aantal vragen best waroo 9m2 2007

Joy.H

Berichten: 1028
Augustus 03, 2008, 15:37:58
edit2Rapporteer  
hey,
ik ben erover aan het denken om een best waroo 9m2 uit 2007 te halen omdat ik hier veel goeds over gelezen heb.(ja heb de zoekunctie gebruikt Tongue)
maar nou heb ik toch nog een paar vraagjes:
-ik weeg 80 kilo en ben bezig met een beetje springen enzo...maar ga het liefste omhoog Tongue
-ik kite vaak in het binneland en wil er graag vanaf de 18 knopen mee vliegen, maar tot hoeveel knopen kan ik hem nog op een veilige manier houden?
-klopt het dat de bridles bij de 2007 versie al minder slijtage gevoelig zijn geworden en werkt dat systeem met dat luchtslangetje om de bridles?
-als je de katrollen een keer inspuit met siliconen spray heb je dan niet de kans dat bij het inpakken van de kite dit ook het doek beschadigd?
-ik heb gelezen dat de bularoo iets rustiger is met sturen,explosieve lift en beter op het land te gebruiken is....kan ik hier misschien beter naar gaan kijken i.v.m. dat ik een beetje een rustige kite zoek voor in vlagerige condities en voor op het land om er ook mee te flyboarden?
gr.Joy
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 Augustus 03, 2008, 16:42:02
edit2Rapporteer  
Bularoo is een meer allround kite denk dat je dan gewoon een 10 moet pakken kan je lekker varen en flyboarden. Zowiezo door de LE protectie is de kans aanzienliijk minder dat je doek beschadigd. het kapot gaan van bridle lijnen ligt 90% van de tijd aan slijtage en laksigheid van de gebruiker door deze niet goed schoon te houden.

Tevens kun je tegenwoordig aan pulleys komen die een metale wieletje hebben ipv de plastice.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Augustus 03, 2008, 17:27:43
edit2Rapporteer  
Ik zou met jou gewicht eerder voor een 11 (Waroo) gaan of idd een 10 Bularoo.
Bridle problemen heb ik nog geen last van (na 1 jaar). Heb pas wel het stukje lijn vervangen waar de katrol van powerlijnen overloopt vervangen..maar dat is vrij normaal.

Een 10/11 kan je tot tegen de 25 knopen aardig houden.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #3 Augustus 03, 2008, 17:41:14
edit2Rapporteer  
thnx voor de reacties ThumpsUp

maar julle begrijpen me verkeerd ik wil er gewoon een kleinere kite bij voor wanneer ik de speed 13 niet meer kan houden (ongeveer 18 knopen)...ik dacht dat de  waroo 9 hier goed op aan zou sluiten......ik hoop dat ik hem fatsoendelijk nog kan houden bij 30 knopen....
Spike_L

Berichten: 269
Antwoord #4 Augustus 03, 2008, 17:47:26
edit2Rapporteer  
De waroo 9m 2007 heeft een groot bereik, maar denk niet dat je nog lekker vaart bij 30 knopen.... als je met die wind echt wil varen, dan kan je ook over een 7m nadenken...maar die sluit niet echt lekker aan op je 13...
Denk zelf dat een 9m waroo 07 goed aansluit op op je 13 en zelf moet ondervinden hoe lang je hem kan houden met harde wind...
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #5 Augustus 03, 2008, 18:15:06
edit2Rapporteer  
De waroo 9m 2007 heeft een groot bereik, maar denk niet dat je nog lekker vaart bij 30 knopen.... als je met die wind echt wil varen, dan kan je ook over een 7m nadenken...maar die sluit niet echt lekker aan op je 13...
Denk zelf dat een 9m waroo 07 goed aansluit op op je 13 en zelf moet ondervinden hoe lang je hem kan houden met harde wind...

ja ok...maar 30 knopen is dan ook echt de max....Wink
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #6 Augustus 03, 2008, 18:32:28
edit2Rapporteer  
Zou ik nog voor een bul gaan 
Bout

Berichten: 7
Antwoord #7 Augustus 03, 2008, 18:34:34
edit2Rapporteer  
Ik ben iets zwaarder dan jij (85-90 kg) en vaar 9 + 13m Waroo's. De 18 knopen die je noemt als ondergrens, hou ik zelf ook aan. Zeker in het binnenland, waar het over het algemeen iets meer gusty is. Bovengrens ligt echt wel rond de 32-35 knopen. Mijn ervaring is dat de kite dan minder stabiel is (zenuwachtiger) en erg ver aan de rand van het windvenster wil vliegen. Meeste issues zitten hem dan in het veilig landen van de kite.

Ik heb mijn 9m nu dik anderhalf jaar en zit wat slijtage van normaal gebruik op de bridles; het touw wordt iets dunner (samengedrukt) en rafelt een beetje. De stukjes waar de katrollen over lopen zijn verwisselbaar, maar dit is bij mij nog niet nodig. Ik heb geen ervaring met luchtslangetjes om de bridle, maar kan me voorstellen dat het dan dikker wordt en minder soepel loopt.   

Ook geen ervaring met siliconen spray, olijfolie of WD40. Vette troep trek in mijn ogen alleen maar zand aan en dat wil ik daar zeker niet hebben, naast evt vlekken in het doek. Sexwax of andere surfboard wax schijnt wel goed te werken om bridles en depower koord in te vetten. Ik gebruik het zelf niet.

Ik heb nog nooit met een Bularoo gevaren, maar hoor hier goede dingen over. Waarschijnlijk iets steviger en daardoor beter voor flyboarden? Geen idee. Ik zou voor op het land een Flysurfer kite nemen, ZONDER bladders, omdat die juist "impact-gevoelig" zijn.

Bout
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #8 Augustus 03, 2008, 20:59:47
edit2Rapporteer  
klopt ik heb ook 2 FS speeds maar ik vind de 7 niet fijn vliegen in harde wind want als hij inklapt kan hij 1 in de knoop raken  en 2 midden in de wind openklappen en me afschieten als een idioot (heb ervaring Lips Sealed)
dus nou wil ik voor in het binneland met de harde wind graag een fatsoendelijke bow kite die rustig blijft in die condities en waar ik alle power in een keer mee kan dumpen zonder safety te trekken Wink nou kan ik niet zo snel een 2 de handse bularoo 8/9 vinden en nieuw kopen zal wel erg duur zijn......
ik pak geen 7m2 omdat deze ook weer vrij snel is en niet super aansluit op mijn speed 13 en ik kite toch niet boven de 30 knope.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 Augustus 03, 2008, 22:09:00
edit2Rapporteer  
Neem dan de 9 Waroo, die is wel te vinden. Compleet gedepowered misschien nog met de juiste skills te houden tot 30 knopen...
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #10 Augustus 03, 2008, 22:54:15
edit2Rapporteer  
maar hoe hard het ook waait je kunt hem bij bijv. 30 knopen nog steeds vol depoweren he?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.