Strand Horst volop in ontwikkeling

Vinni

Berichten: 5944
September 19, 2008, 17:44:45
edit2Rapporteer  
Eindelijk is het dan zover, er gaat een heleboel veranderen op Strand Horst! Zo komen er onder andere een wakeboardbaan (!!), surfcentrum en horeca paviljoens. Lees meer in het onderstaande bericht:



De komende jaren zullen Strand Nulde en Strand Horst veranderen van recreatiegebieden met basisvoorzieningen en enkele attracties naar volwaardige recreatiegebieden waar het hele jaar door voor iedereen iets te beleven is.

Of het nu gaat om Pitch & Putt Golf, waterskiën, kitesurfen, surfen of gewoon lekker zonnen en zwemmen, op Nulde/ Horst zal dat in de toekomst allemaal mogelijk zijn. De eerste veranderingen zullen in het najaar al vorm gaan krijgen. Dan wordt een start gemaakt met de bouw van vijf nieuwe horecapaviljoens. Hiervoor is onlangs een contract met Vink Bakker Bouw B.V. uit Harderwijk getekend. Op 15 september zal de eerste paal worden geslagen.

De huidige kiosken voldoen niet meer aan de wensen van deze tijd. De horecapaviljoens en het surfcentrum die ervoor in de plaats komen, zijn groter en hebben de bezoekers meer te bieden. In deze panden zijn tevens de sanitaire voorzieningen geïntegreerd. Gezien het aantal te bouwen gebouwen zullen voor het hoogseizoen van 2009 de gebouwen op Horst opgeleverd worden en voor het hoogseizoen van 2010 die van Strand Nulde.
Tevens zal in het voorjaar van 2009 Pitch & Putt Golf Strand Horst geopend zijn. Pitch & Putt is het golfspel voor iedereen vanaf acht jaar. Op een baan met korte afstanden wordt het spel gespeeld.

Het is niet zo dat er de laatste jaren niets is gedaan. Strand Nulde-Zuid heeft nieuwe speeltoestellen gekregen waardoor gezinnen met jonge kinderen het gebied steeds vaker bezoeken. De gebieden zijn voorzien van ondergrondse afvalbakken. Deze afvalbakken bieden ruimte voor zeer veel afval en zullen aan het eind van een drukke dag niet uitpuilen. Daarnaast wordt het afval zo opgeslagen dat er geen stank vrijkomt of ongedierte aantrekt. Het scheelt honderden vuilniszakken en manuren per jaar. Een paar keer per jaar komt een speciale machine de bakken leegzuigen. RGV, beheerder van Strand Nulde, speelt hiermee in op het MVO-beleid (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) dat voor haar zeer belangrijk is. Op Nulde-Noord is een groot evenemententerrein aangelegd. Grote jaarlijkse terugkerende evenementen zijn Beach Pull (tractorpulling) en Soul Survivor.

In 2009/2010  is het de beurt aan een teleskibaan op Strand Horst. Een teleskibaan is een soort sleeplift waaraan een waterskiër of wakeboarder met 30 kilometer per uur door een sleepkabel wordt voortgetrokken. Het voordeel is dat het geen geluidsoverlast geeft en dat meerdere mensen tegelijkertijd van de baan gebruik kunnen maken. Dit is dus ideaal voor een familie- of bedrijfsuitje. Iedereen zonder ervaring kan hier het waterskiën of wakeboarden onder de knie krijgen.
Voor surfers komt er een surfcentrum. Meer outdooractiviteiten staan ook in de planning. Externe evenementenbureaus zullen op Strand Nulde en Horst outdooractiviteiten gaan organiseren voor groepen. 



Bron: http://www.rgv.nl/index.php
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 September 19, 2008, 17:49:40
edit2Rapporteer  
Ben zeer benieuwd naar de reacties van de natuur/ vogel lobby.....
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 September 19, 2008, 17:51:02
edit2Rapporteer  
Ja, want een wakeboard baan en al die andere ''outdoor activiteiten'' hebben de vogels blijkbaar geen last van.
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #3 September 19, 2008, 18:04:31
edit2Rapporteer  
WEL JAMMER DAT IE OP HORST KOM MINDER RUIMTE OM LEKKER TE KNALLE :s
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #4 September 19, 2008, 18:30:29
edit2Rapporteer  
Daar heb je wel een punt Andre, waar zal hij precies komen?
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #5 September 19, 2008, 18:37:58
edit2Rapporteer  
mmmm dat weet ik niet hoop niet precies voor onze spot :S:S:S dan krijg je dat beginnen over de baan kite omdat ze down wind varen :S

dus strak gaan oppassen vinnie dat je niet op de baan kom  schater
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #6 September 19, 2008, 19:11:40
edit2Rapporteer  
Opzich goed, als de wind dan opeens inkakt kun je gaan wakeboarden Wink
onzin

Berichten: 451
Antwoord #7 September 19, 2008, 19:20:27
edit2Rapporteer  
zal lekker druk worden dan daar, je hebt al zo weinig ruimte daar
Yield

Berichten: 7
Antwoord #8 September 19, 2008, 19:25:17
edit2Rapporteer  
Ben erg benieuwd wie er als eerste zijn of haar kite over de tele-ski-baan heen hangt. Genoeg sensatie in ieder geval.  Joepie
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #9 September 19, 2008, 19:49:31
edit2Rapporteer  
mmmmm wie heb er nog een kite te koop voor 50 euro kan ik kitewake  Joepie
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 September 19, 2008, 21:29:30
edit2Rapporteer  
Als dit net zo democratisch gaat als in Zeewolde dan kan iedereen zijn spullen gaan pakken en worden de plannen van de gemeente gewoon uitgevoerd.

Die hufters zijn gewoon vergeten wie Harderwijk/Zeewolde op de kaart hebben gezet  ThumpDown

Wil ff het Wolderwijd afgraven want anders breek je je nek als je aan de teleskibaan hangt..

Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #11 September 20, 2008, 10:48:16
edit2Rapporteer  
Of we hebben een goed argument om de kitezone uit te breiden.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 September 20, 2008, 10:51:54
edit2Rapporteer  
Ben bang dat dit uiteindelijk ten koste gaat van het kitesurfen..................
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 September 20, 2008, 11:56:42
edit2Rapporteer  
Lekker dubbelzijdig van RGV. Wanneer je op de homepage kijkt dan zie je op de link van Strand Horst surfers en kiters op een foto afgebeeld.
zie link: http://www.rgv.nl/index.php?id=61

Als het idd net zo gaat als in Zeewolde dan kunnen we wel inpakken  ThumpDown

kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #14 September 20, 2008, 20:30:13
edit2Rapporteer  
Oww, dit is oud nieuws. Speelt al jaren en de vogelaars hebben er al jaren bezwaar tegen.
De waterskibaan komt (waarschijnlijk helemaal niet) bij Strand Horst ZUID, kiten is bij Strand Horst NOORD. Er zit ongeveer 2km tussen.
Surfcentrum van Telstar wordt gebouwd op de scheiding kitesurfen en windsurfen en wordt behoorlijk groot, ernaast komt een restaurant. De 3 oude plee-hokken gaan tegen de grond en hier komen er twee voor terug.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #15 September 20, 2008, 23:17:03
edit2Rapporteer  
Neeeeee niet mijn fijne plee hokje!!! Tongue

en dna moeten we dadelijk verder lopen...

Maar wel beter dat het voor als het niet waait baantje niet op het kitestrand komt..Wink

Ik had indd al eerder gehoord van grote veranderingen op horst...maar zo concreet nog niet.. Wink
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #16 September 21, 2008, 09:34:43
edit2Rapporteer  
Wat wel klote is met die verhuizing van Telstar, is dat in mijn ogen de surfzone zich nu ook verder naar links zal verplaatsen, aangezien de lessen en de verhuur dichter bij (of volgens mij zelfs in) de kitezone komen. Daarom leek dit mij een optie om bij RGV of de gemeente eens te polsen of we niet een uitbreiding kunnen krijgen en wel vanaf de strekdam richting Harderwijk.

Idee is wel leuk, toch......
naja

Berichten: 355
Antwoord #17 September 21, 2008, 10:19:25
edit2Rapporteer  

Doe mij maar lekker basic ,van mijn part een friettentje en verder alleeen maar ruimte en wind.
Dat is toch wat je eigenlijk nodig heb.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #18 September 21, 2008, 11:22:42
edit2Rapporteer  
in de Stentor staat alles nogmaals, het tweede plaatje is een kaartje met nieuwe voorzieningen.

http://www.destentor.nl/regio/veluwewest/3732212/Strand-Horst-start-met-grote-metamorfose.ece
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #19 September 21, 2008, 13:21:49
edit2Rapporteer  
Toen ik er gister langs reed om naar Telstar te gaan, waren ze al begonnen met graven. Op de scheiding ligt het inderdaad al helemaal open.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.