Bularoo 10m

GetHigh

Berichten: 270
September 04, 2007, 13:51:06
edit2Rapporteer  
Zijn er nog meer mensen die een bularoo varen? Ik vaar er al een tijdje mee, maar mijn kite wordt nu na een uurtje varen zacht. Ik heb het idee dat het de een weg klepjes zijn die niet goed aansluiten. Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat tips kunnen geven. O ja de EZ pump check al meerdere keren gedaan wat bij een strut werkte, zit nu nog met 3 struts die leeg lopen. ThumpDown
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #1 September 04, 2007, 14:01:26
edit2Rapporteer  
Zelfde verhaal, de ene keer na een uur al zacht de andere keer duurt het wat langer. Denk inderdaad dat de ventielen van de struts niet goed zijn, vaak voelt een van de struts zacht aan terwijl ze wel keihard opgepompt zijn. Gebeurde trouwens nog niet toen ik de kite kocht, misschien dat er wat veel zand overal tussen is gekomen?

Heb je het al op het forum van best gepost? Waar heb je je kite gekocht, misschien kunnen we (zeker als er nog anderen zijn) dit aankaarten.

Hoop dat het te verhelpen is, voor de rest is het namelijk zooooooooo'n fijne kite!
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #2 September 04, 2007, 14:11:16
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn kite bij boardsports in Almere gekocht en heb deze inmiddels ook al een mail verstuurt, deze zouden ze doorzetten naar best. Ik heb overigens nog geen reactie gehad. Toen ik de kite gekocht had gebeurde dit inderdaad niet, pas na een keer of 10 ermee gevaren te hebben. Maar inderdaad voor de rest is het een super kite, maar om het uur pompen is gewoon klote. Lijkt mij een garantie kwestie die struts moeten gewoon hard blijven als je de LE leeg laat lopen, toch?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 September 04, 2007, 17:07:27
edit2Rapporteer  
volgens mij is dat wel iets typisch voor Best.. (Ben zelf ook Best fan)
kwalitatief bezorgen ze je nog wel wat last, maar als ze eenmaal vliegen.. dan zijn ze zooow fijn.
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #4 September 04, 2007, 17:15:50
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een Bularoo 10m, maar er verdorie nog steeds niet mee gevlogen (druk & te weinig wind). Als ik hem geprobeerd heb laat ik het weten Smiley
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #5 September 04, 2007, 17:33:42
edit2Rapporteer  
@kitoholic Als je stuts leeglopen als je LE leeg is, dan moet je even de EZ pump check doen. Ik kan hem je wel mailen, dit hielp bij mij super. Nergens last meer van.

@gethigh, kan het zijn dat je kite gewoon lek is?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 September 04, 2007, 17:38:39
edit2Rapporteer  
Ik zou is naar het ventiel kijken en het rubbertje eruit halen,
waarschijnlijk zitten daar zandkorrels tussen en lekt die daardoor.
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #7 September 04, 2007, 17:42:29
edit2Rapporteer  
De pump check heb ik al meerdere malen gedaan en bij een strut werkte dat, nu zijn er dus nog 3 die niet werken. Dat ze alle drie lek zijn lijkt mij stug. Nu krijg ik net van willem van boardsports te horen dat ik een geheel nieuwe bladderset krijg. Nou dat is helemaal top. Kijk dat noem ik dan nog eens klantvriendelijkheid.
Willem bedankt en Best natuurlijk.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 September 04, 2007, 17:47:58
edit2Rapporteer  
Kijk goed geregeld!
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #9 September 04, 2007, 18:20:58
edit2Rapporteer  
Net even op het best forum gepost en daar raden ze aan zip ties om de valve te stoppen om hem beter af te sluiten. Of wat ducttape rond de valves (doe ik sowieso want die scherpe eindes van een zip tie lijkt me niet echt bevorderlijk. Niet echt netjes maar als het werkt vind ik het prima.....

Zal ook de EZ pump check doen maar denk dat ik het antwoord wel al weet.

~Kas

Berichten: 226
Antwoord #10 September 04, 2007, 23:15:29
edit2Rapporteer  
ik heb een stukje van een potlood in mijn ventiel dopje werkt ook goed.
(het is aleen geen bularoo)
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #11 September 17, 2007, 00:35:07
edit2Rapporteer  
Ik heb ducttape rond de ventielen gedaan en dit werkt, vandaag 4 uur gevaren en nergens last van.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #12 September 17, 2007, 03:07:06
edit2Rapporteer  
ducktape hehe klinkt bekend dat werk zelfs bij een Naish Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.