Sky vs Jaime Pro [North]

koen-tjeee

Berichten: 464
November 12, 2008, 20:50:29
edit2Rapporteer  
Heren, dames, jongens, meisjes en alles er tussen in..  YeSS

Het is zo ver, me vriendin claimt dr eigen 666 (129x39) op  loser. Nu is het (persoonlijke mening) te koud om een board te delen plus een stuk ongezelliger. Word meestal wel chago van langs de kant staan.

Kortom, Koen zoekt nieuw board. Randvoorwaarde: schappelijk prijsje! (Immers student, slechte economie, je kent het wel).
In de categorie schappelijke prijsje ben ik zo een North Jaime (134x40.5) en Sky Pro (136x41) tegen gekomen. Alleen bijna nergens kan ik van het laatst genoemde boardje een goed review vinden..

Overige info: weeg om en bij 85kg, 1.90m e.d. Bij veel wind vaart de 129 heerlijk, maar rond de 14-17 knoopjes heb ik er echt niet genoeg aan (ongeacht kite-afmeting). Dus a.j.b. niet met verhalen aankomen over boards van 1.25!
Vaar met Switchblade's en maak ondertussen wat sprongen, 360/backroll, railey's.

Voornaamste wat ik zoek, een board voor de chop/golven. Wat hard upwind rockt, stijf is (wat meer pop) en voornamelijk wat meer smooth m.b.t. landingen. 666 kan wel eens erg hard op het water 'klappen'. Daarnaast moet het board minder snel duiken dan de 666 (struikel nu wel eens over kleine kabbelende bewegingen in het water;)).

Het blijft lastig (test verhaal gaat moeilijk). Twijfel of de 136 net niet dat ene stukje 'te' lang/groot/log is. Dus, kom maar op als je ervaringen met een van de twee boards hebt.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #1 November 13, 2008, 01:19:38
edit2Rapporteer  

Ik zou voor de jaime pro gaan, alleen al voor de afmetingen 134*40.5, voor 85kg ligt volgens mij dicht bij het ideale.

de sky pro is een beetje groot, maar ik geloof dat die sky solbach ook wel een kilo of 95 weegt..
Kitekoen

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #2 November 14, 2008, 20:35:55
edit2Rapporteer  
Hey Koentjeeee,

Hier een andere Koen die vaart met een Sky! Weeg ook 85 kilo. Geweldig board, planeert door de afmetingen
zeer snel aan (wat je zoekt in 14-17 knopen). Goede pop en super upwind. Ondanks dat het board wat groter is dan gemiddeld voelt het niet zo groot aan. Erg levendig. Ga je absoluut plezier aan hebben YeSS. Board is wel erg stijf dus vaar je in choppy water of op zee moet ik je het toch afraden. Ik vaar naast de Sky een Naish wave voor in de golven.

Groeten vanuit een winderig en warm Miami  Grin
Koen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.