Wimt board les 1 (met meer foto`s nu)

Rooky

Berichten: 190
Antwoord #25 Oktober 14, 2008, 08:57:46
edit2Rapporteer  
 Undecided Huh ik vind die step wel heeeeeel chill hoor!!!!!.heb nog een startmoter van m`n kadett liggen probeer die is dan is je step al op t strand voordat je er op staat Smiley

en heb je ook een foto van je boardje in zijn geheel ? ben wel benieuwd Joepie
helium

Berichten: 676
Antwoord #26 Oktober 16, 2008, 08:21:08
edit2Rapporteer  
Whoohooo  schater WimT Does it again!!!
I just don`t get it (again)
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #27 Oktober 21, 2008, 17:11:57
edit2Rapporteer  


foto van het board. De rail is hier 4 mm hoog.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #28 Oktober 21, 2008, 17:33:11
edit2Rapporteer  
De rail is hier bij dit bredere board, 45 i.p.v. 40 cm breed, wat hoger gemaakt. Eerst was de rail 3 mm, maar bij een breder board heb je grotere vinnen, of diepere rails nodig.
Ik vond de grip aanvankelijk veel te gering, waardoor het inzetbereik van het board tegenviel. Ik ben ook best wel veel grip gewend, want bijna al mijn boards hebben meer dan 1, soms zelfs 2 cm concaaf.

Dus heb ik bovenop die 3 mm, 2 cm breed, nog 4 mm bij 1,5cm breed geplakt, en daarbovenop zie je nog 1 mm extra. Dat is weer een wasvrij gemaakt (met thinner) stuurlijn; is sterker dan glas, meer hoogte en makkelijk aan te brengen en weegt niets.
Opmerkelijk is dat de tip-flex enorm verminderde; van 15 cm, naar 11 cm, ondanks dat de strip maar 1,5cm breed is. Maar dikte is erg bepalend.
Ik wilde ook wat minder flex, nu is de pop veel beter. Misschien wil ik de flex achteraf toch nog vergroten, en dat kan makkelijk door in mijn later aangebrachte gebleekte ster te slijpen schater zie foto 2 .

De grip is enorm; ik heb nog zo`n 17m Speed 1 van Flysurfer; dat type met weinig depower. De kite is echt altijd af te remmen; hoe harder ik het board wegdruk, des temeer ie zich vastbijt.
Toch loopt het board niet op rails; het gevoel is anders. Dat gevoel kun je wel hebben bij een board met te grote vinnen, maar daarvoor is hier duidelijk niet gekozen.
De rails lopen daarom ook door over het middengedeelte van het board, i.t.t. de Trax. Switchen gaat dus toch makkelijk.

Mijn doel was om te kijken of ik de 40 cm board kon laten vervangen, probleemloos, door een 45 cm board, en dat is volgens mij gelukt. Omdat is een C-kite heb, met een slechte low-end, is dit voor mij een oplossing.

Ik heb nog getwijfeld, waar de rails te plaatsen. Aan de zijkant geeft teveel belasting om te kunnen kanten.
Tussen 2 channels in; heb ik maar niet gedaan, want ik wilde de flex ook wat verminderen; dus meer naar het midden.
Ik heb de 4 mm rails 5 mm smaller gemaakt dan de onderliggende 3 mm rails, zodat er een verloop is, zodat de rails bij insturen, niet overtrokken raken, en dus niet een `happerig' gedrag vertonen.

Bovendien zitten de vins hoger, waardoor zij meer kunnen meeflexen, zeker omdat de basis waarop de rails rusten, een tipdikte heeft van 2 mm over 15 cm lengte. Dit meeflexen geeft een meer `rechtopstand' van de vin, waardoor ie efficienter werkt.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #29 Oktober 21, 2008, 17:38:40
edit2Rapporteer  
Nog een betere foto v.h. regelmechanisme van de vavuumpomp.


(helpt ook niet, zelfs ik wordt er niet wijs uit Grin)
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #30 Oktober 21, 2008, 19:03:26
edit2Rapporteer  
hmzz ik heb er gewoon een deurbel voor gepakt! die hij indrukt!
ik kan ff niet zien hoe jou schakel meganisme is opgezet!
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #31 Oktober 21, 2008, 21:22:32
edit2Rapporteer  
Als de deurbel gaat, moet je de stekker er uit trekken??
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #32 Oktober 22, 2008, 12:50:54
edit2Rapporteer  
Als de deurbel gaat, moet je de stekker er uit trekken??

ja!!   loser schater

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #33 Oktober 23, 2008, 18:16:31
edit2Rapporteer  
Da`s duidelijk hoe dat werkt schater.
Fré

Berichten: 393
Antwoord #34 Oktober 24, 2008, 16:38:09
edit2Rapporteer  
Nog een betere foto v.h. regelmechanisme van de vavuumpomp.
(helpt ook niet, zelfs ik wordt er niet wijs uit Grin)

't enigste herkenbare/normale voorwerp is daar een sloef/badslets/(hoe noemen jullie dat??)...
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #35 Oktober 26, 2008, 23:35:27
edit2Rapporteer  
Da`s duidelijk hoe dat werkt schater.

nou als de pomp moet werken duwt de vac.vervroeger de bel in als de druk hoog genoeg is dan laat hij de bel los Grin
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #36 Oktober 27, 2008, 18:03:13
edit2Rapporteer  
Neem aan dat je de bel zelf losgeknipt hebt hebt. Lijkt me nogal een herrie de hele tijd. lol
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #37 November 06, 2008, 16:49:04
edit2Rapporteer  
wimt

een handige typ,

mischien moet je eens kijken naar je plan van aanpak want je iddeen zijn meetsal erg goed bedacht (vaak out the box) (lets destroy the box)

maar heb t idee dat je door je creativiteit het een beetje laat afleggen van een rustige en doordacht plan van aanpak, wat je resultaten erg ver naar beneden haalt. en ook nog eens haast onmogelijk maakt onm je ideeen uit te leggen aan mensen. En je kent ondertussen de reacties vand e mense hier als ze iets nui snappe:P

ook goed kijken naar het verleden, er is al veel geprobert met channels, concave, rail die doorlopen in vinnen, hydrofoil, combinaties van alles zonde om het wiel opnieuw uit te vinden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.