Illegale spots?

sebaba

Geen avatar

Berichten: 9
September 21, 2007, 00:02:24
edit2Rapporteer  
heej,
Heeft iemand van jullie wel eens gevaren op een plek die niet is aangewezen als spot. Ik woon in Utrecht en ik rijd soms langs binnenwatergebieden, afwaterringsmeertjes van rivieren of plassen langs onbewoonde gebieden... dan gaat het kriebelen. Geen hond te zien, een rimpelloos stuk water en een flinke bries. Ik weet dat je in principe alleen mag kiten op plaatsen die daarvoor zijn aangewezen, maar soms.... het is moeilijk. Het gaat dan flink spoken in mn kop.
Heeft iemand toch eens gevaren op zo' n spot?
Kan ik als kiter zo' n spot in een bestemmingsplan trompeteren bij een gemeente?
Wat als je gaat varen in de afwateringsmeertjes van de IJssel?
Of fuck it, je gaat naar Loosdrecht en begint te kiten (wie gaat je van het wtaer halen)?
Bestaan er boetes voor kiters en wat is zo' n boete?

Ik hoor graag jullie ervaringen.



rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #1 September 21, 2007, 00:08:22
edit2Rapporteer  
als je een beetje meeleest op het forum, kan je meteen zien dat er zeker bekeurd wordt. ook als er iets mis gaat heb je gewoon een probleem.

natuurliefhebbers krijgen meer een hekel aan je , ookal zwemmen er maar 3 eendjes in het water, gegarandeerd dat ze daar over beginnen te zeiken. verder heb ik weinig ervaring op illegale spots, al wordt het wel errrrrrrrrg verleidelijk , zeker nu het overal zo tyfusdruk is!
sebaba

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 September 21, 2007, 00:18:08
edit2Rapporteer  
mmmm, misschien moet ik specifieker zijn en een locatie noemen.
Ik bedoel dus niet iets als bij Hardewijk onder Strand Horst. (Hoewel ik het ook meer dan idioot vindt dat bij Nulde niet gekite kan worden. Hoe meer verboden er komen, hoe drukker en linker het wordt). Nee, ik bedoel die lieflijke, lekkere, mooie, stukjes natte watertjes... die omte watertanden zijn. 
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #3 September 21, 2007, 00:45:02
edit2Rapporteer  
mmmm, misschien moet ik specifieker zijn en een locatie noemen.
Ik bedoel dus niet iets als bij Hardewijk onder Strand Horst. (Hoewel ik het ook meer dan idioot vindt dat bij Nulde niet gekite kan worden. Hoe meer verboden er komen, hoe drukker en linker het wordt). Nee, ik bedoel die lieflijke, lekkere, mooie, stukjes natte watertjes... die omte watertanden zijn.

2x gedaan,
1 keer bij mij in het dorpje op een klein plasje samen met wat windsurfers..
Het is retevlagerig!! echt niet normaal.. ene keer stond ik zwaar overpowerd, en de andere keer viel me kite uit de lucht!
En op de zevenhuize plas daar was het verboden.. en werd ik weg gestuurd..
Geen aanrader:P maar je riskeerd wel een boete en negatieve reacties over het kite:P
sebaba

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 September 21, 2007, 00:49:32
edit2Rapporteer  
Ja, daar was ik idd al bang voor. Het is natuurlijk zo vlagerig als de nete.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #5 September 21, 2007, 02:52:40
edit2Rapporteer  
Op de rand van veel dorpen (hier in Friesland tenminste), heb je van die graslanden,
die ze 's winters onder water zetten om te gaan schaatsen.
Ze noemen dit een ijsbaan.
Maar omdat er toch bijna nooit ijs in ligt, weet ik wel een andere bestemming........



Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #6 September 21, 2007, 15:25:44
edit2Rapporteer  
Heey, als de ijsel overstroomt mag je wel op de uiterwaardes kiten  ThumpsUp  ThumpsUp

Verder gaan wij ook wel eens op een windsurf strand, Hier hebben we nog nooit gezeik gehad, omdat er ook een rete groot vliegerveld naast zit. Je moet alleen wel oppassen voor de vaargeul  ThumpsUp

Mzzls  ThumpsUp
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #7 September 29, 2007, 00:29:22
edit2Rapporteer  
hey sebaba ik woon in de meern.
ik ben ook helemaal verslaafd aan kite.
meschien kunnen we samen is op ilegale water gaan kite.
meschien zien ze dan wel geld in ons kiters  (wendy_kitesmiley)en maken ze het legaal en komen er van die bethaalhokkie net als op horst.
je weet maar nooit we kunnen is afsprken ik kom zo op de scooter op een zaterdagje of zondagje naar ilegaal water in de buurt kunnen.
om effe lekker te knalle  en meschien wil de gemeente de spot open stellen .
in onze buurt dat zou helemaal top zijn gwn des ter meer zielen er zijn hoe meer kans dat ze het toe laten zie ik het zo.
voeg me maar toe op msn kunnen we is wat af spreken of carpoele naar legale spots.
zo als horst.
gr andre
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #8 September 30, 2007, 02:43:54
edit2Rapporteer  
Heet een illegale spot niet gewoon secret spot heb er namelijk een groot aantal in zeeland Wink waar je echt helemaal kite zin van krijgt als je het rete vlakke water ziet Wink

mzzl Kevin
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #9 September 30, 2007, 03:43:44
edit2Rapporteer  
Mooiste spot ter wereld is Oostvaarders Plassen, is alleen zo 100% natuurgebied als maar zijn kan... Als er ooit een partij komt tegen die kudtvogelspotters en woudlopers stem ik voor!
sebaba

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #10 September 30, 2007, 04:09:19
edit2Rapporteer  
vet vet vet. Goede reacties. Dat wordt een rondje doen.
Wat die Ijssel betreft. Rete cool
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #11 September 30, 2007, 16:12:23
edit2Rapporteer  
Als die uiterwaaarden van de ijssel in direct contact staan met de ijssel zel,f is het dan nog steeds toegestaan?
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #12 September 30, 2007, 18:21:13
edit2Rapporteer  
 ik al zo vaak,, in Zeeland zitten overal van die spots niet meer normaal zoveel. En een aantal heb ik al bevaren. maar moet tochz eggen... de spots die er nu zijn zijn altijd ietsje beter heb ik 't gevoel... i.v.m vlagerige wind enzo..
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #13 Oktober 01, 2007, 00:37:28
edit2Rapporteer  
Citaat
Als die uiterwaaarden van de ijssel in direct contact staan met de ijssel zel,f is het dan nog steeds toegestaan?

nja ik weet niet...volgensmij is het van de boeren die het weer pachten...ach je komt er vanzalf achter  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #14 Oktober 01, 2007, 00:50:39
edit2Rapporteer  
ik al zo vaak,, in Zeeland zitten overal van die spots niet meer normaal zoveel. En een aantal heb ik al bevaren. maar moet tochz eggen... de spots die er nu zijn zijn altijd ietsje beter heb ik 't gevoel... i.v.m vlagerige wind enzo..
Dan ken jij de echt goede secret spots in zeeland niet passie want zitten een paar hele geile tussen met constante wind niet vlagerig super glad water en een paar met super chille golven Wink maar ja secret is secret he Wink

mzzl Kevin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.