Workum Blijft Open!

piede

Berichten: 1689
Antwoord #25 Maart 27, 2008, 20:46:15
edit2Rapporteer  
Meld dit de NKV ff dan!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Maart 27, 2008, 23:56:53
edit2Rapporteer  
Da's een hele "lastige" toestand. Vorig jaar werden wij @ Mirns ( ivm de oostenwind) inderdaad overvallen door een hele horde "oosterburen" . Het was een grote bende / er bleef veel afval liggen enz. enz.  Vanuit mijn positie (rv Mirns) heb ik toen contact gezocht met de organisatie van dit gebeuren ( K.A.G.  = Kite and Grill ) Ik heb vervolgens voor het najaar 2007 een uitnodiging ontvangen om daarbij aanwezig te zijn. Het "daarbij aanwezig zijn"  was/is niet mijn intentie het gaat mij meer om contact en afstemming van één en ander. Helaas is dit jaar alweer een nieuwe KAG gepland ( zonder overleg met NKV) . Deze organisatie ziet zichzelf niet als "event"en heeft derhalve ook niets te maken met eventuele vergunningen enz. Dus daar houdt het dan een beetje op............
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #27 Maart 28, 2008, 00:30:54
edit2Rapporteer  
@Idefixe

Mag zijn dat zij zich niet als event zien.
Blijft het feit dat er wel degelijk een organisatie achterstaat welke een oproep doet op het welbekende duitse kiteforum om je aan te melden.
Voor jouw 40+ ouwe lullen meeting was ook een vergunning nodig dit geldt dan niet voor hun?
Is weer typisch nederlands  Angry

@Piede

Heb trouwens het NKV gemaild om hun hier attent op te maken
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Maart 28, 2008, 05:37:57
edit2Rapporteer  
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #29 Maart 28, 2008, 06:22:10
edit2Rapporteer  
Da's een hele "lastige" toestand. Vorig jaar werden wij @ Mirns ( ivm de oostenwind) inderdaad overvallen door een hele horde "oosterburen" . Het was een grote bende / er bleef veel afval liggen enz. enz.  Vanuit mijn positie (rv Mirns) heb ik toen contact gezocht met de organisatie van dit gebeuren ( K.A.G.  = Kite and Grill ) Ik heb vervolgens voor het najaar 2007 een uitnodiging ontvangen om daarbij aanwezig te zijn. Het "daarbij aanwezig zijn"  was/is niet mijn intentie het gaat mij meer om contact en afstemming van één en ander. Helaas is dit jaar alweer een nieuwe KAG gepland ( zonder overleg met NKV) . Deze organisatie ziet zichzelf niet als "event"en heeft derhalve ook niets te maken met eventuele vergunningen enz. Dus daar houdt het dan een beetje op............



Gewoon gemeente en milieu politie bellen, en natuurlij kde eigenaar van die tent bij mirns..

Als ik iets suf vind is het wel rotzooi achterlaten, vooral van kiters die beweren 'een met de natuur te zijn'

btw, van de link die idefixe gaf:


oh, en duidelijk plaatje van onze duitse buren:
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #30 Maart 28, 2008, 15:56:39
edit2Rapporteer  
Deze organisatie ziet zichzelf niet als "event"en heeft derhalve ook niets te maken met eventuele vergunningen enz. Dus daar houdt het dan een beetje op............


Dat lijkt me iets te kort door de bocht. Het gaat er niet om of de organisatie zichzelf niet als "evenement" ziet maar of het als evenement gezien moet worden zoals dat in de APV staat omschreven. In de APV van de gemeente Nijefurd is te lezen:

Afdeling 2 Toezicht op evenementen

Artikel 2.2.1 Begripsomschrijving
1. In deze afdeling wordt onder evenement verstaan elke voor publiek toegankelijke
verrichting van vermaak, met uitzondering van:
a) bioscoopvoorstellingen als bedoeld in de Wet op de filmvertoningen;
b) markten als bedoeld in artikel 160, eerste lid, onder h, van de Gemeentewet en artikel
5.2.4 van deze verordening;
c) kansspelen als bedoeld in de Wet op de kansspelen;
d) het in een inrichting in de zin van de Drank- en Horecawet gelegenheid geven tot
dansen;
e) betogingen, samenkomsten en vergaderingen als bedoeld in de Wet openbare
manifestaties;
f) activiteiten als bedoeld in de artikelen 2.1.2.1, 2.1.4.1, 2.1.4.2, 2.1.4.3 en 2.3.3.1 van
deze verordening.
2. Onder evenement wordt mede verstaan: een herdenkingsplechtigheid.
 
Artikel 2.2.2 Evenement
1. Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester een evenement te organiseren.
2. De vergunning kan worden geweigerd in het belang van:
a) openbare orde;
b) het voorkomen of beperken van overlast;
c) de verkeersveiligheid of de veiligheid van personen of goederen;
d) de zedelijkheid of gezondheid.

Zowel de organisatie van Sticked als de duitse organisatie van K.A.G. zullen dus een evenementenvergunning moeten aanvragen bij de gemeente Nijefurd. Alle verleende vergunningen worden dan hier gepubliceerd. Heb even zitten bladeren maar kan over beide evenementen geen verleende vergunning vinden....
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #31 Mei 13, 2008, 14:40:35
edit2Rapporteer  
goed gedaan jongens dat de plek open blijft Smiley.

Kunnen julie mij wat informatie geven over die nkv pas?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #32 Mei 13, 2008, 17:30:32
edit2Rapporteer  
uh, mail het NKv?...
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #33 Mei 14, 2008, 00:02:45
edit2Rapporteer  
zou je eve de link kunnen stuuren van knv? Kan hem niet vinden alleen een bus bedrijf of so.

Bedankt:)
patricks

Berichten: 392
Antwoord #34 Mei 14, 2008, 00:14:05
edit2Rapporteer  
zou je eve de link kunnen stuuren van knv? Kan hem niet vinden alleen een bus bedrijf of so.

Bedankt:)


http://www.kitesurfvereniging.nl/
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #35 Mei 14, 2008, 04:46:41
edit2Rapporteer  
ik stond afgelopen weekend op camping It Soal ... veel kiters van de camping trekken zich niks aan van de zone-indeling en gaan gewoon in het zwemmersgebied (midden van de camping) hun kite oplaten met oostenwind ... die in een aantal gevallen tussen de jonge kinderen in het water knalde (met afschuw van alles wat op het strand lag).

Andersom trekken de zwemmers zich ook niks aan van de kite start zone ... die lag nl. ook redelijk vol met zwemmers ... helaas! De borden/aanduidingen schieten ook tekort voor zwemmers om zich te realiseren dat ze in die zone liggen.

Heb niet gekite overigens ... toen we maandag tegen de avond weggingen begon de wind aan te trekken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.