Nieuw NKV LID (ja ja eindelijk opgegeven) i.v.m. bijna ongeluk !!!!!!!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Maart 31, 2008, 19:20:01
edit2Rapporteer  
Wilde het al een hele tijd doen.  ListenToMe ListenToMe ListenToMe

Maar dan dacht ik er weer niet aan en dan had ik er geen tijd voor en nog veel meer excuses.

Todat het onderstaande gebeurde wat goed afliep maar wel eens erger had kunnen aflopen voor de kiter en de omstanders (wandelaars ). ThumpDown ThumpDown ThumpDown.

Voor een luttel bedrag goed verzekerd en lid van een goede vereniging  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp


http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={C3994B04-661A-45DB-A089-649AECCA4C29}&pagenumber=2


Dat was mijn actie  .Ik werd overspoeld na een sprong door twee golven.Lijnen moeten achter me zijn gekomen want een van de stuurlijnen zat vast achter mijn trapeze.Kite ging loopen.Aankomende op het strand releases losgegooid maar tot mijn verbazing en schrik kwam ik niet los.Door drie man vastgehouden(wat een mazzel) waarna de kite keihard tegen het strand aan begon te loopen.Na een minuutje kwam er een held die midden in de loopende kite sprong om de leading edge te catchen.Einde nachtmerrie.Ik eindigde op een metertje of 20 voor de rotsblokken met de kite.Heb altijd mijn pat love trapeze aan met safety mes.Echter de dag ervoor de trapeze laten liggen op schellinkhout,stomweg vergeten mee te nemen,dus gister voer ik met mijn oude zittrapeze.Voortaan ga ik atijd met een mes het water op.Echt een super k*t gevoel als je geen controle meer over je kite hebt en zeker als je releases niet het verwachte effect hebben.Ben me er van bewust dat ik mzzl heb gehad  Grote dank aan de mensen die mij geholpen hebben
Veranderd door: pietepiet - Zondag 30 Maart, 2008 (12:41)  [4.68%]



http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,23361.4800.html


T*ring waar zal ik beginnen.Vanaochtend eerst naar Zvoort,kite opgehaald en met de motorrt naar IjmuidenVeel bekenden gezien kitje uitgepakt en toen kwam ik er achter dat ik mijn handschoenen ook kwijt was.Wanten gekocht bij coraaltje en knallen maar.Wat een supersmoothe kite is dat.Vaart heerlijk soepel.En sprongen dat je ermee kan maken en die landingen superzacht.Is wel wat anders dan die ~Cabrinha's.Afijn aan het einde van de kitemiddag wordt ik overspoeld door een grote golf.Kite komt in het water en terijl ik weer wil launchen begint hij te loopen.Rustig richting kant gevaren met mijn board in de hand.aan de kant merkte ik dat mijn rechter stuurlijn op een of andere manier aan de achterkant van mijn trapeze vastgehaakt zat.Kite begon harder te loopen en ik ging al liggend richting rotsblokken van de pier.Medekiter probeerde mij vast te houden maar dat lukte niet.Hij had ook zijn eigen kite te controleren.Ik probeerde de safety,wat ook lukte maar ik bleef via de stuurlijn aan mijn kite hangen.Op een gegeven moment werd ik door drie man vastgehouden,waarna de kite nog harder al botsend op het strand begon te loopen.Na enige tijd kwam een held aangerend die de loopende kite bij zijn leading edge greep.Einde nachtmerrie.Ik zag me al op die rotsblokken gesmeten worden.Kite is gelukkig genoeg amper beschadigd.Alleen de bescherming van de struts zijn wat gehavend.Morgen maar even mijn lijnen uit de war halen.Ps ik heb vanmiddag handschoenen en trapeze kunnen ophalen bij het best duo en die bleken in amsterdam oost te wonen.Wat een mzzl.Uiteindlijk alles gelukkig goed afgelopen.Hoop dit soort dagen niet meer mee te maken. Laterzzzzzz     



Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Maart 31, 2008, 19:33:56
edit2Rapporteer  
IK ben vorige week ook lid geworden! Voor dat bedrag hoef je het niet te laten,
en je hebt zeker gelijk daarin.  ThumpsUp
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Maart 31, 2008, 20:35:43
edit2Rapporteer  
Goed dat je lid bent geworden!
Maar je had dat al veel eerder moeten doen.
Onverzekerd kiten is echt NOT DONE!!!

Als je iemand iets aanricht (door jouw toedoen) dan heb je echt een probleem.
Denk hierbij naast de persoonlijke schade aan geldbedragen die (bij invaliditeit van de andere persoon) kunnen oplopen tot meer dan 1 miljoen euro!

Kun je maar beter verzekerd zijn.
Je gaat ook niet onverzekerd de weg op, dus waarom wel onverzekerd kiten?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Maart 31, 2008, 20:37:45
edit2Rapporteer  
Citaat
Goed dat je lid bent geworden!
Maar je had dat al veel eerder moeten doen.
Onverzekerd kiten is echt NOT DONE

Heb je helemaal gelijk in  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Jaimi_l

Berichten: 22
Antwoord #4 Maart 31, 2008, 21:00:51
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal eens.

Afgelopen zaterdag kwam er een jongen naar mij toe.
Hij vroeg mij of het verstandig was om met zijn 12 meter Airush te gaan Kiten.

Na wat doorvragen bleek dat hij vorig week een set had gekocht en geen les verzekering of ervaring had.
De enige ervaring die had was van de dag ervoor op een weiland wat bijna goed fout was gegaan ( hij liet de verwondingen zien).

De kite bleek een hele oude 2004 uitrusting te zijn met in elkaar geknoopte bar. (levens gevaarlijk)

Ik hem verteld eerst les te nemen en de kite eigelijk niet te gebruiken.

Ik ben van mening dat mensen die hun oude spullen verkopen dit alleen mogen doen als mensen kunnen aantonen dat ze les hebben gehad en verzekerd ziijn.

Hiermee beschermen we dat er mensen enthousiast zelf gaan proberen en ongelukken maken. En er vervolgens voor zorgen dat kiten voorboden word.

Ook vind ik dat als je mensen onveranwoordelijk ziet knoeien in het water je kan vragen of ze les en een verzekering hebben en dit kunnen aantonen. Zo niet?? dan van het water af. ListenToMe

Ik begrijp heel goed dat je wil beginnen en enthousiast bent en je heel goed weet dat als je link aan je bar trekt de kite naar links gaat en andersom. Dit houd niet in dat je met een kite om kan gaan. Undecided


Dus eerst les en lid van de NKV dan pas zelf gaan proberen.






emieck

Berichten: 503
Antwoord #5 Maart 31, 2008, 21:07:45
edit2Rapporteer  
opzich best goed voorstel ja maar ik denk niet dat het echt goed te realiseren is omat het denk toch wel stiekem gaat gebeuren anders..
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #6 Maart 31, 2008, 22:24:58
edit2Rapporteer  
hoe hete dat ook al weer??

kite-aware????
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #7 Maart 31, 2008, 22:35:22
edit2Rapporteer  
hoe hete dat ook al weer??

kite-aware????

Nooit van gehoord..............................
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 April 01, 2008, 01:31:40
edit2Rapporteer  

Dat je lid wordt is natuurlijk HARTSTIKKE GOED.  ThumpsUp

Maar dat je er dan tevens ook een soort van excuus onder zet en dan maar lid wordt

vind ik weer een stuk minder.  ThumpDown
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 April 01, 2008, 02:09:57
edit2Rapporteer  
Was het al een hele tijd van plan hoor maar het kwam er nooit van en beter laat dan nooit  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #10 April 01, 2008, 02:52:30
edit2Rapporteer  
vind ik nou ook theoooooooooooooooooooooooooow  Grin
beetje zwak richarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrd  Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 April 01, 2008, 03:37:03
edit2Rapporteer  
Wat een verhalen mannen. Je moet er niet aan denken dat je iemand anders iets aandoet zonder dat je verzekerd bent. Dan kan je dus je levenlang betalen.

Begrijp nu ook het nut van het mes in mijn Mystic Warrior. Lijnen doorzagen als laatste redmiddel in zo'n situatie. Hoop er nooit een mee te maken overigens...
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #12 April 01, 2008, 05:33:46
edit2Rapporteer  
Volgens mij ben ik al lid geworden voor ik überhaupt al mijn spullen voor elkaar had...
(Dacht eigenlijk ook dat iedereen voor die paar euro wel lid zou zijn, achteraf blijkt dus van niet) Undecided

Toen ik in het begin zelfstandig begon te oefenen en er zou bvb wat fout gaan, meest voor de hand liggende is iemand zijn gear verklooien (meest positieve senario) door jou (beginners) fout. 
Zou ik er niet mee willen aankomen dat ik niet verzekerd ben.
zo zijn er natuurlijk ook veel slechtere senario's waar ik ook voor me eigen bestwil blij zou zijn dat ik verzekerd ben.

Ook zijn ze goed bezig daar bij de NKV voor ons!
weet niet exact wat het gemiddelde qua euro's is wat iedereen besteed maar dit gaat om honderden dan niet duizenden euro's in de loop der jaren.
Wat is dan die paar euro voor lidmaatschap...  Huh

Ik vind dat die lidmaatschap gewoon bij je uitrusting hoort.



Micky

Berichten: 4101
Antwoord #13 April 01, 2008, 06:20:28
edit2Rapporteer  
Ik ben voor 100% voorstander om het lidmaatschap van het NKV gewoon verplicht te maken!

Denk dat hier vooral een taak is weggelegd voor de kite-scholen.
Na de benodigde les(sen) in ieder geval duidelijk onder de aandacht brengen dat je zonder lidmaatschap niet verzekerd bent als kiter!
Autorijden doe je ook niet zonder verzekerd te zijn....ook met kiten kunnen de gevolgen (voor derden) dermate groot zijn dat dit eigenlijk gewoon verplicht zou moeten zijn.

Buiten de verzekeringskwestie doen die gasten enorm hun best om nieuwe spots te openen en de huidige te behouden....  ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #14 April 01, 2008, 13:39:26
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag ook een lidmaadschap aangeschaft,goede zaak  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #15 April 01, 2008, 19:51:43
edit2Rapporteer  
Top mensen!!!
yvettew

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #16 April 01, 2008, 21:46:33
edit2Rapporteer  
Na de benodigde les(sen) in ieder geval duidelijk onder de aandacht brengen dat je zonder lidmaatschap niet verzekerd bent als kiter!
idige te behouden....  ThumpsUp

Dit is niet waar. Ik heb zwart op wit van Aegon dat kiten gedekt is in mijn normale WA-verzekering.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #17 April 02, 2008, 00:30:53
edit2Rapporteer  
serieus? kan je dat inscannen en laten zien....

betaal je echt niks extra? Ze zouden dat echt de enige zijn  ThumpsUp
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #18 April 02, 2008, 00:37:44
edit2Rapporteer  
Als je gewoon een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren hebt dan hoef je toch geen extra verzekering?
Jaimi_l

Berichten: 22
Antwoord #19 April 02, 2008, 01:59:10
edit2Rapporteer  
Veel standaard verzekeringen geven inderdaad aan dat je mag kiten.

 ListenToMe MET EEN VLIEGER VAN MIXIMAAL 5M2

In dat geval moet je een aantal boeken Sonja kopen
( en dat is duurder dan een NKV lidmaatschap InLove)

En je kan dan dus alleen met dikke woei kiten. ThumpsUp

Misschien kan de gene die een standaard WA verzekering heeft die AL het kitesurfen dekt hier een duidelijke scan of polisomschrijving van droppen.

                   Als kiter is het je plicht om LID te worden van de NKV.
 
niet alleen om de WA verzekering maar ook om alle andere zaken die het NKV voor het kiten doet.

Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #20 April 02, 2008, 20:42:08
edit2Rapporteer  
Ik ben ook lid! ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.