shockwave 06: katrol maakt gat in LE!!

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Oktober 31, 2007, 17:41:58
edit2Rapporteer  
Ik was rustig mijn bridle aan het repareren toen mijn oog op een gat in de LE viel. Dit is naast het katrolletje dat aan de LE zit, bij het één na achterste bevestigingspunt. Het is veroorzaakt door het lusje waar de katrol aan vast zit.
Ik meld dit maar even want met zo'n gat in je LE is het natuurlijk wachten op een lek in de tube. De gaatjes zitten overigens aan beide kanten van de kite, dus het is een ontzettende ontwerpfout van Naish. Iets boven het gaatje zit ook een verkleurde plek, hier schuurt het katrolletje tegen de LE. Dit is ook verdacht.
Ik ga er een stukje dik nylon overheen stikken, iets van autogordel of zo.

Ik raad iedereen met een 06 shockwave om dit te controleren en te herstellen.
Ter info, de kite (16m) is in mei 2007 nieuw gekocht. Ik heb er iets van 30 a 40 sessies mee gevaren, en ik weeg ca. 95 kg. Ik vaar 'm regelmatig in z'n high end, met vlagen dik boven de 20kn.

Mijn ervaring met de kwaliteit van deze kite vat ik samen in een ander topic in nieuws en discussie.
GlennVegas
Gast
Antwoord #1 Oktober 31, 2007, 20:54:19
edit2Rapporteer  
Dit probleem is reeds bekend en al vaker besproken! Gewoon op tijd een stuk kevlartape erover en klaar = kees. Jammer dat je dat nu pas ontdenkt hebt en dat er al een gat in zit!

Succes.
GjT

Berichten: 281
Antwoord #2 November 01, 2007, 00:27:43
edit2Rapporteer  
Probleem was idd al bekend. Wel slecht dat de shop je er niet op heeft gewezen bij de aanschaf in 2007. Ik dacht dat Naish er standaard de kevlar tapepads bij zou leveren.

GrGjT
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 November 02, 2007, 04:20:17
edit2Rapporteer  
N.a.v. het topic in nieuws en discussie stuurde Globe een envelopje met patches, weliswaar voor de torch maar prima te gebruiken  ThumpsUp

Ik heb ze net geplaatst, en omdat ik ervaring heb met de 3M zelfklevende materialen in de VHB en aanverwante klasse acryllijmen (die ook op de patches zitten) heb ik een stukje schilderstape over het gaatje geplakt, om  te voorkomen dat de bladder zich aan de patch zou hechten, en daarmee kapot zou worden getrokken. De lijm van de schilderstape is op gombasis en plakt vrij slecht, dus dat vertrouw ik wel.
De patch was ook rijkelijk groot dus daar kon ik er twee van maken, zodat ik m'n 9 ook kan patchen.

Verder staat in de gebruiksaanwijzing dat je de kite op moet blazen en met mij onbekende chemicalien moet voorbehandelen (heptane en isopropylalchohol), maar met 85% spiritus (om de bbq aan te steken) ontvet het uiteraard ook prima. De kite heb ik niet opgeblazen omdat je de plakkers dan nooit goed kan aanwrijven, de ronding van de LE ter plaatse heb ik nagebootst met een spuitbus.
pica's:
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #4 November 02, 2007, 05:33:59
edit2Rapporteer  
knap gedaan, goede actie van je.....  Tongue Cool
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 November 02, 2007, 13:47:16
edit2Rapporteer  
bedoel je het gat laten ontstaan of het plakken  YeSS
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #6 November 10, 2007, 05:25:27
edit2Rapporteer  
hmm vriend van mij had er ook 2 die heeft ze terugebracht en kreeg verstevigde terug
globe

Berichten: 1143
Antwoord #7 November 13, 2007, 18:23:25
edit2Rapporteer  
Kort samengevat: Eind goed, al goed.

Mochten er mensen zijn met hetzelfde probleem hoor ik het wel.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 November 13, 2007, 21:17:41
edit2Rapporteer  
Globe, nogmaals bedankt voor je swifte reactie, ik heb er weer een fijne vliegers voor terug!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #9 November 13, 2007, 22:25:16
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag maar eens naar mijn torch gekeken en.......
http://picasaweb.google.com/surfensoul/Torch/photo#5132347755144363186

Gekocht begin juni en gebruikt tot een paar weken geleden.
Gelukkig is het alleen de patch.

Gaat wel hard zo net een nieuwe chikenloop en 5de lijn besteld(gebroken door slijtage), inmiddels 4 dd lijntje vervangen en nu patch slijtage.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 November 13, 2007, 22:32:23
edit2Rapporteer  
ooohwwww The O! So much for kevlar patches dan! Tjeez wat een narigheid!
En dat terwijl het altijd onmiddelijk ophoud met woeien als The O het strand betreedt...
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #11 November 13, 2007, 22:38:40
edit2Rapporteer  
hahaha, ja het stopt tot dat jullie weg zijn en dan constant en lekker briesje.
 
Vanaf april heb ik 2 nieuwe torches, hoop maar dat die het wel een jaar uit houden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.