Waarheen begin maart?

DM2008

Berichten: 913
December 08, 2008, 10:33:24
edit2Rapporteer  
Ik wil begin maart 2 weken op stap. Eisen: zon, 'gegarandeerde' wind, warm, rust/ontspannen maar ook feestje, kortom het bekende rijtje. Daarnaast ben ik (nog steeds) behoorlijk beginner, dus er moet(en) absoluut beginner-geschikte spot(s) bijzitten.


Ik heb al een lijntje uitgegooid bij happysport, maar ben ook benieuwd wat de ervaringen hier zijn, tips etc. Wie o wie, waar o waar?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 December 08, 2008, 11:14:02
edit2Rapporteer  
Alles behalve dat feesten kun je vinden in El Gouna.
Ik ben er in maart geweest en heb van de 7 dagen 5 dagen goede wind gehad.
Kosten ongeveer 500 euro p.p All incl.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #2 December 08, 2008, 11:47:59
edit2Rapporteer  
Dank je HJ M-M. Had daar al met een schuin oog naar gekeken, is idd. wel interessant, maar misschien niet helemaal mijn doel. Lijkt me toch een beetje kunstmatig.

Aangezien ik 2 weken ga, wil ik eigenlijk wel naar een wat exotischer locatie. Het lijkt er bovendien - tenminste voorlopig - op dat ik alleen ga, en na een weekje rust/zen/tot mezelf komen, denk ik dat ik wel een feestje kan gebruiken Wink , dus dat is ook wel belangrijk.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 December 08, 2008, 12:16:53
edit2Rapporteer  
Het is idd kunstmatig en weinig feesten maar wel goedkoop en maar 4 uurtjes vliegen.

Voor de andere exotischer locaties ben je al snel meer dan 600 euro vliegticket kwijt loser

Mischien dat je nog iets aan deze link hebt.
http://www.kiteworldmag.com/directory/travel-guide/
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #4 December 09, 2008, 18:32:08
edit2Rapporteer  
Krijg net een aanbod 16 dagen Cabarete, vertrek 1 maart. Daarbij heb ik nog wel wat vragen...

Volgens windfinder is de wind dan gewoon zwak daar. Nou is'ie dat volgens WF het hele jaar, en toch geloof ik dat er wel eens gekite wordt daar Wink. Heeft iemand ervaring met de wind op Cabarete begin maart?

Verblijf zou bij Hooked zijn. Ik hoor er goede dingen over, maar zou graag weten of je daar ook een beetje je eigen gang kan gaan als je daar zin in hebt, en of het niet alleen maar lachen-gieren-brullen met de hollanders is (Oostenrijk in Dominica zeg maar).

Last but not least: kan je als semi-beginner begin maart een beetje uit de voeten daar? Of knallen de golven je aan alle kanten om de oren?
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #5 December 09, 2008, 20:06:12
edit2Rapporteer  
ik ben er begin mei geweest, 1 grote klotsbak, golven alleen ver achterin of op de goede spots maar niet in cabarete. wind was niet goed! ik zou daar niet meer heen gaan, zijn genoeg andere spots. kijk bijv. is naar marokko, niet stappen wel mooi
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 December 09, 2008, 22:41:42
edit2Rapporteer  
ik ben er begin mei geweest, 1 grote klotsbak, golven alleen ver achterin of op de goede spots maar niet in cabarete. wind was niet goed! ik zou daar niet meer heen gaan, zijn genoeg andere spots. kijk bijv. is naar marokko, niet stappen wel mooi

Bedankt voor je reactie. Maar, dat scheelt 2 maanden met wanneer ik wil, en daarmee nogal qua omstandigheden, lijkt me.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 December 09, 2008, 23:23:44
edit2Rapporteer  
valt wel mee, mei moet volgens mij juist goed zijn, wedstrijden zijn altijd rond juni!!

ik raad je echt aan verder te zoeken er zijn zoveel mooie plekken!!
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #8 December 10, 2008, 00:27:42
edit2Rapporteer  
valt wel mee, mei moet volgens mij juist goed zijn, wedstrijden zijn altijd rond juni!!

ik raad je echt aan verder te zoeken er zijn zoveel mooie plekken!!

Ik WIL in MAART!!!!  Wink
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #9 December 10, 2008, 18:42:51
edit2Rapporteer  
ik bedoelde alleen dat mei en juni dus de betere periode is... mei is niet goed, in mijn geval dan!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.