the Helix and Aliance works, and if the "pros" are ready for the new Aliance and Helix, or not.................................... ....................................... ....................................... ...............................
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #76 Augustus 16, 2007, 03:08:14
edit2Rapporteer  
Vol verwachting kijken we uit naar het verslag van Fer!!!! (grinnik_kitesmiley) want neem aan dat er genoeg wind was vandaag voor de 9m Helix.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #77 Augustus 16, 2007, 03:20:07
edit2Rapporteer  
Moet haast wel, op Oostvoorne af en toe met windmeter dik 30+ knopen gemeten in het begin van de middag. Ook daar was het hoog en ver gaan. Wat een wind.

Zag op de Slufter relatief veel kites in de lucht voor een door de weekse dag. Waren Helixen bij.
tochnog

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #78 Augustus 16, 2007, 04:28:28
edit2Rapporteer  
Hoi

Na hoge verwachtingen van het revolutionaire Sigma design, met name door de media campagne,
 een tijdje gevaren met een nieuwe Helix aan de Brouwersdam.
Gevlogen met de 14 meter. Zit veel power in deze kite.
Het blijft echter een 7 strutter dus een soort van high aspect kite.
Met uitzondering van de railey, zul je weinig freestyle varen met dit soort kite.
Voor loopen en andere gein beter een andere keuze.
Verder rustig op de bar met constante druk.

Mijns inziens is de verandering in shape minder revolutionair als de 4 C kite naar de Hybride/SLE/Bow

De afwerking is goed en de nieuwe bar ziet er gelikt uit.
Er is zelfs een carbon strookje zichtbaar door een uitsparing in de grip.

Gr Bram
F*ck Gravity

Berichten: 192
Antwoord #79 Augustus 16, 2007, 12:56:40
edit2Rapporteer  
Helix....OMDAT HET DE OPVOLGER VAN DE RAVEN3 IS ???????

Sorry, correct me if i'm wrong, maar dat word de Alliance hoor
Via via gehoord dat Kevin (ja , langeree) op Oostvoorne had gezegd dat de Helix de WARE opvolger is van de Raven.
Dit hoop ik toch maar, want na alle Ravens gevaren te hebben, heb ik nu de Helixen ook maar besteld!!
Misschien dat er iemand is die de Alliance gevaren heeft hier iets meer over kan vertellen. Arno??
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #80 Augustus 16, 2007, 13:17:24
edit2Rapporteer  
Tja gister nog geen tijd gehad, nu ook ff niet want ik race zometeen weer naar het strand.
maar om een tipje van de sluier te lichten....Kevin heeft gelijk. En ik ben ook ff aan het tunen geslagen en heb weer verassende ontdekkingen gedaan wat de kite erg veelzijdig maakt.
Verder is het belangerijk dat de kite goed getuned is, dus ik zal wat tunetips geven om alles uit de kite te kunnen halen en hoe je deze op eigen voorkeur kunt instellen.

Ik had beloofd een vergelijking te maken met de BoxerSLE 9......forget it!! De Helix 9  is niet te vergelijken met de boxer. Helix is iets totaal anders wat niet te vergelijken is met wat er nu op de markt is. Dit design doet wat ik nog nooit met welke kite dan ook heb ervaren.....to be continued!!!!!!  Nu dag 2 het water op met de 9 YeSS
xray

Berichten: 3688
Antwoord #81 Augustus 16, 2007, 13:33:40
edit2Rapporteer  
Sorry hoor maar als Raven adept ben ik het er niet mee eens. De Helix is verschrikkelijk goed maar blijft een SLE. Deze mening wordt door andere Raven gebruikers die ook met de Helix hebben gevaren bevestigd. Ik kocht blindelings nieuwe Ravens en dat doe ik met de Helix niet....
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #82 Augustus 16, 2007, 13:59:59
edit2Rapporteer  
Helix is geen Raven en blijft een SLE, dus ook met de voordelen van een SLE maar in het opzicht hangtime, float en barfeedback in de lucht is deze wel degelijk met de Raaf te vergelijken. De kite wordt echter wel iets anders gevlogen dan de raaf. En voor dat laatste heb ik nog iets meer tijd nodig om de kite eerst helemaal te kennen in de verschillende settings. Iets waar je in een paar uurtjes onder de kite absoluut nog niet over kan oordelen.
Hier trek ik weer voordeel uit omdat ik nu wel uitgebreide ervaring heb met C-shapes maar ook met SLE's. De techniek is een kruizing tussen beide. Maar het belangerijkste voordat je het water op gaat is natuurlijk een goed afgestelde kite, en dat je weet wat de afstelling precies doet, voordat je met een oordeel komt.
het voelt anders maar aan de ander kant zeer vertrouwd.
En voor de diehardloopers onder ons......ingehaakt loopen doe je gepowerd tegen de stopper. Dus C-shapedstyle.......ben nog steeds op zoek naar een paar ruggewervels.....
Uigehaakt strap aantrekken en je kringspier aanspannen.......
In de powersetting wordt je aardig gelanceerd met loops.

Maarre de wind is goed nu, dus I'm outta here.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #83 Augustus 16, 2007, 14:29:21
edit2Rapporteer  
Ferry, sorry maar dat argument van gewenning heb ik nu wel vaak genoeg gehoord. Je kunt het daarnaast wel over tuning hebben maar de meeste mensen varen met hun kite zoals hij geleverd wordt en veranderen er niets aan. Ik kan een Helix ook nog meer feedback laten geven daar gaat het niet om.

Nogmaals, out of the box is de Helix een kite waar zeker 80% van de kiters enorm veel plezier aan zullen beleven (en dat is voor Naish ook veruit het belangrijkste by the way)supersmooth en supereasy, je voelt altijd precies waar hij staat en is enorm stabiel. Gekken zoals ik zullen bochtensnelheid en pinpoint feedback echter altijd missen...en dat biedt de Raven gewoon beter...

Overigens, op 20 meter lijnen (Helix) is het makkelijker feedback te krijgen en stuurt een kite vrijwel altijd snel. Ik vaar mijn Raafjes nog altijd op 27 meter lijnen....
Go kite or go home

Berichten: 16
Antwoord #84 Augustus 16, 2007, 15:56:10
edit2Rapporteer  
mmmmmmmmm voorspelt niet veel goeds...haha

Vertalingen

helix(the helix) als in `snail`:
de slak, de huisjesslak



Nat.BornChiller

Berichten: 37
Antwoord #85 Augustus 17, 2007, 05:18:13
edit2Rapporteer  
Zoek je een vervanger voor je Raven3 ?
Ga voor de Torch4 !
Het is een combinatie van deze beide uit 2007,die al veel van elkaar weg hadden. Met een goeie bar en degelijk depowersysteem en stopperbal, hierop vaart hij net als met een shiftbar en doordrukken voor max. depower.
Lekkere kite en goeie vervanger voor deze 2 modellen.
yvan

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #86 Augustus 17, 2007, 12:24:00
edit2Rapporteer  
Ik heb me een 12m helix aangeschaft( licht groen/grijs/wit) en heb het vorige vrijdag uitvoerig kunnen testen op vrouwenpolder. wind 14-18kts, mijn gewicht euhm +- 90kg....

Ten eerste ik heb altijd met cabrinha's gevaren en kwam nu van de switchblade 2 2007. En vaar al van 2003. Heb al verschillende merken gevaren.

De helix kan je in 2 standen varen de 2:1 en de 1:1, De meest gevlogen stand is 1:1 en zo is hij ook het snelste en de minste bardruk.

De kite is waanzinnig stabiel, ongeloofelijke low-end, snel sturen, héél goeie hangtime, het springen blijft nog wat in vraag bij mij want de wind waaide niet zo hard om er echt goed een oordeel over te brengen, voor weinig wind was het goed vond ik. Maar ben er zeker van dat ie meer in petto heeft.
Ingehaakt loopen géén probleem, uitgehaakt strap een beetje naar je toe trekken en gaat echt lekker met een matig pull.
Mijn unhooked raileys gingen van zelf.  schater

De bar zit en voelt gewoon super aan. Bij 12m 20" bar geleverd en 20m lijnen, dit is wel 20m + een stuk dat op de bar en een stuk dat aan de kite hangt( met katrolletjes enzo, systeem sle/bow) dus ik denk in totaal afstand bar-kite een 22-23m.

De safety is het systeem boxer sle, maar rond september/oktober komt er een upgrade voor de bar.


Voor mij is de helix een zeer goeie verbetering t.o.v. de 12m switch, zeker in draaisnelheid, stabiliteit en de zeer lichte bardruk maar toch nog perfecte voelen waar de kite hangt.
Ik denk dat de kite voor mij gewoon het begin is van een nieuw seizoen waar ik men grenzen zeker mee kan verleggen...

Gewoon topkite!!  Joepie

greetz yvan
 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #87 Augustus 17, 2007, 12:26:42
edit2Rapporteer  
vanaf maatje 10m2 en groter is de TorchIV gewoon een TorchIII kwa vlieg eigenschappen. Alleen de constructie is op een paar punten verbeterd. En de nieuwe bar is ook los te koop als upgrade voor je 2007 bar.

Dus koop je die als vervanger van je III dan is Naish geslaagd in perfecte marketing! loser

De maten 9m2 en kleiner zijn een beetje aangepast.


Dus Nat.BornChiller ik snap niet hoe je bij die stelling komt?
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #88 Augustus 17, 2007, 14:38:32
edit2Rapporteer  
Iedereen heeft het over die lichte bardruk, zelfs in 2:1. Heeft de Helix dan echt nog wel genoeg bardruk in 1:1 setting? Krijg je wel voldoende feedback waar je kite staat?
xray

Berichten: 3688
Antwoord #89 Augustus 17, 2007, 15:18:51
edit2Rapporteer  
Erg goede feedback zelfs in de 1:1 stand!
Nat.BornChiller

Berichten: 37
Antwoord #90 Augustus 17, 2007, 16:08:56
edit2Rapporteer  
@Rhino-kiter, wat is er mis met mijn stelling dan en onderbouw dit is ?
Ik vaar zelf met de Torch3 en heb de 4 ff geprobeerd, voelde idd weinig verschil in vergelijking met zijn voorganger. Dus stap ook zeker niet over en hou het lekker bij mijn 2007 kites.
Had wel het idee dat hij iets meer gepowerd in de lucht staat, iets meer hangtime heeft en een wat smoother stuurgedrag heeft. Dit in mijn ogen ook het enige verschil in 2007 is tussen de Raven en Torch.
Ik wil alleen maar aangeven dat ik dit meer een opvolger van de Raven3 vind, dan de Helix, omdat het een totaal andere kite is.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #91 Augustus 17, 2007, 17:25:23
edit2Rapporteer  
De nieuwe Naish 2008 line ziet er erg indrukwekkend uit ,nu komt Ozon ook al met een nieuw kite ontwerp , moet wel even wennen aan al die nieuwe vormen ..
http://www.vandenbergsurf.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=42
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #92 Augustus 17, 2007, 18:20:04
edit2Rapporteer  
Helix is het hangtimemonster van Naish geworden, wat voorheen altijd Raven is geweest.
Dus de kite die je het langst in de lucht zal houden......en dat doet-ie!!!
Vergeet de 2:1....is zo passé.....
Standaard komt de helix 1:1 uit de tas.

Ik heb nog geen tijd gehad om een uitgebreid verslag neer te zetten omdat ik gister helemaal total loss was na 2 dagen hakken, en nu ff aan het werk ben......maar binnekort alles over de Helix 9.
Ik heb de kite inmiddels helemaal door, en om een vergelijking te maken met een C-shaped qua power en handling zal je de 9 moeten vergelijken met een 12 C.
Dus voor keuze in maatvoering kan je gerust 3 m2 aftrekken in oppervlakte om dezelfde power te hebben in vergelijking met een C. De kite is krachtig en levert meer PK´s per m2 dan de meeste kites......maar alles gecontroleerd en met een enorm depowervermogen waarbij de kite in geheel gedepowerde toestand zelfs soepel en smooth blijft sturen.

De rest volgt wel als ik als ik tijd heb.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #93 Augustus 18, 2007, 00:41:39
edit2Rapporteer  
@Rhino-kiter, wat is er mis met mijn stelling dan en onderbouw dit is ?
Ik vaar zelf met de Torch3 en heb de 4 ff geprobeerd, voelde idd weinig verschil in vergelijking met zijn voorganger. Dus stap ook zeker niet over en hou het lekker bij mijn 2007 kites.
Had wel het idee dat hij iets meer gepowerd in de lucht staat, iets meer hangtime heeft en een wat smoother stuurgedrag heeft. Dit in mijn ogen ook het enige verschil in 2007 is tussen de Raven en Torch.
Ik wil alleen maar aangeven dat ik dit meer een opvolger van de Raven3 vind, dan de Helix, omdat het een totaal andere kite is.

Je mag alles vinden want dat is je mening. Maar dat je verschil merkt in twee kites die hetzelfde zijn (op de nieuwe bar met extra optie na dan) vind ik wat vreemd. Gevoelsmatig zou het kunnen, immers je had de wetenschap vast niet dat Naish niets aan de grotere maten kwa vliegeigenschappen had verandert, waardoor het aannemelijk was dat er iets verandert zou zijn (en naar mijn mening mag je dat ook verwachten van een nieuwe kite. Ondanks dat de TorchIII een goede kite is een vreemde set van Naish)

Ben het wel met je eens dat de Torch een fijne kite is, ook om mee te springen.


De shock voor RavenIII adepten dat de hangtime kite voor 2008 een SLE is, kun je vergelijken met de shock van vertrouwde Rhino adepten toen de Rhino 2007 geen C-shape meer was.
Moet zeggen dat de R7 een heerlijke kite is, maar mist echt een paar karaktertrekjes van een C-shape die mij soms irriteren (ondanks dat hij het dichts naar mijn mening naar het gevoel van een C-shape vliegt, maar heb de Helix nog niet gevlogen)
Nat.BornChiller

Berichten: 37
Antwoord #94 Augustus 18, 2007, 03:52:43
edit2Rapporteer  
We hebben de 12 mtr geprobeerd en voelden ten opzichte van zijn voorganger in dezelfde maat de eerder genoemde verschillen. Mijn inziens hadden we een redelijk goed vergelijk, gezien we zowel van de Raven3 als de Torch3 konden overstappen naar de Torch4, allen in 12 mtr. Ook wij waren ervan op de hoogte, dat de grote maten ongewijzigd zouden zijn.
Ik persoonlijk niet vanaf welke maat exact, dus waar komt je informatie vandaan dat dit vanaf de 10 mtr zou zijn, Rhino-kiter ?
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #95 Augustus 18, 2007, 17:59:38
edit2Rapporteer  
Ik heb in Spanje even onder de Naish Helix gehangen en vind het een topkite. Moet erbij zeggen dat ik nog nooit onder een SLE kite heb gehangen. Ik vaar zelf naish raven 9m2 06 en vind het grootste verschil dat je met de Helix veel beter de vlagen op kan vangen, door de bar van je af te houden. Verder is de bardruk een stuk lager en hij stuurt iets sneller. En om even 'gas te geven' trek je gewoon de bar aan. Wel heeft de raven naar mijn gevoel meer constante power. Ook handig is de verstelbare stopper. Nadeel is wel dat de depower erg ver weg zit. Ook de low-end is stuk beter dan mijn raven!
Ideale kite om mee te cruisen en big air te maken.
kaje

Berichten: 60
Antwoord #96 Augustus 18, 2007, 20:38:14
edit2Rapporteer  
Ik heb woensdag de Helix en de Alliance kunnen testen in Zeebrugge!  (geschokt_kitesmiley)
Het was toen uitzonderlijk vlagerig, ik had met mijn 2005 en 2006 Torchen moeite om deftig te varen.

Toen eerst de Helix getest.
Wat mij direct opviel is dat je uitzonderlijk goed de vlagen kon opvangen en dat de lift en hangtime dik in orde waren  ThumpsUp, maar ik miste een beetje de agressiviteit die ik gewoon ben van mijn kites, zoals sommigen hier ook al zeiden.
Loopen of andere shit heb ik in die condities niet getest.
Ik ben er zeker van dat de Helix voor het grote publiek ideaal is, maar ik ben nog niet echt overtuigd.

Dan even onder de Alliance gehangen.
Ik had meer meer last van de vlagen dan bij de Helix, maar minder dan bij mijn kites.
Het was in die omstandigheden toch nog goed te doen.
Het is dan ook zelden zo extreem vlagerig.
Lift en hangtime waren dik in orde, maar wel wat minder dan bij de Helix.
Maar hier vond ik die agressiviteit wel terug! En dat vond ik wel lekker!
De C-eigenschappen waren wel aanwezig, het is dan ook een C-kite!
Loopen heb ik niet geprobeerd omdat de condities daar niet goed voor waren, toch niet met mijn niveau.

Daarna wou ik de nieuwe Torch nog testen, maar de tijd was op, ik moest dringend naar huis.  (cry_kitesmiley)

Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de Alliance, ook al zou ik ze alle 3 nog eens willen testen, maar dan in normale omstandigheden.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #97 Augustus 18, 2007, 21:34:58
edit2Rapporteer  
hoe is de high-end van de 9 m Helix? Ik wil er misschien 1 ipv mijn torch 10 '05 en torch 8 '06..
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #98 Augustus 19, 2007, 00:01:39
edit2Rapporteer  
Wat bedoel je met de "powersetting" Fer? Ben benieuwd.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #99 Augustus 19, 2007, 00:12:25
edit2Rapporteer  
Wessel,

Ik moet nog een verslagje in elkaar zetten van de 9 en de 12. Daar zal alles duidelijk in worden.
Wat loopen betreft don't worry. Als je weet hoe het moet trekt de Helix je aardig uit je panty als je voldoende gepowerd staat.

Morgen een uitgebreid verslag van mijn ervaringen met de 9 en 12, en met tips over de tune-mogelijkheden.
Ik wilde eerst de kites helemaal door hebben en leren kennen voordat ik wat neerzette, want aan speculaties hebben we niets.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.