boardleash, helm, mond, complexe kaakchirurgie

WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #25 Juni 10, 2008, 00:05:07
edit2Rapporteer  
ik heb de roll-leash vroeger ook gehad en heeft altijd prima gewerkt.
Niks is onfeilbaar. Hoeveel berichten hoor je wel niet van safetysystemen die niet goed werken. Een slecht bericht blijft helaas langer hangen en heeft meer impact dan 10 goede.
Heb zonder leash ook wel eens mijn board tegen me aan gekregen.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #26 Juni 10, 2008, 00:19:09
edit2Rapporteer  
Mocht de discussie weer eens oplaaien, dan is het en kwestie van verwijzen naar dit topic en een slotje erop.

Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar deze voorbeelden zijn wel goede argumenten om gewoon te leren bodydraggen upwind...en wellicht dat er dit jaar nog eens een andere goede uitvinding op de markt komt.....
Gerard
Gast
Antwoord #27 Juni 10, 2008, 00:29:54
edit2Rapporteer  
Maar het verkleint de kans wel aanzienlijk!

Dit wordt telkens als een feit gebracht maar het is in mijn ogen niet meer dan een mening, een gevoel. Weten doen we niets want er zijn geen cijfers. Leashes zijn, net als helmen, bij velen "not done". Ik sluit niet uit dat vele verklaarde tegenstanders van leashes dat een belangrijker punt vinden dan de vraag of rolleashes inderdaad zo gevaarlijk zijn. "Liever een boardshort over mijn pak dan een leash aan mijn board", zoiets. Waarom zou een crash met een leash altijd eindigen in een board dat upwind ligt en een crash zonder leash niet? Feit is dat een board met een leash nooit tegen het hoofd van een andere kiter kan komen, een board zonder leash wel. Daarnaast begrijp ik iedereen die (net als ik) met name in de winter op zee een leash gebruikt. Beter snel je board terug dan lang in ijskoud water liggen.
Eindeloze discussie. Desondanks goed dat iedereen nog eens zijn zegje kan zeggen. Met respect voor elkaar. Toch?  
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #28 Juni 10, 2008, 01:12:14
edit2Rapporteer  
Maar het verkleint de kans wel aanzienlijk!

Dit wordt telkens als een feit gebracht maar het is in mijn ogen niet meer dan een mening, een gevoel. Weten doen we niets want er zijn geen cijfers. Leashes zijn, net als helmen, bij velen "not done". Ik sluit niet uit dat vele verklaarde tegenstanders van leashes dat een belangrijker punt vinden dan de vraag of rolleashes inderdaad zo gevaarlijk zijn. "Liever een boardshort over mijn pak dan een leash aan mijn board", zoiets. Waarom zou een crash met een leash altijd eindigen in een board dat upwind ligt en een crash zonder leash niet? Feit is dat een board met een leash nooit tegen het hoofd van een andere kiter kan komen, een board zonder leash wel. Daarnaast begrijp ik iedereen die (net als ik) met name in de winter op zee een leash gebruikt. Beter snel je board terug dan lang in ijskoud water liggen.
Eindeloze discussie. Desondanks goed dat iedereen nog eens zijn zegje kan zeggen. Met respect voor elkaar. Toch?   

Dude, relax.... Ik denk dat ik namens iedereen hier spreek dat we blij zijn dat jij geen nare ervaring/botsing met je rol-leash hebt gehad. Ikzelf en anderen hebben wel gevaarlijke/pijnlijke situaties meegemaakt met een rol-leash. (jaren terug picklefork board vol in mijn rug gelukkig net naast mijn wervels, was beginner en had de kite niet onder controle bij een crash) (dit is een FEIT met zeer pijnlijk GEVOEL)

Voor 1ieder die erover denkt een rolleash aan te schaffen is het goed om te weten wat de gevaren hiervan zijn.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #29 Juni 10, 2008, 01:28:54
edit2Rapporteer  
zoals ronny tober altijd zei:

VOORAL DOOR GAAN!!!
Gerard
Gast
Antwoord #30 Juni 10, 2008, 01:34:39
edit2Rapporteer  
zoals ronny tober altijd zei:

VOORAL DOOR GAAN!!!

Volgens mij haal je twee nichten door elkaar en was het Barrie Stevens.  Joepie
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #31 Juni 10, 2008, 01:38:10
edit2Rapporteer  
zoals ronny tober altijd zei:

VOORAL DOOR GAAN!!!

Volgens mij haal je twee nichten door elkaar en was het Barrie Stevens.  Joepie
HAHA...mag ook!
Gerard
Gast
Antwoord #32 Juni 10, 2008, 01:47:45
edit2Rapporteer  
Troost je, alleen 40+ ers weten dat.  YeSS
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #33 Juni 10, 2008, 02:08:27
edit2Rapporteer  
Troost je, alleen 40+ ers weten dat.  YeSS
toch niet alleen nichten van 40+ hoop ik want anders heb ik daderkennis schater
H98

Berichten: 65
Antwoord #34 Juni 10, 2008, 02:18:53
edit2Rapporteer  
Met wat voor trekzak vloog die chick??
Zal wel een oude C zijn....
2006 kites en nieuwer blijven niet trekken als je valt en je bar loslaat, dan kun je best wel een rolleash gebruiken.

Oja, ik vaar wel met een rolleash, met volle tevredenheid!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #35 Juni 10, 2008, 03:48:45
edit2Rapporteer  
Nu denkt ze had ik maar een go joe .
Want een totaal bescherm pakket is ook niks
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #36 Juni 10, 2008, 07:51:39
edit2Rapporteer  
ik heb de roll-leash vroeger ook gehad en heeft altijd prima gewerkt.
Niks is onfeilbaar. Hoeveel berichten hoor je wel niet van safetysystemen die niet goed werken. Een slecht bericht blijft helaas langer hangen en heeft meer impact dan 10 goede.
Heb zonder leash ook wel eens mijn board tegen me aan gekregen.

Zal eerder zijn dat jij zonder leash ook wel eens je board TEGEN bent gekomen.
Zonder leash zal je boardje in ieder geval jou nooit en te nimmer opzoeken....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #37 Juni 10, 2008, 14:34:06
edit2Rapporteer  
Maar het verkleint de kans wel aanzienlijk!

Dit wordt telkens als een feit gebracht maar het is in mijn ogen niet meer dan een mening, een gevoel. Weten doen we niets want er zijn geen cijfers. Leashes zijn, net als helmen, bij velen "not done". Ik sluit niet uit dat vele verklaarde tegenstanders van leashes dat een belangrijker punt vinden dan de vraag of rolleashes inderdaad zo gevaarlijk zijn. "Liever een boardshort over mijn pak dan een leash aan mijn board", zoiets. Waarom zou een crash met een leash altijd eindigen in een board dat upwind ligt en een crash zonder leash niet? Feit is dat een board met een leash nooit tegen het hoofd van een andere kiter kan komen, een board zonder leash wel. Daarnaast begrijp ik iedereen die (net als ik) met name in de winter op zee een leash gebruikt. Beter snel je board terug dan lang in ijskoud water liggen.
Eindeloze discussie. Desondanks goed dat iedereen nog eens zijn zegje kan zeggen. Met respect voor elkaar. Toch?  

Dude, relax.... Ik denk dat ik namens iedereen hier spreek dat we blij zijn dat jij geen nare ervaring/botsing met je rol-leash hebt gehad. Ikzelf en anderen hebben wel gevaarlijke/pijnlijke situaties meegemaakt met een rol-leash. (jaren terug picklefork board vol in mijn rug gelukkig net naast mijn wervels, was beginner en had de kite niet onder controle bij een crash) (dit is een FEIT met zeer pijnlijk GEVOEL)

Voor 1ieder die erover denkt een rolleash aan te schaffen is het goed om te weten wat de gevaren hiervan zijn.

Gerard: ook ik spreek uit eigen ervaring, net als Wouter. Toen ik begon met kiten was een leash een standaard voorziening waar iedereen toen mee voer....totdat het drukker werd op de spots en je de gevolgen kon zien Undecided
Ik heb toen van de een op de andere dag dat ding eraf gesmeten en heb bodydraggen goed geoefend.

Bij het autoverkeer zijn de cijfers er over wel of geen gordel dragen. Bij het kiten zijn er uberhaupt geen cijfers, maar zijn die wel nodig? Op de spots waar ik kom al jaren de gevolgen gezien van een leash ThumpDown
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #38 Juni 12, 2008, 00:01:22
edit2Rapporteer  
Heb al 4 jaar roll-leash, maar wel met 4 mm nylontouw als breekpunt, 3 mm is veiliger. ik kite veel. Nog niet iets meegemaakt; behalve toen de verbinding met het board losliet; toen kwam de klink in mijn achterhoofd. Viel wel mee.
Sindsdien gebruik ik geen clip meer, maar lus ik gelijk je de lijnen van de kite vastmaak; dan heb je geen gevaarlijke clip meer nodig.
Hein

Berichten: 52
Antwoord #39 Juni 12, 2008, 16:09:02
edit2Rapporteer  
Safety is niet te koop, het is meer boerenverstand. Als je bezig bent met je kiteloops, backrolls, unhooked tricks is het misschien verstandiger zonder leash te varen.
Als het water koud en diep is er zijn veel golven of stroming en je maakt geen kiteloops dan is een leash waarschijnlijk handiger.
Zelf vaar ik nu 2 jaar met leash, en in het begin ook met helm. Ik gebruik een reel leash en heb (nog) geen slechte ervaringen met boards die me achtervolgen en mij weer inhalen met alle gevolgen van dien.

Springen en kiteloops zijn veel gevaarlijker dan een leash, maar ik denk niet dat er ooit een discussie komt om daar ook mee te stoppen. Wees je gewoon bewust van de gevaren en kies dan de voor jou de beste oplossing. Probeer niet jou keuze aan iemand anders op te leggen!!

If your not living on the edge your taking up too much space!

Hein Joepie
Buhian

Berichten: 31
Antwoord #40 Juni 12, 2008, 17:05:43
edit2Rapporteer  
Om eerlijk te zijn, ik vaar zelf ook zonder leash. Nooit met gedaan, in al die tijd maar 1x board kwijt geweest (aan zee, windkracht 8/9 wit board, schuim... kon ook nie anders Smiley).

Vraag me eigenlijk af waarom iedereen de rolleash afraad ipv een helm adviseert?

Of is dat idd puur zoals al eerder gemeld de looks...
Le Ber

Berichten: 184
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #41 Juni 12, 2008, 17:18:03
edit2Rapporteer  
Vraag me eigenlijk af waarom iedereen de rolleash afraad ipv een helm adviseert?

Of is dat idd puur zoals al eerder gemeld de looks...

Een helm beschermt je kaak niet tenzij je een integraal helm draagt ? Shocked
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #42 Juni 12, 2008, 20:51:21
edit2Rapporteer  
@ Hein, kiteloops zijn mi het gevaarlijkst voor de gevorderde kiter, ben ik helemaal met je eens. Hierbij is naast een hoop controle toch ook wel het nodige geluk vereist, je wilt - op een moment dat je je materiaal tot het uiterste belast, geen breuk oid, en daarnaast ram je zo snel door zo'n stuk lucht dat er altijd een raar vlaagje in kan zitten. onlangs was er een topic over je stoerste verwondingen, daar stonden de kiteloops bovenaan.

Maar dat is niet waar dit topic over gaat.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #43 Juni 13, 2008, 01:01:19
edit2Rapporteer  
leashes zijn K*T

toen ik begon gebruikte haast iedereen ze echter nog maar toen had ik ereen van maar 0,7m ofzo zonder elastiek en omdat ie nooit ver van me af kon kon die ook nooit een hoge snelheid berijken zonder dat ik niet in beweging was. Zodooende heb ik er gelukkig nooit een probleem mee gehad.



Body draggen upwind is zo makkelijk je leert het binne 10 min en is uiteindelijk zoveel veiliger in nog tig andere situaties
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.