rode uitslag van kiten/buiten zijn?

arjanschip

Berichten: 311
April 22, 2008, 01:28:07
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 1,5 week telkens als ik gekite heb en als ik buiten ben geweest allemaal rode blaasjes op mijn handen en mijn oren. Undecided
WIe heeft dit ook wel eens gehad en wat heb je eraan gedaan?
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #1 April 22, 2008, 01:33:07
edit2Rapporteer  
Afstand is je grootste vriend met kiten. Laat nooit je kite te dicht bovenwinds van strandpalen, prullenbakken of brandnetels op  Smiley

Maar serieus? Nee geen idee. Succes in ieder geval met uitzoeken wat het is...
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #2 April 22, 2008, 02:44:40
edit2Rapporteer  
in dé zon verbrand je hé...
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 April 22, 2008, 03:05:07
edit2Rapporteer  
Klinkt meer als een uitslag van het water.
In welk riool kite je?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 April 22, 2008, 03:05:38
edit2Rapporteer  
Misschien een zonne allergie.  Huh

Of vervuild water kan ook. Undecided
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #5 April 22, 2008, 03:14:04
edit2Rapporteer  
zonnenallergie
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #6 April 22, 2008, 03:17:41
edit2Rapporteer  
Ik kite in de oosterschelde dus dat kan het niet zijn.
Wie van jullie heeft die zonnenallergie gehad en wat heb je eraan gedaan?
Nino

Berichten: 333
Antwoord #7 April 22, 2008, 04:48:29
edit2Rapporteer  
..klinkt als een SOA'tje. Onveilig gekite?  Grin
boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #8 April 22, 2008, 05:01:53
edit2Rapporteer  
 soa!!! schater schater schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 April 22, 2008, 05:06:36
edit2Rapporteer  
mmmmmm.. oor en klauwzeer?
JCS

Berichten: 259
Antwoord #10 April 22, 2008, 05:17:26
edit2Rapporteer  
Klinkt als zonneallergie. Ik heb het ook gehad. Jeukt het als de malle? Want daar had ik ook erg veel last van.
Wat je eraan kunt doen is het volgende:

Goed insmeren!

Of je kunt in aanloop van de zomer gebruik maken van een zonnebank kuur. Daarmee wordt je al ietsje bruiner wat scheelt met verbranden en met die uitslag van zonneallergie.
Je zou verder ook naar je huisarts kunnen gaan. Ik heb in der tijd een zalfje gekregen dat erg goed werkte. Ik weet niet zeker of het nog vrij verkrijgbaar is maar anders zou je kunnen kijken of "Parfenac" helpt. Dat is een zalfje dat helpt tegen allerlei soorten huiduitslag en volgens mij ook zonneallergie. Als je twijfeld zou ik even langs de huisarts lopen.

Sterkte ermee en ga een keertje met je vriendin op 'n terrasje zitten ipv kiten zodat je wat bruiner wordt. Dat scheelt al een hoop.

Kijk trouwens ook uit met je nek, hals en schouders, daar kan het ook veel voorkomen maar met een wetsuit niet..

Groeten, Jasper
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #11 April 22, 2008, 05:58:16
edit2Rapporteer  
Leuke avator....best heftig die zonnenallergie....  Angry
Of is dat het resultaat van je studie  Huh Grin
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #12 April 22, 2008, 12:27:26
edit2Rapporteer  
Klinkt als zonneallergie. Ik heb het ook gehad. Jeukt het als de malle? Want daar had ik ook erg veel last van.
Wat je eraan kunt doen is het volgende:

Goed insmeren!

Of je kunt in aanloop van de zomer gebruik maken van een zonnebank kuur. Daarmee wordt je al ietsje bruiner wat scheelt met verbranden en met die uitslag van zonneallergie.
Je zou verder ook naar je huisarts kunnen gaan. Ik heb in der tijd een zalfje gekregen dat erg goed werkte. Ik weet niet zeker of het nog vrij verkrijgbaar is maar anders zou je kunnen kijken of "Parfenac" helpt. Dat is een zalfje dat helpt tegen allerlei soorten huiduitslag en volgens mij ook zonneallergie. Als je twijfeld zou ik even langs de huisarts lopen.

Sterkte ermee en ga een keertje met je vriendin op 'n terrasje zitten ipv kiten zodat je wat bruiner wordt. Dat scheelt al een hoop.

Kijk trouwens ook uit met je nek, hals en schouders, daar kan het ook veel voorkomen maar met een wetsuit niet..

Groeten, Jasper

En hoe lang duurde het bij jouw voordat het weer over was?
JCS

Berichten: 259
Antwoord #13 April 22, 2008, 15:31:04
edit2Rapporteer  
Oef... even na gevraagd bij mijn ma en het was na een week ongeveer weer weg. Dat was wel toen het echt heel erg was.

@ Micky: die avatar is het resultaat van carnaval en teveel vrije tijd, gecombineerd met wat creativiteit en nieuwsgierigheid naar de functies van paint.NET (gratis versie van photoshop)
boatsjors2

Berichten: 12
Antwoord #14 April 23, 2008, 02:34:29
edit2Rapporteer  
Deze winter ook last gehad van rode vlekken in m'n gezicht. Zelf denk ik dat het een allergie voor m'n wetsuit is (een of andere bacterieen kolonie die in m'n pak woont of iets dergelijks). Dat de rode plekjes van de zon komen lijkt me sterk, van de zon wordt je eerder egaal rood.
JCS

Berichten: 259
Antwoord #15 April 23, 2008, 02:36:09
edit2Rapporteer  
@ boatsjors2: het gaat om blaasjes die arjan heeft. En ik weet uit ervaring dat je die wel kunt krijgen van de zon en dat ze niet egaal over je lichaam zitten..
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #16 April 23, 2008, 04:16:14
edit2Rapporteer  
El Rudo dit is wel een hele goeie die houden we erin ThumpsUp
mmmmmm.. oor en klauwzeer?
leeany

Berichten: 844
Antwoord #17 April 23, 2008, 04:28:14
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 1,5 week telkens als ik gekite heb en als ik buiten ben geweest allemaal rode blaasjes op mijn handen en mijn oren. Undecided
WIe heeft dit ook wel eens gehad en wat heb je eraan gedaan?

hmm, ik heb dus een zonne allergie ( ook rode blaasjes/uitslag ), dat gaat waarschijnlijk vanzelf over en krijg je alleen bij "de eerste zon" om het zo te noemen.

ook heb ik.. ( ja,,, ben fucked up ) dat als ik snelle temperatuursverandering heb, dat ik soort van bulten(tjes) krijg. dat zou het ook evt. kunnen zijn. ( alleen zijn die niet zichbaar, het lijkt alsof je huid heel dik wordt.)

en nee ik zie er niet uit als een nerd!
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #18 April 23, 2008, 11:47:52
edit2Rapporteer  
Ja het lijkt er intussen op dat het van mij ook een zonneallergie is. Ik ga vandaag dus maar een beetje insmeren. Wel vaag dat ik het nu ineens heb want ik heb nooit eerder zoiets gehad.
@leeany: als ik het nu heb, betekend dat dan ook dat ik het volgend jaar weer heb?
kite chick
Gast
Antwoord #19 April 23, 2008, 18:06:04
edit2Rapporteer  
Ja het lijkt er intussen op dat het van mij ook een zonneallergie is. Ik ga vandaag dus maar een beetje insmeren. Wel vaag dat ik het nu ineens heb want ik heb nooit eerder zoiets gehad.
@leeany: als ik het nu heb, betekend dat dan ook dat ik het volgend jaar weer heb?

Heb zelf ook eens last gehad van zonneallegie... En gelukkig gaat dat wel weer over. Heb er namelijk al heel lang geen last meer van gehad.
Het kan namelijk zijn dat je te veel in de zon hebt gelopen, de zon is nu krachtiger dan je denkt.

Hopelijk ben je er snel vanaf
leeany

Berichten: 844
Antwoord #20 April 23, 2008, 19:26:06
edit2Rapporteer  
Ja het lijkt er intussen op dat het van mij ook een zonneallergie is. Ik ga vandaag dus maar een beetje insmeren. Wel vaag dat ik het nu ineens heb want ik heb nooit eerder zoiets gehad.
@leeany: als ik het nu heb, betekend dat dan ook dat ik het volgend jaar weer heb?

insmeren helpt niet of nauwelijks. en het KAN dat je het volgend jaar weer krijgt ja.

kan me nog herinneren dat ik in luxemburg zat en zo'n harde jeuk had dat ik 3 dagen niet geslapen heb. heb er niet elk jaar last van.

Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #21 April 24, 2008, 20:09:41
edit2Rapporteer  
duidelijk van de zon...............
Havoc

Geen avatar

Berichten: 63
Antwoord #22 April 27, 2008, 16:12:43
edit2Rapporteer  
Ik heb ook wel eens keiharde jeuk maar dan maak ik meestal me vrouwtje wakker Wink

Nee ff serieus ik heb het 2 jaar terug ook gehad maar dit werd door verkeerde zonnebrand veroorzaakt, heel irritant
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.