Zinvol om bladder te vervangen? (Best Waroo 06)

Robert H.

Berichten: 567
Logs: 0 | 2 uur
Januari 06, 2009, 20:11:42
edit2Rapporteer  
hoi allemaal,

Ik vaar met een Best Waroo uit 2006 heb hem 2de hands gekocht en er is veel mee gevaren door mijn voorganger en mijzelf. Er is een paar maanden geleden een bladder (in de strut) ontploft bij het oppompen, deze heb ik toen vervangen, daarna heb ik er nog een stuk of 5keer meegevaren en geen enkel probleem mee gehad. Nu ging ik einde van vorig jaar kiten en al bij het oppompen plofte er weer in een bladder maar nu in een andere strut. Ik heb gekeken of hij gemaakt kan worden maar er zit een redelijk groot gat in.

Ik heb het idee dat de bladders allemaal een beetje oud zijn en dat het probleem niet verholpen is als ik deze bladder vervang. Dus dan zou ik alle bladders (struts + L.E.) voor mijn 2006 waroo moeten vervangen! Dit wordt een "best" kostbare zaak! Bij best kost een nieuw setje 67euro exclusief verzend kosten.

Moet ik dit maar gewoon doen of heeft het niet zoveel zin, omdat ik denk dat ik hem voor niet meer dan 150 (kite only) kan verkopen en een nieuwe bladder set de helft kost? Zit te twijfelen of deze kite de investering waard is?

mvg Robert
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 Januari 06, 2009, 20:29:58
edit2Rapporteer  
Persoonlijk zou ik het niet doen... Is algemeen bekend dat de 06 gewoon beetje gaar is, ook uit eigen ervaring.  06 moet je gewoon zo snel mogelijk vanaf. 07> is veuhl steviger.
Zou zelf opzoek gaan naar een mooie overjarige kite, maarja dat is mijn mening en daar vroeg je naar.
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #2 Januari 06, 2009, 21:15:39
edit2Rapporteer  
Nee, dat zou ik echt niet doen!, ten 2de zijn de 07' waroo's beter en echt voor spotprijsjes op het internet aangeboden
.

Berichten: 68
Antwoord #3 Januari 06, 2009, 21:38:53
edit2Rapporteer  
elk gat is te reparen in je strut. Gewoon sealen die boel. Ik zet de strijkijzer op de "wolstand",.. daar ergens verbrand de bladder net niet,.. en kan je het gat gewoon aan elkaar smelten/ sealen,... zit als een huis. Je kan het allicht proberen, kost niets.
succes
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Januari 06, 2009, 22:09:43
edit2Rapporteer  
Laatste is goede tip...valt te proberen...zeker als je die vorige kapotte nog ergens hebt om op te testen...
Zal er idd niet teveel geld meer aan uitgeven ieg..

Ik heb nog wel setje 2007 voor je! :-)
Robert H.

Berichten: 567
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Januari 06, 2009, 22:19:26
edit2Rapporteer  
Het valt idd te proberen om de bladder te repareren maar heb nu twee keer op het strand gestaan helemaal klaar om te gaan en dan ploft de bladder zomaar, kan je de kite weer inpakken, je omkleden te terug naar huis gaan! Niet de leukste manier om vrijetijd te besteden!

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 Januari 06, 2009, 23:24:44
edit2Rapporteer  
07 of 08 set aanschaffen. zijn nu in de aanbieding!
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #7 Januari 07, 2009, 20:32:16
edit2Rapporteer  
Rolletje Tear Aid Type A aanschaffen: http://www.tear-aid.com/

En dan plakken:

http://www.cabareteairforce.com/2009/repairs/LE-Blowout-Repair.html  ThumpsUp
Robert H.

Berichten: 567
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Januari 08, 2009, 12:09:02
edit2Rapporteer  
Ik ga het proberen te maken!! Maar ga ook kijken naar een nieuwe 9m, ik kitesurf nog niet zo lang en wil 100% op mijn kite kunnen vertrouwen! Ik zag op ebay een Waroo Pro uit 2007 vanaf 250 euro aangeboden, van een jaartje oud in goede staat, wat vinden jullie hiervan?
Of kan ik beter doorsparen voor een bandit dos, zijn echt zulke brute kite's ?

zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #9 Januari 08, 2009, 21:54:23
edit2Rapporteer  
Als het niet wil, Ik heb nog een aantal goeie bladders over van een kite, die kun je er mischien zo inproppen. komt dacht ik niet zo nauw met de struts.
Moet je maar ff wat maten geven.
grtz
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #10 Januari 09, 2009, 18:11:20
edit2Rapporteer  
komt dacht ik niet zo nauw met de struts.


Zolang de bladders maar groter zijn dan de strut. Anders komt er teveel druk op de naden van de bladder.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.