board leash wel/niet?

Dieter

Berichten: 154
Antwoord #25 Januari 07, 2008, 23:53:12
edit2Rapporteer  
yes hier gaan we weer...
rolleash met helm is ok
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #26 Januari 08, 2008, 01:21:53
edit2Rapporteer  
rollreach met helm en impact vest is oke als je nog niet springt

als je beginner bent ben je vaak nog heel erg bezig met je kite en als je dan snel je board weer kan pakken is het veeeel makelijker als je eenmaal goed kan varen gooi je dat ding gewoon weg

met springen is die levens gevaarlijk
H98

Berichten: 65
Antwoord #27 Januari 08, 2008, 01:37:36
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand van de tegenstemmers wel eens met een rolleash gevaren?
Of is het allemaal van horen zeggen??
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #28 Januari 08, 2008, 01:41:02
edit2Rapporteer  
In negen van de tien gevallen zal dat wel het geval zijn ja ThumpsUp
Mijn mening is: als je perse een leash wil gebruiken, gebruik dan een rolleash en niet zo'n elastiek ding.
audi

Berichten: 752
Antwoord #29 Januari 08, 2008, 02:12:36
edit2Rapporteer  
lees toch regelmatig dat er weer een boardje weg is om maar niet te sperken van de mensen die weer een uur aan het zoeken zijn naar hun board.
dus een leash heeft ook wel voordelen.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Januari 08, 2008, 02:38:25
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand van de tegenstemmers wel eens met een rolleash gevaren?
Of is het allemaal van horen zeggen??
ja!!!!!!!!!!!! Spreek uitvaring maar wees lekker eigenwijs en haal binnenkort een paar hechtingen at the hospital. Echt niet te geloven dat nog steeds mensen gaan varen met deze levensgevaarlijke dingen
nieles

Berichten: 125
Antwoord #31 Januari 08, 2008, 02:39:49
edit2Rapporteer  
hey ik heb ook gehoord dat ze  in frankrijk veel gebruikt worden wie heeft dat nog meer gezien??
en ja die hard roepen hebben het ook maar gehoord dat het gevaarlijk is

lekker doen youne mag ik hem dan van je lenen
ps wie heef een rol leash voor me te koop
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #32 Januari 08, 2008, 03:21:35
edit2Rapporteer  
maak je leashe aan de tip van je board vast anders wordt het een soort anker en kan je er een voetband aftrekken.

Ik heb een rollleash, en kan me (in tegenstelling tot die zgn. telefoonsnoer leashes) niet voorstellen dat het board als een katapult naar mij toe komt ... de lijn is immers niet van elastiek ... maar misschien zie ik iets over het hoofd ?

Verder heb ik een Spleene Session gekocht waar geen bevestigingspunt op de tips van het board zitten. Er er een manier om er een bevestigingspunt op te maken ?
nieles

Berichten: 125
Antwoord #33 Januari 08, 2008, 03:25:31
edit2Rapporteer  
ja een mooi rond gaatje boren nee sorry weet niet maar het bevalt jou dus goed zonder gevaaren dat je board op je af komt
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #34 Januari 08, 2008, 03:27:12
edit2Rapporteer  
Als je hem wil gebruiken, gebruik hem dan. maar zoals eerder gezegt wel met helm en impactvest...
Ze zijn er niet voor niets. (zowel de leash als de helm en het impactvest)
Soms misschien makkelijk, want ook al kan ik bodydraggen soms zie ik na een flinke crash me board simpelweg gewoon niet meer (op zee Tongue) gelukkig waren er die enkele keren medekiters die met me board aan kwamen  ThumpsUp scheelt een poos zoeken...

Ikzelf gebruik hem niet, maarja ieder voor zich...


@ HansNet83: je kan geloof ik een soort van plasticje met een bevestiging punt vastschroeven op de 2 schroeven van een van je vinnen. moet je wel langere schroeven gebruiken
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #35 Januari 08, 2008, 06:00:25
edit2Rapporteer  
o ja en onthoud wel dat mocht het fout gaan en je zou het land op schieten ofzo kan je board zwaar beschadigd raken of iemand verwonden (waaronder jezelf).
ook is het mogelijk dat je jezelf er misschien niet meer verwondt op het water maar iemand anders kan altijd er wel door gewon raken en laat diegene nou net geen helm of impactvest aan hebben Lips Sealed Roll Eyes

ik zal ff eerlijk zijn ik heb een hele tijd ook over een rol-leash gedacht omdat ik ook liever niet mijn boardje kwijt raak maar na dit topic te hebben gelezen zie ik van het hele idee af ThumpsUp
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #36 Januari 08, 2008, 06:32:07
edit2Rapporteer  
ik vaar inmiddels weer met een roll leash, en ik kan body draggen, maar ik vind het altijd klote tijdverlies tot ik m'n boardje weer terug krijg. Voordat ik weer met leash begon heb ik het ook al een paar keer meegemaakt dat m'n board fins up lag en als het ware op het water plakte en niet in mijn richting kwam drijven. Met een overpowered kite ben je dan zwaar aan het kote tot je terug bij board bent. Moet dan ook zeggen spring niet.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #37 Januari 08, 2008, 06:42:15
edit2Rapporteer  
Zet gewoon je naam en telefoon nr op je board en er is nix aan de hand  ThumpsUp

@ rocket man.. de fout die de meeste maken is het maken van te kleine rakken. Dus gewoon de tijd nemen en je bent in 2 grote rakken bodydragen weer terug bij je board. Bedenk ook ff de tijd die je kwijt bent als je een gat in je hoofd hebt of bewusteloos raakt  Angry

De rest van de discussie is gewoon zinloos  Lips Sealed
Bovendien is er genoeg terug te lezen over dit onderwerp  loser
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #38 Januari 08, 2008, 16:20:22
edit2Rapporteer  
Even een ideetje: waarom maken ze geen roll-leash van zeg 10m. lang ? hiermee wordt de kans dat het boardje terug schiet veel kleiner lijkt mij.

Zelf hou ik ook niet van het leash idee en zou dan ook eerst gaan leren body-draggen of gewoon op een spot surfen waar je kan staan/lopen.
Steph

Berichten: 467
Antwoord #39 Januari 08, 2008, 19:42:02
edit2Rapporteer  
Het ligt eigenlijk voornamelijk aan het type kite dat je gebruikt.

Gebruik je een C-kite, die weinig depower heeft, dan gebruik je GEEN leash. Daardoor komt je board met mach 10 achter je aan. Daardoor zijn er (terecht) zoveel tegenstanders van de leash. Bovendien als je als beginner kiest voor de C-kite dan heb je toch de lange weg gekozen.

Met een SLE/Bow wordt je niet zoveel achter je kite aan getrokken, dus dan is een leash wel een goede uitkomst. Vergeet niet een zwemvest / impact vest en de helm uiteraard.
Je leert wel veel sneller kiten op die manier, want je kite relaunchen kost je zo 50m en dan vind je je board dan echt niet snel terug.

Maar ook hier weer.. leer wel upwind bodydraggen. Daardoor wordt je zelfstandiger voor later en als je leash breekt of los schiet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.