Fuerteventura, Corralejo

JesKite89

Berichten: 42
Augustus 12, 2008, 12:14:58
edit2Rapporteer  
Heej allemaal,

De 24e deze maand ga ik nog voor 8 dagen naar Fuerteventura, Corralejo met een maat van me! Superveel zin in natuurlijk want ik heb een hoop goeie dingen gehoord over Fuerte. Ik zit nog wel met een paar vraagjes en hoopte eigelijk dat jullie me daarbij konden helpen..
- ik vlieg met transavia en ik heb op andere topics gelezen dat ze meerdere kites en boards zonder extra bij te betalen mee konden nemen bij transavia. Nu heb ik wel een boardbag samen met die vriend daar passen onze boards in. Maar hoe kan ik het allemaal het beste meenemen? We hebben 2 boards en 3 kites om mee te nemen.
- Nog een vraagje is dat ik veel slechte dingen lees over Flag beach, is het daar echt zo slecht of kan je als semi-gevorderde daar gewoon lekker varen? (Wel schoentjes meenemen denk ik toch? best veel stenen lees ik zo al)
- Ik heb ook nog niet 2 jaar lang mijn rijbewijs en ben nog geen 21, dat wordt dus denk ik een probleem als ik een auto wil huren daarzo, weten jullie misschien of er meer mogelijkheden zijn om naar de andere spots te komen? zijn er busverbindingen of rijden er veel andere met wie we misschien mee kunnen rijden?

Nou iig bedankt voor jullie hulp, dan hoop ik dat het gewoon een topvakantie wordt en ik zal mijn best doen om er een verslagje van te maken!!

Ride it hard ThumpsUp
EdR

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #1 Augustus 12, 2008, 14:02:16
edit2Rapporteer  
Heej Jeskite89

Ik ben net terug uit Corralejo en maak je geen zorgen over Flag beach. Het is er heerlijk vertoeven.
Als semi gevorderde kun je daar goed uit de voeten. Er liggen wel wat stenen inderdaad maar zorg gewoon dat je je truckjes niet te dicht bij de kant doet. Het is er toch snel diep dus dat heeft toch geen zin.
Één tip wil ik je wel meegeven. Je vaart daar altijd met aflandige wind maar je kan je ertegen verzekeren (dat doe je op het strand bij de verhuur schuur).
Mocht het dan misgaan dan komen ze je halen met een boot. Dit kost 30 euro voor 2 weken maar als je niet verzekerd bent dan kost het 100 euro per keer.

JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #2 Augustus 12, 2008, 15:35:26
edit2Rapporteer  
Oke dan, dat verzekeren klinkt helemaal goed, ga ik zeker doen! En hoe heb jij het gedaan met je kitespullen in het vliegtuig?
Bedankt voor je tips!
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #3 Augustus 12, 2008, 16:22:21
edit2Rapporteer  
Voor alle duidelijkheid, die stenen is dus lava en soms behoorlijk scherp, oppassen dus. Let goed op de donkere plekken onderwater, daar dus niet van  je board afspringen. have fun loser
JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #4 Augustus 12, 2008, 16:33:12
edit2Rapporteer  
Zal er op letten thanx
dmartino

Berichten: 66
Antwoord #5 Augustus 12, 2008, 16:48:27
edit2Rapporteer  
-Transavia doet niet moeilijk over het ttype spullen, maar wel over overgewicht. Zorg er dus voor dat je niet (te veel) boven de 20 kg uit komt. Mijn tas woog 25 kg maar werd wel geaccepteerd.
-Er zijn scherpe rotsen op flag beach, dus kiten bij eb met veel mensen is moeilijk omdat er dan weinig plaats is om binnen te komen en weg et gaan. TEvens ook dan rotsen meer dan 50 meter uit de kust, en vlak over oppervlak.
JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #6 Augustus 12, 2008, 21:54:32
edit2Rapporteer  
Oke bedankt voor die tips, en de kites meenemen in het vliegtuig? Ik heb wat gehoord en gelezen over je kites als handbagage meenemen.. is dat slim om is het beter om ze gewoon zo klein mogelijk op te vouwen en in een grote tas mee te nemen ofzo?
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #7 Augustus 13, 2008, 23:16:55
edit2Rapporteer  
handbagage wordt ook gewogen, dus dat maakt qua gewicht niet uit.

Ik begreep van anderen dat transavia het totaal gewicht per groep bepaald aan overgewicht. Dus verdelen pp hoeft niet. dus eigenlijk een poar niet kiters meenemen ;-)

Pas op voor de lava idd. Ik heb de eerste dag gelijk een snee opgelopen en daardoor de tweede dag niet gevaren. Schoentjes niet direct nodig, maar zeker bij eb goed oppassen en niet overmoedig worden.








Rooky

Berichten: 190
Antwoord #8 Augustus 14, 2008, 07:24:52
edit2Rapporteer  
afgelopen juli ben ik naar griekenland gevlogen met transavia daar deden ze behorlijk moeilijk hoor! 10 min hebben ze staan overleggen of ik nou bij moest betalen voor surfspullen . uiteindelijk mocht het mee omdat het kitespullen waren! maar ik had 23 kilo dus moest 21 euro betalen

en flagbeach is een master spot! zeker om een uurtje of 5 half 6 dan word het minder druk en kun je goed je gang gaan
dmartino

Berichten: 66
Antwoord #9 Augustus 14, 2008, 09:44:12
edit2Rapporteer  
ik heb mijn kite idd meegenomen in het vliegtuig. Aangezien mijn Switchblade in een soort rugtas zit, is het niet te onderscheiden van een gewone tas. Ik heb er niemand over gehoord, alle 3 keren dat ik ermee heb gevolgen. 2x trouwens in azie, en daar doen ze eigenlijk nergens moeilijk over.
Over jouw rijbewijs die je korter dan 2 jaar hebt, moet je ook niet al te moeilijk over doen. Wij hebben onze auto in Corralejo gehuurd bij Martel. Voor een week (na onderhandeling en begin mei) voor 120 euro. Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat wat extra betalen het probleem zeker zal oplossen, als het al een probleem is.
Ik heb een aantal keren gelopen van het appartement (in de wijk waar alle appartementen staan). Dat is toch al snel 30 minuten lopen, en dan verbrand je snel in die hitte. Met de bus is niet echt een aanrader, want die stopt 700 meter van het strand. 
JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #10 Augustus 14, 2008, 14:52:45
edit2Rapporteer  
Oke nu heb ik ook wel een beetje een idee hoe ik het ga doen in het vliegtuig en ik ga indd maar zorgen voor een auto! een beetje extra geld en die spanjaarden kijken niet meer naar mn leeftijd!! Bedankt allemaal, ik ga een leuke week met (hopelijk) goeie wind tegemoed en ik zal laten weten hoe het is geweest!
hkny

Berichten: 24
Antwoord #11 Augustus 14, 2008, 21:43:29
edit2Rapporteer  
een beetje extra geld en die spanjaarden kijken niet meer naar mn leeftijd!!
Klopt niet.
De verhuurbedrijven zijn niet verzekerd als geen 25 bent.. sommige minimum 23/21.
Je kan lullen wat je wilt maar je krijgt hem niet mee (geprobeerd). Goed zoeken naar een bedrijf dat aan jouw leeftijd verhuurd dus.
JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #12 Augustus 14, 2008, 22:14:59
edit2Rapporteer  
Citaat
Klopt niet.
De verhuurbedrijven zijn niet verzekerd als geen 25 bent.. sommige minimum 23/21.
Je kan lullen wat je wilt maar je krijgt hem niet mee (geprobeerd). Goed zoeken naar een bedrijf dat aan jouw leeftijd verhuurd dus.

Oke, dan wordt het toch maar zoeken dus Nja gaat iig wel goed komen, wordt volgens mij een toffe vakantie!! ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.