torch 07 of fuel 07 ?

FonezzzZz

Berichten: 515
Augustus 16, 2007, 03:17:08
edit2Rapporteer  
Hey mede kiters,

ik twijfel tussen een torch 07 10 meter of een fuel 9/11 meter. Ik heb beide kites nog niet getest of iets dergelijks, ik heb alleen aan een torch 06 8 meter gehangen. Verder heb ik nog nooit met een fuel gevaren. Ik zelf vaar altijd met een fone kite, maar de tribal 9 meter is niet echt mijn ding, daarom zoek ik naar een ander merk.

Ik vind het belangrijk dat de kite weinig bardruk heeft en niet z'n sleurhut wordt als je lekker snelheid in je kite hebt. Daarnaast moet hij ook soepel en direct sturen en goeie depower.

Ik kite nu al 1 jaar en ben bezig met springen, daarna wil ik uitgehaakte shit proberen etc..

ik vaar een 135*39 boardje

 Joepie
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #1 Augustus 16, 2007, 03:18:28
edit2Rapporteer  
ohja graag u ervaringen met torch of fuel Grin ik heb de jetlag van cabarete nog in me bol
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #2 Augustus 16, 2007, 03:49:33
edit2Rapporteer  
heb zelf de 9 en 13 fuel en ben er zeer, zeer over te spreken.

voor mij absoluut de beste kite waar ik ooit mee gevaren heb.
kite heeft gewoon alles.. dikke lift, float, perfect uitgehaakt te controleren.
lekkere bardruk (ietsje meer dan de torch) precies en direct sturen.

heb  ergens in januari voor de eerste keer met een 2007 fuel gevaren en was gewoon binnen 10 minuten verkocht.

torch ook gevaren, maar vond dit niet echt mijn kite, stuurt wel snel, direct, etc.
maar ik vond hem te weinig bardruk hebben, mijn gevoel met de kite was duidelijk minder dan bij de fuel.

een heel groot voordeel van de 2007 fuel is de bar met een actieve stopper, trimbare 5de lijn, roterende chickenloop.
dit heeft de torch niet.
nadeel is dat de grip van de bar bij heel veel 2007 modellen loslaat.

zoals je ziet ben ik lyrisch over de fuel, kreng is overal goed in en erg makkelijk, gewoon een no nonsens buelapparaat

is alleen niet meer leverbaar in nederland
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #3 Augustus 16, 2007, 04:01:46
edit2Rapporteer  
vanaf hoeveel knopen kan je die 9 meter varen? ik weeg 70 kg en heb dat 135 boardje! want ik heb nog een 14 meter kite C, die vaar ik vroeg, maar die hou ik ook nie zo lang! bij 20 knp ben ik hem egt wel beu!
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #4 Augustus 16, 2007, 04:31:06
edit2Rapporteer  
ik denk dat je met een 9m weg komt in 17 knopen dus sluit goed aan.
Dylan

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #5 Augustus 16, 2007, 05:01:52
edit2Rapporteer  
Gast je had op de vlucht niet zoveel aan de bar moeten hangen en wat meer moeten slapen
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #6 Augustus 16, 2007, 17:56:14
edit2Rapporteer  
Is ook zo volgende keer zsal ik meer proberen te slapen ! hahaha
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #7 Augustus 17, 2007, 02:34:43
edit2Rapporteer  
Die trimbare 5e lijn is idd wel super hoor, vooral als je op de kant staat, vooral op gras. Ff trimmen en je staat er een stuk veiliger. Alleen die depower bij de chickenloop niet mijn ding. Ik zou toch ff testen als ik jou was. Het schijnt zo te zijn dat de fuels betere lowend hebben gekregen in 07 tov 06, maar daar hoor ik wisselende verhalen over. Mijn 2006 11 fuel heeft beduidend minder lowend dan een 2006 10 torch.
Maar je hebt het over 2007 en ik over 2006, dus ik zou zeggen testen.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #8 Augustus 17, 2007, 15:53:51
edit2Rapporteer  
Lowend van 07 is denk ik wel beter dan die van 06, ik kan namelijk met mijn 60kg net zo snel varen als andere mensen met een 12 bezig zijn. Mijn grootste maat is dan ook een 11. Ik ga wel pas naar het strand als ik 9m/s zie staan op de windmeter van HvH.

Depower bij de chickenloop, die gebruik je noooit (ik in ieder geval niet). Met de enorme lengte van de depowerrope krijg je al bijna 100% depower. Daarnaast als je een beetje overpowered raakt kan je al lekker je 7m vliegen. Fuels zijn gewoon topkites!
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #9 Augustus 17, 2007, 17:54:18
edit2Rapporteer  
Depower bij de chickenloop, die gebruik je noooit (ik in ieder geval niet). Met de enorme lengte van de depowerrope krijg je al bijna 100% depower.
En als je dan wilt uithaken?
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #10 Augustus 17, 2007, 18:04:13
edit2Rapporteer  
ik ken de torch 9 niet maar heb afgelopen maand ook een hoop met de 9 gevaren..  misschien is de vergelijking wat krom omdat ik zelf nu 9 meter raven 2 vaar... vind de 9 fuel 2007 een heel lekekre kite..

hele goede lowend, maar ook high end, vaar 'm langer door dan me raaf 9 denk ik... beter te controleren doordat hij beter te tunen is door je lange depower en je stopper.. meedraaiende loop is ook wel lekker.. waar je bij naish alles verplicht moet kunen maken twee kanten op ( backol frontrol etc ) omdat anders je 5e lijn helemaal vast wokkeld kan je bij SS gewoon alles van tijd tot tijd weer terugdraaien..

zou alleen ff kwa maat.. met 70 kilo zou 11 volgens mij netaan kunnen, maar weet niet wat je erboven / eronder wil.. 9 13 zoals peter heeft is mooie combi, maar 7 / 11 ook wel alhoewel je dan misschien voor algemene gebruik wat lowend gaat missen.. daarbij heb je ook nog eens wat problemen met wat er nog te vinden is hier in nederland.. 2007 is grotendeels op, 2008 is er nog niet...
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #11 Augustus 17, 2007, 21:06:32
edit2Rapporteer  
Depower bij de chickenloop, die gebruik je noooit (ik in ieder geval niet). Met de enorme lengte van de depowerrope krijg je al bijna 100% depower.
En als je dan wilt uithaken?

euhmm gewoon uithaken? vliegt perfect door, misschien in hele harde wind dat je dan die strap iets wilt aantrekken(?) Nu ik er bij nadenk, gebruik ik de strap inderdaad heel soms, dus nooit is overdreven (shame_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.