Delta de ebro

gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Juni 17, 2015, 21:57:21
edit2Rapporteer  
Deze zomer zit ik drie weken in Spanje (tarragona), dit is op een half uurtje rijden van de monding van de ebro. Heeft iemand ervaring met deze spot, voor zover ik al gelezen heb : vlak water en zee. Staat er voldoende wind in de zomer, is er een thermische wind of kloppen de waarden op windguru.  Kortom alle info over de spot is welkom.

Ik ben een beginner,heb de nodige lessen genomen en ben dus al tevreden met een 15 tot 20 knopen.

Alvast bedankt
Grtz
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Juni 17, 2015, 22:24:19
edit2Rapporteer  
Ik ben er vorig jaar zomer geweest op Camping Eucaliptus voor een aantal dagen. Super mooie spots daar in de buurt. Ik zal van de week even wat foto's zoeken waar je kan kiten met wat meer informatie.
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #2 Juni 18, 2015, 09:00:49
edit2Rapporteer  
Marc,
Alvast bedankt

grtz
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Juni 29, 2015, 22:21:29
edit2Rapporteer  
Bij deze nog de beloofde informatie, ik ben van mening dat je daar als beginner goed vooruit kan.

Je hebt drie spots in de buurt:

1. Riumar, open zee met een zandbank waar het niet erg druk is. Op de open zee voor de zandbank kan je tot een klein stukje uit de kant staan (zandbodem). Bij de zandbank (zand/modderbodem) kan je het hele stuk staan en is het enkel tot heup diep. Te varen van NW tot NO.

2/3. El Trabucador, aan de open zee kant (zandbodem) is het rustig. Het wordt vrij snel diep. De binnenkant achter het zandpad is drukker. De eerste 50-100 meter kan je staan, daarna niet meer. Hier zit La Central del Kite (op de kaart de verkeerde aangeklikt), een strandtent/school waar je de hele dag prima kan zitten. Let wel op dat je iets van "afterbite" koopt tegen de plantjes die daar in het water zitten. Het kan gaan behoorlijk gaan jeuken als je er niet tegen kunt. Te varen op zee van ZZO tot NNO, de binnenkant met alles wat je zelf veilig vind.

Hier onder het kaartje met steeds twee foto's voor een kleine impressie.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 29, 2015, 22:29:19
edit2Rapporteer  
Nice!
gerre

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #5 Juni 29, 2015, 23:02:11
edit2Rapporteer  
Marc,
Bedankt,
Mooie beelden met nuttige info.
Morgenavond vertrek ik, nu nog hopen dat het in de volgende 20 dagen eens gaat waaien. Kan ik daar vertrouwen op windfinder - guru Of waait daar thermische wind.

Grtz
Steve
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juni 29, 2015, 23:21:16
edit2Rapporteer  
Marc,
Bedankt,
Mooie beelden met nuttige info.
Morgenavond vertrek ik, nu nog hopen dat het in de volgende 20 dagen eens gaat waaien. Kan ik daar vertrouwen op windfinder - guru Of waait daar thermische wind.

Grtz
Steve

Graag gedaan.

Windguru klopt wel aardig daar, thermische wind heb je niet zo snel door het ook al relatief warme zeewater. Ik zou ook deze in de gaten houden: https://www.windyty.com/?2015-06-30-12,40.666,0.741,11

Doet het in Nederland de laatste weken erg goed.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.