Naish Sol 2008 of Nobile 555 2008

Hattori Hanzo

Berichten: 412
December 01, 2007, 19:19:12
edit2Rapporteer  
Wil een nieuw boardje kopen maar zit te twijfelen tussen de Nobile 555 of de Sol.....

Ik zoek een boardje welke lekker vaart, goed spoort en makkelijk te varen is op het choppy ijselmeer en wil volgend jaar wat op zee gaan varen....
Ben nu bezig met leren springen... zou lekker zijn als het boardje daar wat bij helpt...
Mijn gewicht is iets minder dan 70kg.....

Heeft iemand deze boardjes al gevaren? (of verglijk met de 2007 modellen?)


Hoor het graag...


R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #1 December 01, 2007, 21:30:45
edit2Rapporteer  
Ik heb gister de Nobil 555 129x39 2008 getest....lekker boardje, goed upwind, pop. Heb wel gehoord dat de Sol dit jaar wel heel erg goed is, vooral in choppy coditions. Je schijnt m wel een maat groter te moeten nemen, maar moet je je ff laten adviseren...suc6  ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 December 01, 2007, 23:36:35
edit2Rapporteer  
als ik puur naar shape kijk zeg ik Sol
GlennVegas
Gast
Antwoord #3 December 01, 2007, 23:40:39
edit2Rapporteer  
666 2008 toppie
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #4 December 02, 2007, 00:32:37
edit2Rapporteer  
Heeft er al iemand ervaring met de north jamie 2008??
Schijnt wel een lekker allround boardje te zijn.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 December 02, 2007, 00:43:02
edit2Rapporteer  
Het zijn twee totaal verschillende boards.
Voor Chop en Zee zou ik de SOL nemen.
Zowel bij Nobile als Sol adviseren ze een maatje groter.
@ Robert.. de Sol was in 2007 ook oke  ThumpsUp
Gewoon testen dus
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #6 December 02, 2007, 00:48:55
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties....
Ik kom ook steeds op de SOL uit.....zit te denken aan de 131.
heb die nieuwe voetbanden en pads van nasih gezien...deze zijn echt top...

ben alleen benieuwd wat voor een uitwerking de ronde vorm heeft op het vaargedrag (met name hoe het board spoort) wordt het board daardoor niet erg zenuwachtig?

Heb wel het idee dat het minder is dan bij de 2007 versie....
dude007

Geen avatar

Berichten: 72
Antwoord #7 December 03, 2007, 21:45:25
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties....
Ik kom ook steeds op de SOL uit.....zit te denken aan de 131.
heb die nieuwe voetbanden en pads van nasih gezien...deze zijn echt top...

ben alleen benieuwd wat voor een uitwerking de ronde vorm heeft op het vaargedrag (met name hoe het board spoort) wordt het board daardoor niet erg zenuwachtig?

Heb wel het idee dat het minder is dan bij de 2007 versie....


Het zal in overpowered condities iet wat minder sporen maar over t algemeen vaar ik super op mijn 2007 solletje!!! ik heb em in de 136 variant gekocht ivm mijn 100 kg!
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #8 December 03, 2007, 22:39:47
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties....
Ik kom ook steeds op de SOL uit.....zit te denken aan de 131.
heb die nieuwe voetbanden en pads van nasih gezien...deze zijn echt top...

ben alleen benieuwd wat voor een uitwerking de ronde vorm heeft op het vaargedrag (met name hoe het board spoort) wordt het board daardoor niet erg zenuwachtig?

Heb wel het idee dat het minder is dan bij de 2007 versie....


Het zal in overpowered condities iet wat minder sporen maar over t algemeen vaar ik super op mijn 2007 solletje!!! ik heb em in de 136 variant gekocht ivm mijn 100 kg!

Boardje ligt dus wel stevig in het water?
moet je hem ver op je achterste voet varen om grip te hebben? gezien de ronde tips??

martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #9 December 04, 2007, 00:41:14
edit2Rapporteer  
Yo,

Ik heb zelf de 2008 sol 131 en weeg zelf 70kg. Helaas heb ik m nog maar 2 keer kunnen varen, dus kan er nog niet veel zinnigs over zeggen. Behalve dat de voetbanden echt superrelaxed zijn, ook met schoentjes!
Boardje is wel ff wennen in het begin. De 131 is mij aanbevolen door kubus zelf.

Suc6 ermee!
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #10 December 04, 2007, 01:11:21
edit2Rapporteer  
Yo,

Ik heb zelf de 2008 sol 131 en weeg zelf 70kg. Helaas heb ik m nog maar 2 keer kunnen varen, dus kan er nog niet veel zinnigs over zeggen. Behalve dat de voetbanden echt superrelaxed zijn, ook met schoentjes!
Boardje is wel ff wennen in het begin. De 131 is mij aanbevolen door kubus zelf.

Suc6 ermee!

maar je eerste indruk van het boardje is wel goed? wat vond je wennen?
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #11 December 04, 2007, 18:58:01
edit2Rapporteer  
Ja mijn eerste indruk is zeker goed. Lekker in chop en in het carven (mag ook wel met zulke rondingen). Hoogte lopen doet ie ook prima! Pop is gewoon goed. Het board heeft geen overdreven uiterste, maar is gewoon een super allrounder! Hij is nu wat stijver dan die van vorig jaar, toen werd er regelmatig geklaagd dat ie te veel flex had.
Het board is nu ook iets minder rond geworden, die van 2007 was echt ronder, op de naish site staat ook wel ergens de vergelijk met de thorn. De boards zijn ip hetzelfde qua vorm, alleen de soll mist net de scherpe hoekjes.

Het wennen was dat ik de eerste keer op dit board constanct voorover viel. De tweede keer varen had ik hier helemaal geen last meer van. Waarschijnlijk een kwestie van je gewicht anders verdelen op dit board.

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel!

Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #12 December 05, 2007, 23:22:04
edit2Rapporteer  
Ja mijn eerste indruk is zeker goed. Lekker in chop en in het carven (mag ook wel met zulke rondingen). Hoogte lopen doet ie ook prima! Pop is gewoon goed. Het board heeft geen overdreven uiterste, maar is gewoon een super allrounder! Hij is nu wat stijver dan die van vorig jaar, toen werd er regelmatig geklaagd dat ie te veel flex had.
Het board is nu ook iets minder rond geworden, die van 2007 was echt ronder, op de naish site staat ook wel ergens de vergelijk met de thorn. De boards zijn ip hetzelfde qua vorm, alleen de soll mist net de scherpe hoekjes.

Het wennen was dat ik de eerste keer op dit board constanct voorover viel. De tweede keer varen had ik hier helemaal geen last meer van. Waarschijnlijk een kwestie van je gewicht anders verdelen op dit board.

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel!




all round...dat zoek ik ook...
het voorover vallen komt dat doordat je het boardje wat meer op je achterste voet moet varen zodat de punt niet hapt of werd je eroverheen getrokken?
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #13 December 07, 2007, 00:08:52
edit2Rapporteer  
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed, waarom ik constant voorover viel, ik heb niet het idee dat je onwijs op je achterste voet hoeft te varen. Maar het was meer gewoon ff wennen, vanaf de 2e keer had ik er totaal geen last meer van!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.