Info over Serre Ponçon

Lucas-link7
Gast
Mei 26, 2007, 18:40:49
edit2Rapporteer  
Hey, ik ga in de zomervakantie een week naar Serre Ponçon  Joepie en ik heb al wat gezocht op het forum, maar er is niet echt een actueel topic over, dus ik dacht ik maak even neen nieuwe aan.

Maar mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring met het kiten hier?

Want dan zou ik graag wat info willen hebben  ThumpsUp

Alvast bedankt  ThumpsUp ThumpsUp

Greetz Lucas
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #1 Mei 26, 2007, 18:57:56
edit2Rapporteer  
hey

ik ben er een paar jaar geleden geweest.. het is een mooie spot alleen echt super diep je kunt ong 5 meter lopen dan schiet het naar beneden, behalve als er geen water ligt, dus ik hoop voor je dat er genoeg sneeuw is gevallen...

je mag maar op 1 spot kiten aan lac de serre poncon dat is als je vanaf het dorpje over de grote brug heen rijdt aan de rechter kant, daar zitte ook de meeste surfers!

wind is heel apart (toen ik er was in elk geval) lijtk heel hard maar is dan een 4 ofzo... rond 4/5 begint de thermische wind op te steken, ik zal neit weten hoeveel knp dat geeft, ik heb die nooit meegpakt Sad

khoop dat je genoeg info hebt!

grtz jurrien
Lucas-link7
Gast
Antwoord #2 Mei 26, 2007, 19:04:08
edit2Rapporteer  
Citaat
dus ik hoop voor je dat er genoeg sneeuw is gevallen...


Kan je er dan snowboarden/snowkiten ofzo? want boarden kan ik wel, maar snowkiten  Huh

Dat het er diep is, is ook niet echt handig voor mij als beginner..

Verder, ik heb een SS link 7 meter '07 en kan vanaf een goede 4 bft varen, maar dat is dus geen probleem, toch?

Greetz Lucas
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #3 Mei 26, 2007, 19:07:57
edit2Rapporteer  
4 knp is wel heel weinig 4 bft bedoel je vast

ik kan met 4 bft varen met men 14 dus met je 7 lijkt me wat vreemd?

als er in de winter veel sneeuw valt ligt er meer water in het meer zo bedoelde ik het sorry
en aangezien er vorig jaar of dat jaar ervoor bijna geen water meer in het meer lag...

Lucas-link7
Gast
Antwoord #4 Mei 26, 2007, 19:13:17
edit2Rapporteer  
4 knp waarheb je het over :P ja ik bedoelde 4 bft, heb t even aangepast
ik kan vanaf 4 bft omdat ik nogal licht ben en de link best goed trekt, ik heb al "gevaren" vanaf 4 bft.

hopelijk ligt er dan niet al te veel water, zodat ik wel kan staan. En wat raad jij aan qua wetsuit en schoentjes?

Greetz Lucas
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #5 Augustus 22, 2007, 18:04:01
edit2Rapporteer  
Hoe is de waterstand dit jaar in het meer ? ... en wat is een goede camping direct aan het water ?

Thanks.
johan

Berichten: 151
Antwoord #6 Augustus 22, 2007, 20:04:50
edit2Rapporteer  
Het is er erg vlagerig en er liggen veel rotsen. Je kite gaat netaan omhoog als hij al niet meteen neerstort. Eenmaal op het water waait het meteen 3x zo hard en kun je wel lekker kiten. Het is wel uber vlagerig, geef mij maar een constante zeewind. Wel lekker warm daar.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #7 Augustus 22, 2007, 22:15:09
edit2Rapporteer  
Ik heb geen ervarign met andere buitenlandse spots, maar ik vond het best vlagerig.. ook is er op de kitespot geen strand, maar alleen rotsen (scherpe) die bij mij een scheur van 20 cm hebben veroorzaakt..  ThumpDown

Als je wil kan ik (als ik hem nog heb) het kaartje voor je inscannen, dan weet je waar je ongeveer een camping moet zoeken, ik heb ook een NL 06 nummer (stond daar op een advertentie bord, vlakbij de spot) die huisjes verhuurd daar.

Foto volgt

Greetz Lucas
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.