emigreren wegens kiten

Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #25 Maart 31, 2008, 01:54:05
edit2Rapporteer  
Wil over een paar maanden weer terug naar Oz. Zeker voor een half jaar, wie weet langer. Perth WA. Wat een topper is die locatie zeg. Kiten is zeker 1 van de motivaties om terug te gaan. Niet alleen de omstandigheden, maar ook erg relaxte locals. Mn werkvisum is nog tot eind okt geldig en kan zo doorstromen naar een sponsorship. Denk er elke dag wel aan.
Eef

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #26 Maart 31, 2008, 03:49:57
edit2Rapporteer  
haha ok ok.. was de pasfoto idd vergeten.. oeps..

@ mijngatindelucht: PM! en jij doet de afwas.. ik HAAT afwas. Zal als tegenprestatie wel t gras maaien.

@ Michiel: thanks! Ik denk dat je sommige mannen helaas zelfs OVERschat, ik heb nog niets hoeven vertellen over kiteskills.. alleen die pasfoto tot nu toe.

Ben benieuwd of ik nu meemag, zo niet, doe je te moeilijk mijngatindelucht en zoek ik wel iemand anders.. Loepie?
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #27 Maart 31, 2008, 03:52:59
edit2Rapporteer  
Met Loepie?! Wat moet een leeuw in Oz?! Kun je beter een gatindelucht hebben!

Je mag mee, lijkt me leuk! Waar spreken we af?
Eef

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #28 Maart 31, 2008, 03:56:23
edit2Rapporteer  
YESSS

Wat een foto al niet kan doen! Uhm.. je ging over 1,5 jaar toch? Dan over 1,5 jaar op schiphol! Lijkt me vroeg genoeg. Of moet er nog iets met visa gedaan worden? Schijnhuwelijk ofzo?
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #29 Maart 31, 2008, 04:04:11
edit2Rapporteer  
...sow....1 vinger de hele hand! eumzzz...  wat dacht je van 999 en de dag ervoor een lekkere kitesessie om nog ff te genieten van de nazomer in NL...grinnik!

Eef

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #30 Maart 31, 2008, 04:13:18
edit2Rapporteer  
1 vinger, de hele man.. Smiley

999 it is. See you then!
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #31 Maart 31, 2008, 04:22:00
edit2Rapporteer  
   Shocked InLove  Kiss
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #32 April 02, 2008, 00:49:44
edit2Rapporteer  
@ mijngatindelucht: leeuwen zijn meesters in chillen en dat lukt erg goed kan ik je vertellen in Perth. Kom je trouwens nog eens gezellig kiten op Pampus met ons of niet  schater ouwe

@ Eef: jij mag wel mee hoor. Jij kookt, ik was af, lijkt mij een plan. De Eski met koude biertjes achterin de auto en na een sessie in je boardshort ff nagenieten met je mates op het strand en een bbqtje erna, niet verkeerd toch. Vette kitetrips maken naar de ontelbare gruwelijke spots en kamperen in je dikke stationwagon. Downwinders maken in de golven of freestylen op vlak water. Kortom  ThumpsUp
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #33 April 02, 2008, 15:52:27
edit2Rapporteer  
NOOIT MEER AUSTRALIE!!

Wat is dat een lomp land, en als je er heen gaat voor mooi weer kan je het ook schudden.
Regen, regen, regen, regen, regen,.......
Van de 3 maanden die ik er heb gezeten heb ik er 5 dagen van kunnen kiten.

NEVER AGAIN!!
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #34 April 02, 2008, 16:43:15
edit2Rapporteer  

Mark1970, waar heb jij gezeten dan?!

Hoorde wel dat er in Perth en Melbourne betere kiteomstandigheden zijn dan rond Brisbane waar Eef en ik heen willen.

Iemand ervaring?


...evt. maar gaan golfsurfen...ook niet vervelend ;-)
Tabee

Berichten: 56
Antwoord #35 April 02, 2008, 21:04:15
edit2Rapporteer  
Brisbane zelf weet ik niet, maar iets onder Brisbane, kleine 100km zit de goldcoast, met surfersparadise. Daar word toch echt wel gekite in de golven, en velen die dan een downwinder maken langs het hele strand. Wel vet om te zien! Wel is de wind wat minder aan de oostkust, maar de natuur is wel weer schitterend!
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #36 April 03, 2008, 07:47:57
edit2Rapporteer  
Ik ben in 3 maanden geweest in:
Adelaide
Goolwa
Melbourne ( 2 x kiten..on-shore wind)
Torquay  (f*cking koud...in de, voor hun, zomer..)
Robe
Port Fairy
Sydney    ( 1 x gekite..)
Goldcoast ( 1 x een poging, VEEL sweep=stroming)
Brisbane
Sunshine Coast (3 x gekite bij Maroochydore..is wb kiten goed te doen..verder 0 te beleven..)

Misschien had ik de tijd vh jaar tegen, maar wb gezelligheid op het strand ('beach-culture') snappen ze er echt niks van.
Nergens een bedje of terrasje aan het strand.
Geen muziekje...helemaal niks!
En golfsurfen?
Als je geen pro bent varen ze over je kuiten heen als je niet uitkijkt, zero tolerance voor beginners.
Eh...ik kan eigenlijk niks positiefs bedenken...lekker ver weg??

Garmt

Berichten: 565
Antwoord #37 April 03, 2008, 08:10:15
edit2Rapporteer  
Ik ben net drie weekjes geweest en ga straks ook weer een maand naar Australie. Beide keren oostkust; van Brisbane naar Sydney en straks van Brisbane naar Cairns. Heb de vorige keer een hele hoop mooie spots gezien, maar gek genoeg waren de mooiste plekjes wel vaak windloos. In totaal heb ik denk ik de helft van de dagen gekite.

Er zijn een hoop kleine plekjes waar inderdaad weinig te doen is, maar alles wat iets groter is is wel OK vind ik. In bijv. Byron Bay is het erg gezellig en een stad als Caloundra is ook leuk (met genoeg stranden om voor elke windrichting te kunnen kiten). En best wel een fijn idee dat bij de meeste surfstranden er toch zo'n dude in een baywatchtentje zit te kijken of het wel goed met je gaat. Maar goed, oostkust - ik hoor ook wel dat Perth beter is (maar niet meer in mei, als ik weer ga).
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #38 April 03, 2008, 08:21:36
edit2Rapporteer  
Melbourne is gewoon 'the max', beste kite-ervaring tot nu toe  Tongue
lekker temperatuurtje, verschillende spots, tof uitgaan en eten.....
'k wil terug  :'(
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.