Pas op vogelgebied in Mirns

manfred

Geen avatar

Berichten: 36
Mei 01, 2008, 01:28:21
edit2Rapporteer  
Zoals we weten kent Mirns ook een vogelgebied wat beschermd is (word).

Vandaag natuurlijk heerlijk kunnen varen zoals ieder hierro.
Ook nog kiters attent kunnen maken op het vogelgebied wat verboden is om te kiten.

Wat gebeurd er vervolgens in m'n onbewustzijn, zelf ook in het vogelgebied terechtgekomen, totaal niet bewust daarvan, ook terecht attent opgemaakt.  ListenToMe(zij het wat met onbeschoft woordengebruik).

Ik wil alleen maar zeggen met Zuid, Zuid-Oosten wind pas daarmee op, want in het vogelgebied daar zit je zo in met het kiten (onbewust). ThumpsUp


Manfred

Kiteschool Absolute
 
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Mei 01, 2008, 01:31:33
edit2Rapporteer  
Volgens mij heb ik die woordenwisseling gehoord want er werdt aardig gescholden door
iemand op een kitesurfschool. Ik ben er zelf niet ingeweest, want het hoogte lopen ging
prima dus ik had meer dan genoeg ruimte.

Verder echt een topdag gehad, ik was er voor het eerst maar ik kom er zeker vaker terug. Smiley
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #2 Mei 01, 2008, 01:45:34
edit2Rapporteer  
Je zit dr ook zo in als je ff niet oplet nu dr maar 1 zo'n paal staat. Niet dat het anders niet zou gebeuren maartoch Wink Waren idd een aantal die een heel stuk het natuurgebied in voeren vandaag, verder wel een heerlijke kitedag, alleen ff schrikken van die vlagen..  Shocked
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #3 Mei 01, 2008, 01:55:38
edit2Rapporteer  
Het was inderdaad een super dag op Mirns.
Het was mijn tweede keren varen op Mirns en ik weet niet waar het vogelgebied is.Is dat als je het water op gaat rechts en dan achter die scheve paal met een klein bordje op? Als ik het weet zal ik er ook rekening mee houden natuurlijk.

Morgenochtend ook nog even knallen op Mirns!
Henning

Berichten: 581
Antwoord #4 Mei 01, 2008, 02:03:29
edit2Rapporteer  
Heb er een man of 6 uitgehaald die het allemaal niet wisten...

Staat er niet ergens nog een stukje berlijnse muur ofzo ??

@Surfrik: Ja die kromme paal jah  Grin
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #5 Mei 01, 2008, 02:42:56
edit2Rapporteer  
was lekkerloop dagje op mirns, gelukkig niet heel veel mensen in het natuurgebied maar het kan beter

nu effe hopen dat ik geen blauw gezichtkrijg van mijn klap:) tijden een kiteloop
Henning

Berichten: 581
Antwoord #6 Mei 01, 2008, 03:28:57
edit2Rapporteer  
Werd die leach je fataal Wink

Maar onze natuurvrienden waren er dacht ik met camera... dus wil iemand nog een actiefoto van zichzelf  ThumpDown
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #7 Mei 01, 2008, 03:46:36
edit2Rapporteer  
jah ik wil die kiteloop wel effe zien:)
Smitty

Berichten: 9
Antwoord #8 Mei 01, 2008, 03:50:28
edit2Rapporteer  
Het was weer über relaxed op mirns, natuurgebied blijft lastig ;-)

Die vlagen waren idd verradelijk, dan komt de kant wel snel dichtbij :-P :-P
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #9 Mei 01, 2008, 22:59:06
edit2Rapporteer  
Manfred top dat je jouw verantwoordelijkheid neemt als school zijnde.
Misschien iets om eens met team Mirns aan tafel te gaan zitten en onderverdeling in de kitezone te maken.
begrijp van uit ander gedeelte van het forum dat een team mirns lid zich weer eens van zijn ouderwetse kant heeft laten horen  ThumpDown.
Je doet prachtig werk maar iets rustiger converseren helpt een stuk beter.

 
Het gebied rechtsachter de zwemmerszone als lesgebied aanstellen.
Daar waar Manfred normaal altijd al les geeft  ThumpsUp
En iederander die al kan varen alleen links van het zwemmersgebied. Dan wordt de kans dat iemand toch nog per ongelukk het natuurgebied in vaart een heel stuk kleiner
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Mei 01, 2008, 23:33:19
edit2Rapporteer  
Manfred top dat je jouw verantwoordelijkheid neemt als school zijnde.
Misschien iets om eens met team Mirns aan tafel te gaan zitten en onderverdeling in de kitezone te maken.
begrijp van uit ander gedeelte van het forum dat een team mirns lid zich weer eens van zijn ouderwetse kant heeft laten horen  ThumpDown.
Je doet prachtig werk maar iets rustiger converseren helpt een stuk beter.

 
Het gebied rechtsachter de zwemmerszone als lesgebied aanstellen.
Daar waar Manfred normaal altijd al les geeft  ThumpsUp
En iederander die al kan varen alleen links van het zwemmersgebied. Dan wordt de kans dat iemand toch nog per ongelukk het natuurgebied in vaart een heel stuk kleiner
Met alle respect maar dit laatste bericht is voor mij gewoon de afdeling "slap geouwehoer".
Als er voor mij onbekenden in de natuurzone zitten spreek ik ze netjes aan. Als ik echter ( als recreant) iemand die al gedurende langere tijd / jaren ( beroepsmatig) @ Mirns bezig is met kitesurfen  in het natuurgebied zie varen dan gaat bij mij het vriendelijke er vanaf.
Wie neemt hier nu zijn verantwoordelijkheid?
De opmerking "gebied rechtsachter de zwemmerszone als lesgebied aanstellen" getuigd van:
a geen inzicht in de materie => Het optimale lesgebied  @ Mirns is zeer afhankelijk van de windrichting
b geen bekendheid met de regels: officiëel moeten wij als kitesurfers een grens van 200 meter van de grens van het natuurgebied aanhouden. Anders gezegd: achter de zemmerszone mag je off. niet eens komen. Alhoewel dit gebied op dit moment als een soort van grijze zône wordt beschouwd is het verre van verstandig om dit gebied als "leszône" aan te wijzen.

Overigens is er op lesgeven van Manfred / de locatie van lesgeven niets maar dan ook niets aan te merken. Het siert Manfred dat hij dit topic plaatst en we kunnen alleen maar hopen dat er hierdoor weer meer aandacht voor de problematiek "natuurzône"komt......
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #11 Mei 02, 2008, 00:11:25
edit2Rapporteer  

Slapgeouwehoer of niet kan aan mijn derriere oxyderen

bottomline

blijf uit het vogel-natuurgebied
Smitty

Berichten: 9
Antwoord #12 Mei 02, 2008, 00:25:37
edit2Rapporteer  
Het is een beetje geven en nemen, als er vogels in de kitezone zitten gaan wij toch ook niet zeuren bij de plaatselijke vogelvereniging?

Just kidding mannen,

gewoon lekker uit dat gebied blijven
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Mei 02, 2008, 02:27:55
edit2Rapporteer  
Ik was de eerste keer op Mirns en ik ben er lekker bij uit de buurt gebleven.
Gewoon goed hoogte lopen en dan heb je ruimte zat. Wink
Marja de Bij

Berichten: 47
Antwoord #14 Mei 02, 2008, 14:06:58
edit2Rapporteer  
Mijn vriend en ik waren ook voor het eerst op Mirns, we vonden het een superplek! Voor ons was het wel duidelijk met dat ene bordje (en de hoeveelheid vogels in het water) dat er een vogelgebied ligt. Maar verder is het niet duidelijk aangegeven.

Gisteren zijn we ook nog een paar uurtjes geweest en toen kwam er iemand naar ons toe om te vertellen dat ook het grasveld onder het terras van het paviljoen verboden gebied is om je kite neer te leggen, dat hadden we woensdag ook van niemand gehoord.

By the way, er was iemand met een camera op z'n hoofd aan het kiten, ben benieuwd naar het filmpje!!

We hebben echt 2 topdagen gehad op Mirns, wij hopen dat deze plek mag blijven als kitelocatie want bij zuid is dit super. Daar willen we zelfs 2 uur voor rijden!

Relax, Marja
terrorwally
Gast
Antwoord #15 Mei 04, 2008, 02:29:23
edit2Rapporteer  
@Marja,

dat was ik denk ik Smiley Er is niks verboden Marja! We willen alleen niet dat het zo verboden wordt Smiley

Kijk ik zal gewoon eerlijk zijn:
Idefix doet dit echt niet voor zichzelf en hij steekt hier veel tijd in en wat doen wij? Eigenlijk niks, wij genieten van de spot en idefix zorgt ervoor dat wij kunnen blijven genieten. Wij zijn eigenlijk een beetje egoistisch bezig Smiley

Kortom, er mag best wat respect getoond worden en als je dan soms het gevoel hebt dat idefix je niet zo lief aanspreekt dan moet je maar even slikken aangezien hij het beste voor ons wilt bereiken qua spot.

Tevens vind ik de discussie dat de grens niet duidelijk is bullshit. Er is oneindig ruimte aan de andere kant, dus zie niet het probleem.

Tenslotte voor de nieuwelingen onder ons, het is normaal dat je voor de eerste keer vraagt wat de regels zijn op een spot. Tevens is het ook verstandig om te vragen waarop je moet letten qua veiligheid.

Bummer

Berichten: 207
Antwoord #16 Mei 04, 2008, 02:44:32
edit2Rapporteer  
Terrorwally for President
Goeie post..... schater
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #17 Mei 10, 2008, 17:30:37
edit2Rapporteer  
Het is gewoon makkelijk blijf uit het vogel gebied dan heb je ook geen gezeik. Kom je er perongeluk in door een val of zo iets ga daar dan niet verder kitesurfen peer heb eerst eve UIT het vogelgebied.

Het grasvelt voor het resteaurand wist ik ook niet. Had daar mijn kite liggen er is niks van gezegd. Nu ik het weet doe ik het ook niet meer:).

Maar gasten blijf gewoon UIT het vogel gebied.

Klaar punt uit. En als er iemand vaart zeg er wat van op een vriendelijke manier.

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #18 Mei 10, 2008, 17:31:33
edit2Rapporteer  
Nu weer on topic Smiley
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #19 Mei 10, 2008, 21:36:53
edit2Rapporteer  
Nu weer on topic Smiley
sory voor dit was het verkeerde forum van (nu weer on topic) dat andere was wel goed.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.