Quick release BEST gevaarlijk

diederik

Berichten: 908
Antwoord #25 Februari 29, 2008, 03:30:53
edit2Rapporteer  
vindt die 2008 bar nou niet echt een wereld van verschil ten opzichte van de 2007...valt me een beetje tegen.

Had liever de depowerstrap weg zien gaan, ze hadden een cleat onder de bar bij chickenloop aan moeten brengen voor depower en het verstellen van het depowerkoort...en een enkele powerlijn die oplsplitst in een Y....minder lijn bij de bar, stabieler, beter voor het vliegen metr 5th ala naish en north. En bij een bow zouden ze ipv een vijfde lijn die door de bar heen loopt een van de powerlijnen vanaf de Y door de bar naar de safetyleash kunnen laten lopen zodat je hem kan landen of laten 'flaggen' door te releasen.

Foute zaak trouwens die 'simpele'safety die maar zeer eenzijdig te gebruiken is!

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #26 Februari 29, 2008, 04:39:58
edit2Rapporteer  
bedankt voor de waarschuwing
met de 2007 bar heb ik geen release problemen
dus ben blij dat ik niet de 2008 versie heb

release systeem van North blijft meesterlijk
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #27 Februari 29, 2008, 04:54:25
edit2Rapporteer  
Hmm....zie niet heel veel nieuws op de 2008 bar...of ligt dat aan mij? Wel elastiekjes!! haha! mooi!
De QR lijkt ieg op die van 2007. Werkt volgens mij wel goed..maar lusje idd erg klein. Je zou er natuurlijk zelf een grotere aan kunnen breien...maarja...
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #28 Februari 29, 2008, 05:14:27
edit2Rapporteer  
hm dat is toevallig, heb juist een paar weken geleden een nieuw soort QR systeem naar best gemaild, enkele 3D tekeningen. ze waren "best" geinteresseerd, maar nadat ik alles had gestuurd nooit meer een antwoord van gehad! heb al een 2e mail gestuurd hoe dat zit...
lijkt me wel heel slecht als ze dit dan zouden jatten en zeggen dat ze het zelf bedacht hebben, of zou het aan iets anders kunnen liggen?
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #29 Februari 29, 2008, 05:18:43
edit2Rapporteer  
Ik snap het niet hoor!!
Hoelang heeft cabrinha het huidige systeem al. 3 jaar ofzo??
Zo moeilijk is het toch niet om een goed werkend systeem te maken.
Gelukkig zijn ze bij naish ook wakker geworden dit jaar met de smartloop.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #30 Februari 29, 2008, 05:31:07
edit2Rapporteer  
Ja Cabrinha en Naish hebben op dit moment de best Quick release van alle merken.
Dat is duidelijk, en die van Cabrinha is gewoon perfect vind ik.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #31 Februari 29, 2008, 05:46:34
edit2Rapporteer  
(vandaag het war-vrij-5de lijn-systeem verbeterd, zodat je de bar ongemoeid kan laten).

Heb je er een foto's van ? ... danwel een beschrijving hoe
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #32 Februari 29, 2008, 06:08:47
edit2Rapporteer  
Ja Cabrinha en Naish hebben op dit moment de best Quick release van alle merken.
Dat is duidelijk, en die van Cabrinha is gewoon perfect vind ik.
gebaseerd op jou brede ervaring met vele merken zkr?......
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #33 Februari 29, 2008, 07:16:21
edit2Rapporteer  
Ja Cabrinha en Naish hebben op dit moment de best Quick release van alle merken.
Dat is duidelijk, en die van Cabrinha is gewoon perfect vind ik.
gebaseerd op jou brede ervaring met vele merken zkr?......

Dat kan jij niet weten, maar de quick release die Cabrinha nu heeft is gewoon zeer goed.
Maar ik weet van de meeste merken wel wat ze hebben en van verschillende vast gehad dus.

Maar wat ik wel vindt dat er een standaard voor zou moeten komen.
Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #34 Februari 29, 2008, 15:29:48
edit2Rapporteer  
Ik heb in het verleden (jaar of 3 terug) een aantal release systemen getest volgens de Franse norm.

In deze norm staat onder andere omschreven dat wanneer je de chickenloop belast met 300kg trekkracht de kracht om te releasen niet meer mag zijn dan 5kg. Kan ook 10kg zijn precies weet ik het niet meer.

Toen kwam naar voren dat alles wat werkt volgens het pin lus principe niet voldoen. Immers hoe meer trekracht hoe meer het lusje om de release pin getrokken wordt. Nou wordt dit systeem volgens mij niet veel meer gebruikt, maar in de 2de hands markt vind je ze nog heel veel terug !

Ik teste toen voor Monkey kites en die zijn toen omgestapt naar een velcro systeem, dat gebruiken ze nu ook en is volledig volgens de Franse norm. Zie Monkey Griffin 2008 !!

Dus we kunnen nu zeggen dat

Naish Cabrinha en Monkey kites hebben het beste release systeem Smiley geintje

Nu heb ik de laatste tijd veel gevaren met Airush en Slingshot en bij deze merken is het ook OK.

  Maar 1 ding moeten we niet vergeten, het belangrijkste veiligheids systeem ben je zelf !!!! Smiley Smiley  Joepie
Lars.

Berichten: 44
Antwoord #35 Februari 29, 2008, 21:06:39
edit2Rapporteer  
toch spannend om het water op te gaan als je niet zeker weet dat hij open gaat Joepie
posty

Berichten: 2454
Antwoord #36 Februari 29, 2008, 21:39:53
edit2Rapporteer  
Vind dat ze wel gelijk hebben hoor. Weet dat ze voor 08 de release hadden ontworpen maar er niet tevreden mee waren en dus ligt hij weer op de designtafel.

Vind persoonlijk weinig qr's goed... Als je op je buik ergens heen gesleept word heb je zoiezo een probleem. Gaan vaak allemaal zo snel (eigen ervaring)
Hier een pic van de nieuwe 08 bar.

http://www.kiteforum.com/download/file.php?id=17431&sid=82868355ddb59d79301b1a298ec39432&mode=view



aaah, ik zie dat de QR die je naar boven moet schuiven van de baan is.
dat zal wel het hele probleem zijn geweest.

persoonlijk vind ik het geen probleem dat er een lusje aan 1 kant zit aangezien je toch altijd je eigen bar gebruikt ben je er op ingesteld dat die daar zit.
nu trek je naar links, anders had je naar boven moeten schuiven...tjah.

ik heb er nog nooit problemen gehad en mijn studenten ook niet.
laatst kwam er nog iemand in mijn lijnen zeilen en ik had zo gereleased!

Harm

Berichten: 865
Antwoord #37 Maart 01, 2008, 17:58:30
edit2Rapporteer  
deze test is dus verkeerd uitgevoerd door dat blad. Want je kunt duidelijk op de foto’s zien die gepubliceerd zijn in het blad dat ze het pinnetje 1 op 1 door de stalen ring hebben geduwd zonder gebruik maken van het lusje. Wat er voor zorgt dat de kracht van de loop direct op het stalen pinnetje komt. Dit heeft 100% een slechte uitkomst van de test veroorzaakt. Beetje jammer dat ze niet eerst de manual lezen voordat ze de test publiceren.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #38 Maart 01, 2008, 20:26:49
edit2Rapporteer  
dit staat er op het best forum:

here's the 08 set up.

We wanted to use the cuff release for the 08 bar, but due to lead times on the parts and changes that were required to ensure it passed the French safety regulations we simply couldn't test it for long enough to be 100% it was ready to go.

So we decide to hold it back.

The 08 bar is fully compatible with the cuff relelase as it has the new centre bulge and the stopper ball has a new internal geometry, it's only a matter of time.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #39 Maart 02, 2008, 03:32:16
edit2Rapporteer  
Tot de tijd dat alles weer veilig(er) is geworden dan toch maar een 5e lijn op de Waroo??  Huh
Kost op zich niet veel, hieronder het mailtje wat ik laatst terug kreeg van Boardsports;

Hoi Willem,

De beschrijving voor de 5th op de Yarga geld ook voor de Waroo neem  ik aan?
http://media.bestkiteboarding.com/manuals/Yarga_Hybrid_5th-line_kit_MANUAL.pdf


Hallo Marcel,

Officieel niet omdat best de 5elijn bevestiging op de andere kites 
niet garandeerd.
In de praktijk gaat het op de 2007 bar zonder problemen, in duitsland 
varen veel kiters met een 5elijn op hun waroo's.
De adviesprijs is volgens mij 39 euro.

Groeten,

Willem



Harm

Berichten: 865
Antwoord #40 Maart 02, 2008, 06:59:23
edit2Rapporteer  
Let wel op als je een 5th lijn op de Waroo zet, de performance gaan achteruit.
Vooral als de wind erg vlagerig is!
btw als je een probleem met je QR heb lost een 5e lijn niks op.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #41 Maart 07, 2008, 00:26:31
edit2Rapporteer  
2007 bar is goed... gaat om de 2008 bar...mc bridges... dus die 5e lijn ongein lekker voor c kites houden... zie  het nut er echt niet van in.
2008 bar.. zou dat idd wat anders zijn... maar die zou ik dan gewoon niet kopen.. zowieso 2008 bar.. WAAROM NOU PLASTIC ZOOI???????? 2007 bar was top in simpelheid... nu van die starwars stokeindjes op..... waaaaaarom nou???

Maar serieuzere vraag, waarom OSHs op de stuurlijnen?
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #42 Maart 07, 2008, 00:57:16
edit2Rapporteer  
op je bovenlijnen bedoel je? beetje vreemd idd, denk uberhaupt dat je er neit eens bij kan! naja daar moeten ze zelf maar achter komen....

wat ik ook slecht vind, dat ik geen antwoord meer krijg van hun R&D afdeling terwijl ik gewoon een serieus idee van een nieuwe quickrelease had gestuurd waarna ik geen antwoord meer kreeg...
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #43 Maart 07, 2008, 03:12:07
edit2Rapporteer  
omdat je uiteindelijk een jochie bent van 17....?? misschien?
hoe goed je idee ook is...
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #44 Maart 07, 2008, 03:30:54
edit2Rapporteer  
2007 bar is goed... gaat om de 2008 bar...mc bridges... dus die 5e lijn ongein lekker voor c kites houden... zie  het nut er echt niet van in.
2008 bar.. zou dat idd wat anders zijn... maar die zou ik dan gewoon niet kopen.. zowieso 2008 bar.. WAAROM NOU PLASTIC ZOOI???????? 2007 bar was top in simpelheid... nu van die starwars stokeindjes op..... waaaaaarom nou???

Maar serieuzere vraag, waarom OSHs op de stuurlijnen?

Mag ik vragen wat jou visie is op het moment dat er 1 stuurlijn breekt ?(bow of c).
Is het dan niet prettig dat je safety kunt trekken en alles aan de 5 de lijn blijft hangen ?
Of er vaart iemand door je lijnen ?
Ik vaar dus altijd met 5 de lijn vanwege het bovenstaande alleen al.
Hoor het graag.

Marcel.
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #45 Maart 07, 2008, 03:52:56
edit2Rapporteer  
omdat je uiteindelijk een jochie bent van 17....?? misschien?
hoe goed je idee ook is...

Oké, dus omdat ik 17 ben zou er niet gereageerd moeten worden?
ik vind dat beetje kortaf hoor, heb niet zomaar wat zitten prutsen hoor...
vind op z'n minst dat ze dan een antwoord kunnen sturen dat het prut is (als dat de reden is),
dan weet ik tenminste ook dat ik het ook in de prullenbak kan gooien...
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #46 Maart 07, 2008, 03:59:25
edit2Rapporteer  
Inderdaad, en hoe weten ze nou dat het iemand van 17 is? En zowiezo mag dat er niks mee te maken hebben. Maar er zijn nog meer merken.....  ThumpsUp
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #47 Maart 07, 2008, 04:08:29
edit2Rapporteer  
dat is waar! s kijke of er iemand wel een reactie op wil geven...
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #48 Maart 07, 2008, 04:54:39
edit2Rapporteer  
zou niet..... maar is vaak wel zo... laten we eerlijk zijn worden jochies van 17 nou vaak serieus genomen? niet echt.

ik zeg niet dat je idee niet goed is.. vast wel..  en laten we eerlijk zijn Best company staat niet bepaald bekend om hun snelle reactie vermogen...  gewoon een paar keer achteraan zitten.. helpt altijd wel..

en hoe je de dingen gepresenteerd hebt maakt ook ontzettend veel uit
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #49 Maart 07, 2008, 05:45:06
edit2Rapporteer  
Da's BEST vervelend.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.