Waroo, Bandit, Cabrina switchblade? Belangrijkste verschil?

audi

Berichten: 752
Antwoord #25 Oktober 13, 2008, 08:06:37
edit2Rapporteer  
als je al 3 meter kan varen kan je moeilijk testen.
blauw12

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #26 Oktober 13, 2008, 09:23:27
edit2Rapporteer  
gewoon waroo , alleen hele domme mensen die graag een poot uitgedraaid willen worden en meegaan in de hype kopen die andere kites niemand springt zo hoog als ik met mijn waroo.

ja toch
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #27 Oktober 13, 2008, 09:54:21
edit2Rapporteer  
Als beginner moet je gewoon kijken naar de herstarbaarheid, windrange en veiligheid van de verschillende kites en budget. Smaken verschillen nu eenmaal en het is moeilijk te zeggen wat jou voorkeur zal gaan worden.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je door de bomen de kiteplas niet meer ziet....
Op de verschillende sites van de verschillende merken is veel informatie te vinden mbt de bovengenoemde punten.
Zoals je misschien nu al merkt hebben veel riders hun eigen voorkeur en is jou vraagstelling nog iets te algemeen...
Probeer eerste zelf even zoveel mogelijk informatie te verzamelen en kom dan met gerichte vragen.... Voordeel als je eerst zelf wat kennis op doet is dat je precies weet wat je koopt en wat het moet kosten...
Ik ben van mening dat er bijna geen slechte kites meer gemaakt worden en dat je dus, als beginner, het best naar je budget kan kijken. Er zijn op dit moment veel Bow/SLE kites verkrijgbaar en ook zijn er veel aanbiedingen te vinden...

MAAR wanneer geld geen rol speelt dan zou ik voor een "Roze" Bandit 9m2 DOS gaan

Succes  ThumpsUp
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #28 Oktober 13, 2008, 13:08:48
edit2Rapporteer  
gewoon waroo , alleen hele domme mensen die graag een poot uitgedraaid willen worden en meegaan in de hype kopen die andere kites niemand springt zo hoog als ik met mijn waroo.

ja toch

ooit wel eens aan een switchblade gehangen die heeft een hangtime daar word je eng van

goedkoop is duurkoop
seB

Berichten: 74
Antwoord #29 Oktober 13, 2008, 14:02:14
edit2Rapporteer  
Hi Ilse,

Ik heb zelf als beginner de Crossbow 3 10,5M2 aangeschaft. Nog geen seconde spijt van gehad. Crossbow staat bekend om zijn grote wind range (wat zeer praktisch is als het je enige kite is) en heeft net als iedere Cabrinha lange hangtime. Enige "Nadeel" (persoonlijk totaal geen last van) zijn de katrollen op de bar, hierdoor ervaar je iets hogere bardruk dan bij een normale 1:1 configuratie. Nogmaals dit laatste is nauwelijks nog merkbaar op de crossbow 3.
In Duitsland kun je een Crossbow 3 nog goedkoper krijgen dat een Waroo in Nederland en naar mijn mening is een Cabrinha toch net even wat beter dan een Best (mijn mening). Als je nog niet echt kan varen heeft uitproberen denk ik ook niet echt veel zin, zoals bovenstaand al vermeld wordt.

Ik heb mijn Crossbow 3 op www.lonasport.de besteld, goedkoop en goede service (en je hoeft geen invoer belasting te betalen want het is binnen de EU.)

Succes met je keuze.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #30 Oktober 13, 2008, 16:21:06
edit2Rapporteer  
kortom het maakt nu niet meer veel uit: zorg dat je een goede deal krijgt. Moet lukken nu 2008 eruit gaat en 2009 komt.

Waroo krijg je eerste jaren geen spijt van tenzij je len10 of langeree heet.SB denk ik ook niet.
[check wel dat je geen katrollen op de bar hebt ala crossbow, dat is echt beroerd door de hoge bardruk; katrollen op de bridle van de kite is de enige plek waar katrollen horen]

Daarnaast zul je in het begin nog wel eens crashen.. Zorg dat je ff de regelingen met garantie navraagt. Bij een shop is het relaxter dan een mannetje op de hoek van een straat.
Zelf geen ervaring met schade aan een kite want tot nu toe geen schade.

Naishie

Berichten: 383
Antwoord #31 Oktober 13, 2008, 17:00:08
edit2Rapporteer  
De 2:1 stand op de xbow is wel duidelijk merkbaar,het stuurt indirect en verschrikkelijk zwaar vergeleken met 1:1.
Waarom zet je hem niet op 1:1 Met simpele aanpassing op lijnen is het zo gebeurt.
Ilsie gewoon kopen die waroo en niet meer zeuren nu want dit is al het 5de topic dat je opent welke kites je moet nemen Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #32 Oktober 13, 2008, 17:07:52
edit2Rapporteer  
Wanneer geld geen rol speelt dan zou ik voor een "Roze" Bandit 9m2 DOS gaan
Wanneer geld wel een rol speelt zou ik voor een Waroo gaan.

Begrijp mij niet verkeerd. Zelf vaar ik als beginner de SB 12M uit 2008, wat mij prima bevallen is.
Maar met de Waroo heb je van deze drie dan denk ik de kite met de beste prijs/kwaliteits-verhouding. In elk geval moet je een kite kopen die je niet bij elke beginnersfout genadeloos afstraft.
junil

Berichten: 110
Antwoord #33 Oktober 13, 2008, 17:36:43
edit2Rapporteer  
De 2:1 stand op de xbow is wel duidelijk merkbaar,het stuurt indirect en verschrikkelijk zwaar vergeleken met 1:1.
Waarom zet je hem niet op 1:1 Met simpele aanpassing op lijnen is het zo gebeurt.
Ilsie gewoon kopen die waroo en niet meer zeuren nu want dit is al het 5de topic dat je opent welke kites je moet nemen Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes

goh, scherp hoor, hou je het bij Wink
Maar zal het niet meer doen hoor, heb nu wel een aardig idee van wat ik kan aanschaffen, dedankt voor de info he!

gr ilsie
Gerard93

Berichten: 33
Antwoord #34 Oktober 13, 2008, 19:10:28
edit2Rapporteer  
(Bandit is Delta C-Shape)
Goldfinger

Berichten: 32
Antwoord #35 Oktober 13, 2008, 20:27:54
edit2Rapporteer  
Als de switchblade te duur is zou ik voor de Convert gaan.

-> goedkoop
-> beste herstartbaarheid
-> veiligste safety systeem
-> vaart in 1:1 mode nagenoeg als de switchblade met erg lichte bardruk
-> enorme depower in 2:1 en vergevingsgezind voor beginner

Ik kon voor dezelfde prijs tussen een waroo en een convert kiezen, ben voor convert gegaan.
Vooral de safety gaf de doorslag na alle apeverhalen over de waroo safety. Ik wil met een gerust hart mijn vrouw kiteles geven.

Kwaliteit van de kite is tot nu toe niks op aan te merken.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.