wederom beginnersvraagje(s)

Taz

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 19, 2009, 22:25:25
edit2Rapporteer  
Hallo,

naast het mexicaanse griepvirus blijkt er ook een kite virus in nederland rond te dwalen en  ik ben er mee besmet..
Ik zal me even voorstellen:
naam : Koert
gewicht : 94+
woonplaats : 't gooi
ervaring :  letterlijk en figuurlijk nat achter de oren

nu dan de vragen:
 - zijn er mensen  die ervaring hebben met de griffin 2009 kite?

-  is het mako board  (ocean rodeo)  een beginners board ?

alvast bedankt voor de reacties  Smiley

 

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Augustus 19, 2009, 22:37:49
edit2Rapporteer  
jaaaaa kom er maar in met die beginners vraagjes!
Ik vaar de Mako, 98kg, 140x40 en echt een superboard, ook om mee te starten.
De griffin ken ik niet, kan volgens mij wel goed zijn.
Als je op muiderberg, ijburg, horst en zo wilt varen, zoek een flinke kite (13/14m en een kleinere (9m). Als je maar éém kite wilt: 11 of 12m. als je snel wilt leren varen raad ik SLE, Delta C of bowkites aan, heb je ook een grotere windrange.
succes!

OK ik doe R&D voor Ocean Rodeo dus je mag mijn mening in twijfel trekken (hoeft niet)
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #2 Augustus 19, 2009, 22:42:45
edit2Rapporteer  
kijk eens op verschillende sites of in shops, er zijn nu leuke aanbiedingen op 2009 materiaal. Misschien kan je ergens een leuke deal krijgen met een kite en een board. Dacht dat eurofun nu van dit soort aanbiedingen heeft, sla je 2 vliegen in 1 klap.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #3 Augustus 19, 2009, 23:01:20
edit2Rapporteer  
Lekker board, ik vaar de mako (140 x 40) ook, met 70 kg.
makkelijk hoogte lopen, fijne bindingen en pads en heerlijk in chop en met hardere wind.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #4 Augustus 19, 2009, 23:30:07
edit2Rapporteer  
Kan zelf niks zeggen over de griffin,maar op kiteforum word er geregeld positief over gesproken. Denk niet dat je er een miskoop aan doet.
Mako..volgens mij is iedereen positief over dat board.. athans dat lees ik practisch altijd.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Augustus 20, 2009, 11:14:20
edit2Rapporteer  
Het is en blijft natuurlijk altijd een persoonlijke zaak!! Grin

Ik (80 kg) heb diverse boards gevaren (Nobile, Brunotti, Spleene) maar ben met de OR Mako Classic 150 x 34 het meest tevreden.
Vooral in de choppy water, en dat hebben we toch het meest, snijdt dit board als een mes door de golven.
Ondanks zijn lengte is het boad zeer wendbaar en speels. Ideaal voor carven.

Het is even wennen alsje een traditionele twintip gewend bent want de drukverdeling is nu meer gelijk verdeeld over beide benen. Dit heeft als voordeel dat knieen en bovenbenen minder belast worden.

top voor: cruisen, waveriden, speed, oldschool.

Veel succes
matta

Berichten: 195
Antwoord #6 Augustus 20, 2009, 19:23:12
edit2Rapporteer  
Hier een zeer tevreden Monkey Griffin gebruiker Smiley En nee, ik wordt niet gesponserd! (wel een heeeele goede deal kunnen maken) Ik heb nu een 9 en een 12 meter uit 2008. Zeer tevreden, ze geven heel veel vertrouwen. Alleen veel struts, maar dat is gewoon ff pompen. Wel heel erg stabiel, makkelijk te relounchen en kracht wanneer je dat wil. Als je de kite een beetje snelheid laat maken draait die ook heel snel, wat je zelf wilt!
Als ik opnieuw een set zou mogen kopen zou ik voor een 10.5 en een 7 gaan, met de 9 sta je bijna even snel op het water als met de 12. Met de 12 heb ik laatst lekker op het water gestaan, toen kon ik waarschijnlijk net niet lekker varen met de 9 (het zal er echt om spannen)

edit: Gezien je gewicht is een 9 en een 12 een goede keuze  Wink Ik ben om en nabij de 68kg.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.