springe super trick no way

kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
September 29, 2007, 01:06:47
edit2Rapporteer  
hallo ik kan hoog en lang springe maar ik zit met een probleem.
als ik spring kom ik hoog en ver.
maar het *** is dat als ik spring me board naar achter vlieg me knieene buigen vanzelf.
ik kan nu geen grabs doen.
hoe kan ik dit oplossen  kunnen jullie mij tips geven.
gr andre
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #1 September 29, 2007, 01:13:50
edit2Rapporteer  
probeer gewoon je knieen naar voren te buigen, je benen op te trekken dus..
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #2 September 29, 2007, 01:18:15
edit2Rapporteer  
dat heb ik al geprobeer maar als ik iemand anders zie springe dan gaat hun board niet naar achter ik bedoel richting kont bij mij wel
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #3 September 29, 2007, 01:26:07
edit2Rapporteer  
problemen van de positie van je lichaam in de lucht (ook ongewenste rotaties) liggen praktisch altijd bij de afzet probeer minder je board te gebruiken en je benen te laten opzwaaien maar meer de kite het werkt te laten doen
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #4 September 29, 2007, 01:27:13
edit2Rapporteer  
okey zondag als ik op horst ben zou ik er aan denken hoop dat het werk wil graag backloop 1 footer willen doen Smiley  Joepie wens me succes
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #5 September 29, 2007, 02:33:30
edit2Rapporteer  
Kont zo lang mogelijk naar achteren voor sprong. Langer aankanten. Anders trekt de kite je bovenlichaam naar voren en bungelen je benen erachteraan.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #6 September 29, 2007, 03:23:35
edit2Rapporteer  
Ligt indd aan de afzet, iets naar achter hangen je knieen optrekken na je pop.

Ik kan juist niet lekker hoog en ver springen zonder een boardgrap of iets te doen.
Als ik er alleen onder bungel ben ik veel te veel bezig met me kite, en de timing van insturen enz gaat dan niet helemaal lekker.... als ik een grap doe gaat het meer vanzelf
Maarja of dat een slecht iets is  (tong_kitesmiley)

Succes
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #7 September 29, 2007, 14:44:41
edit2Rapporteer  
zit harnas?
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #8 September 29, 2007, 14:53:14
edit2Rapporteer  
nope die heb ik niet gwn 1 die omhoogschuif
Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #9 September 29, 2007, 15:26:52
edit2Rapporteer  
ik ken het probleem wel een beetje. Als ik spring hang ik als een nat theebuideltje onder m'n kite te bungelen. Dus wilde ik graag meer m'n board omhoog trappen - zieter een stuk leuker uit. Ik ben gaan droog oefenen aan een rekstok (maar je kunt ook een stok boven het trapgat hangen. bijv). Je kunt dan een beetje beter 'spelen'.

2 dingen die mij erg helpen zijn: knieen zo ver mogelijk intrekken dat je bord onder je kont zit; het benodigde moment om achterover te kantelen is dan veel kleiner (en je hangt ineens ook richtingstabieler in de lucht). Tip 2 is je hoofd naar achter te gooien; probeer maar eens aan een rekstok achterover de gaan, je zult zien dat dat alleen gaat als je je hoofd in je nek gooit. Je bent als kiter echter snel gefocussed op de landingsplek en dus kijk je automatisch omlaag nmaar het water, naar de plek waar je wilt gaan landen. Daar moet je je dus overheen zetten.

Vraag ook eens iemand op de kant op je te letten, of nog mooier, om een vidoeootje van een paar sprongen van je te maken.

Succes,


Erik
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #10 September 29, 2007, 15:54:04
edit2Rapporteer  
dankje wel erik ik ga het is proberen maar als je valt in het trappengat auw van je van de trap af
horstie

Berichten: 62
Antwoord #11 September 29, 2007, 17:04:13
edit2Rapporteer  
man helaas geen wind zondag op horst dus geen trick voor je helaas
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #12 September 29, 2007, 18:06:35
edit2Rapporteer  
Heey, andre, jij bent toch die gozer met die waroo's ??

Ik hou zondag (als het waait) je pootjes wel even vast  loser schater

Heb je je kite niet te laag staan dan met springen? als je hem hoger zou hebben zou je er minder last van moeten hebben volgensmij.. ThumpsUp

Mzzsl
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #13 September 29, 2007, 22:23:30
edit2Rapporteer  
okey dankje ik ben die gast met die warro jah die paarse en blauwe
DXP

Berichten: 154
Antwoord #14 September 30, 2007, 07:50:43
edit2Rapporteer  
cursusje Nederlands!?
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #15 September 30, 2007, 13:17:55
edit2Rapporteer  
uuuuu dat heet nou msn taal
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #16 September 30, 2007, 13:43:17
edit2Rapporteer  
Alleen jammer dat de jeugd tegenwoordig deze taal overal gebruikt en vergeet hoe het wel moet...
Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #17 September 30, 2007, 14:47:10
edit2Rapporteer  
dankje wel erik ik ga het is proberen maar als je valt in het trappengat auw van je van de trap af

uuuhm, eerlijk gezegd heb ik dat idd al eens gehad. Ik had de rekstok in twee U-vormige slots in een deuropening gehangen en ineens floepte 'ie eruit.... Hele trap ruggelings afgerold. Sindsdien kijik ik er niet meer zo vanop als ik een dijkje op wordt getrokken bij 6 Bft ;-) (don't try @ home!!)


Oja, ontopic: zorg ervoor dat tje trapeze niet te hoog omhoog geschoven zit  -  dat helpt niet als je achterover wil.
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #18 September 30, 2007, 18:53:32
edit2Rapporteer  
okey danje wel ik hoop dat het nu wel gaat lukken allemaal Smiley toppie  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.