Beste oefen spot?

jass

Geen avatar

Berichten: 36
Juli 16, 2008, 11:53:49
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn lessen gehad op Workum. Eerste keer waaide het 10 tot 15 knopen. Tweede keer was het 15+ knopen en toen was het een stuk drukker. Als je les hebt is dat niet zo erg, maar als ik straks in mijn eentje, zonder instructeur in het water lig, is dat wat minder. Vraag is dus, welke spot is voor beginners goed om zelf te oefenen (eventueel ook bepaalde tijden dat het rustiger is?)

Hier een lijstje welke spots gelet op afstand en verkeer redelijk goed te bereiken voor mij:
- Strand Horst (dichtste bij, wel vlagerig heb ik gehoord)
- Mirns
- Workum
- Blauwe Stad (bij groningen)

En volgens de NKV gevorderden plekken
- Lemmer
- Stavoren
- Hinderlopen

Uiteraard allemaal afhankelijk van windrichting e.d. maar welke spots zijn hebben veel ruimte of is het niet super super super druk, zodat je een beetje ruimte hebt om te oefenen?

En weet iemand nog een Duits kitemeer op max 1,5uur van Deventer?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #1 Juli 16, 2008, 22:04:48
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen Autoplaya. In het weekend is het er alleen niet rustig.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #2 Juli 17, 2008, 03:49:41
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen Autoplaya. In het weekend is het er alleen niet rustig.

Jeromez,

Jass noemt alleen maar spots in Noord-Oost Nederland...woont blijkbaar in Deventer en dan ga jij Oostvoorne als spot adviseren....  Huh schater schater
Lezen helpt echtttt wel zo nu en dan.

Jass, de IJselmeer-spots die je zelf noemt in je bericht zijn iid een optie omdat je bijna overal tot ver uit de kant kan staan. Vlagerig kan het er zijn maar hangt uiteraard van de windrichting af. Lees de topic's maar door die onder lokatie vermeld staan en je komt een eind.

Duitsland en Deventer....hmmmmm. Nee sorry, daar kan ik je niet mee helpen.   Kiss Grin
jass

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #3 Juli 17, 2008, 09:33:31
edit2Rapporteer  
Ik woon idd in Deventer. Nou is Workum al 1,5uur rijden voor mij, net als Blauwe Stad. Dat vind ik toch ongeveer de max voor een dagje kitesurfen. Strand Horst is net onder de 3 kwartier. Spots voorbij Utrecht of Amsterdam (vanuit Deventer gezien) kan ik wellicht ook in theorie ook binnen 1,5 uur bereiken, maar ivm files e.d. vind ik dat toch minder aantrekkelijk.

Ik zal ook de betreffende spot-topics eens doorlezen. Heb al wel wat doorgenomen, maar nog niet heel veel info over drukte gevonden. Zal in betreffende topics ook eens de vraag droppen.
dmartino

Berichten: 66
Antwoord #4 Juli 17, 2008, 11:03:56
edit2Rapporteer  
Jess, ik heb nog niet veel in nederland gekite, en zou graag een keer met je meerijden. Ik woon op het Schrijvertje te Deventer.
Kan dat?

Daniel
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.