Nieuwe pics Best Delta: Kahoona

Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #25 Januari 06, 2009, 20:40:44
edit2Rapporteer  
Damn lorenz coole foto die laatste die je post, ik hoop toch zo dat Naish lekker ze eigen ding gaat doen en die Sigma's gaat blijven maken.
Ik vind die man echt geweldig. (maar dan moeten ze het natuurlijk wel goed doen)
Oja, het hele delta, delta C-shape, heeft F-one daar geen patent op aangevraagd, en gekregen?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #26 Januari 06, 2009, 21:16:27
edit2Rapporteer  
Ziet er netjes uit! Ben benieuwd naar de eerste testverslagen!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #27 Januari 06, 2009, 22:05:52
edit2Rapporteer  
ajajajajajai! Dat lijkt wel een Bandit maar dan in Best stijl en met Best prijzen....dan moet ik hier misschien toch maar opwachten voordat ik nu een setje 2009 Waroos koop...

EDIT: Lijkt toch wel heel andere kite te worden...

Nog wat info dat ik her en der van het Best forum heb, wel van die gast van Best zelf, dus geen roddels:

Onderaan ook nog plaatje van de bar: Die dus de Redline bar is gedoopt...

The LE is very definitely not Cuben fibre, there's no real benefit to be had from Cuben on a kite with a moderate/low aspect ratio such as the Kahoona. This kite isn't designed for upwind ability, it's designed for relaunch and surfing.
--------------
You can't compare it to the Waroo or the HP, they are totally different styles of kite.

it relaunches very well and it's downwind drift for surfing is excellent.

It's a much easier kite to ride than the HP, a bit easier than the Waroo, but it doesn't match the jumping ability and depower of either of them.

Different horse for a different course.

--------------

The target audience is pretty simple.

Novice riders who want a simple, reliable yet exciting kite to ride in all conditions.

Surfers who want a seriously reliable and robust down the line kite that just sits there..

Experienced riders who want the easiest kite to learn to new tricks on and maximize their progression..

I've not ridden an easier relaunching kite since I stopped using Flysurfers 5 years ago. And it jumps plenty well enough to keep me excited

--------------

It's a very different kite to the Waroo, they share similar overall depower, but the handling feel and feedback to the bar couldn't be more different.

The delta feels very much like a C-kite at the bar, kind of like its on shorter lines.

The march release date looks really solid,

-----------------

The low end is “one” area where the Kahoona shines….
If you like you can try a Kahoona these days. I’m in Tarifa until 10th of January. It looks like Levante the next days. I guess Steve and me go east…
This of course is for everybody who is in Tarifa at the moment. Just check with me when you see me on the Beach.
Peter

-----------------

[/i]
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #28 Januari 06, 2009, 23:22:59
edit2Rapporteer  
Interessante ontwikkelingen!

Citaat
This kite isn't designed for upwind ability, it's designed for relaunch and surfing.

Klinkt alsof je er minder goed upwind mee kan varen? Dat lijkt me toch wat minder dan.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #29 Januari 06, 2009, 23:28:31
edit2Rapporteer  
Oeps....

It's a much easier kite to ride than the HP, a bit easier than the Waroo, but it doesn't match the jumping ability and depower of either of them.

Dit is een beetje jammer want de meeste Delta's, dus ook de DOS, springt erg gemakkelijk en erg hoog  Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 Januari 06, 2009, 23:40:31
edit2Rapporteer  
...en hebben een gigantische windrange, groter als de HP en Waroo (en die hebben al een heel grote windrange)

Vorig jaar kwam North met de Evo op de proppen. Werd ook in de markt gezet als wave en beginnerskite. Echter het tegendeel was waar. Ja, een delta is een goede instap voor een beginner, maar de kite blonk ook uit door de freestyle prestaties en overal performance.

Een enorm groot nadeel (in mijn beleving dan): op 4 lijnen beperkte depower en geen echte safety (wat echt een blunder is voor een merk als North, zo begaan met hun safety systeem 5th line). Dit werd veroorzaakt door het ontwerp van de bridle, die heel anders was als die van de Bandit of Core Combat (de andere twee 2008 delta's (jaja, ook de revolt nog))

Dus o.a. @ Poor: zeker afwachten en testen. Het kan best zijn dat best de Waroo09 en HP09 niet uit de markt wil prijzen. Dat was ook de reactie van North.

Overigens hoor ik zeer goede berichten over de Evo2. Het klinkt alsof de depower er nu ook is.

Wordt een interessant (delta) jaar kwa kites nog te verwachten ThumpsUp
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #31 Januari 06, 2009, 23:45:44
edit2Rapporteer  
Ben ook heel erg benieuwd naar alle nieuwe ontwikkelingen. Het lijkt alsof steeds meer merken over gaan stappen op de Delta's. Zeeko heeft bijvoorbeeld niet echt een delta gemaakt maar een tussenvorm. Dat zagen we ook met de hybride kites. Alles wordt een beetje gemixt en ze proberen de positieve dingen van een shape te behouden en de negatieve te verwerpen.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #32 Januari 07, 2009, 02:22:08
edit2Rapporteer  
Zie er mooi uit.. Ben erg benieuwd en hoop dat ze ook nog ff naar hun achterban luisteren en hun bar/safety nog ff onder de loep nemen.

Er komt ook een nieuwe bar met een safety systeem als ids of de bandit dos die ook te gebruiken is voor de andere kites en in 1 maat: 50cm.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #33 Januari 07, 2009, 02:25:17
edit2Rapporteer  
Oeps....

It's a much easier kite to ride than the HP, a bit easier than the Waroo, but it doesn't match the jumping ability and depower of either of them.

Dit is een beetje jammer want de meeste Delta's, dus ook de DOS, springt erg gemakkelijk en erg hoog  Wink

De Guroo is ook een wave/beginners kite maar ik kan er heerlijk mee springen en upwind gaan is ook geen probleem dus ach ja, ze moeten er toch een label aanhangen...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Januari 07, 2009, 09:55:00
edit2Rapporteer  
Oeps....

It's a much easier kite to ride than the HP, a bit easier than the Waroo, but it doesn't match the jumping ability and depower of either of them.

Dit is een beetje jammer want de meeste Delta's, dus ook de DOS, springt erg gemakkelijk en erg hoog  Wink

De Guroo is ook een wave/beginners kite maar ik kan er heerlijk mee springen en upwind gaan is ook geen probleem dus ach ja, ze moeten er toch een label aanhangen...

Precies, pure marketing! Zie mijn verhaal over de North Evo Wink
Wie weet geen 2010 Waroo en HP meer, of volledig verandert in een deltashape.


Overigens dat de deltashape werkt en meer voordelen heeft t.o.v. de SLE/Bow/hybride kite lijkt me duidelijk. Mijn voorspelling is dat de deltashape de komende jaren verder uitontwikkeld gaat worden, net als de SLE/Bow.

Ben eerlijk gezegd benieuwd wat hierna gaat komen, kom maar op met bizarre proto's YeSS Joepie YeSS
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #35 Januari 07, 2009, 11:50:08
edit2Rapporteer  
Van Kiteforum.com
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #36 Januari 07, 2009, 23:25:07
edit2Rapporteer  
Kij..dat is info...zegt alleen weinig over de eigenschappen...en daar ben ik toch het meest benieuwd naar...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #37 Januari 07, 2009, 23:32:32
edit2Rapporteer  
Gelukkig een beter werkende safety en geen one-pomp meer want die One-pomp van BEST is een drama. De garantie is natuurlijk prima maar er zijn wel erg veel problemen geweest met het one-pomp systeem. Kite ziet er goed uit en ik denk dat, zoals Michiel al eerder zei, ze niet te veel over de eigenschappen willen zeggen omdat ze de 2009 waroo en Nemissis niet uit de markt willen prijzen
posty

Berichten: 2454
Antwoord #38 Januari 08, 2009, 03:43:43
edit2Rapporteer  
misschien verdwijnt de waroo wel helemaal...
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #39 Januari 08, 2009, 09:04:13
edit2Rapporteer  
Lijkt me niet dat ze de waroo en nemesis laten vervallen, ik heb eerder het idee dat dit een soort
intermediate kite is voor beginners vanwege zijn lagere aspect ratio en daarmee het makkelijke herstarten.
Misschien wel de goedkoopste uitvoering van Best.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #40 Januari 08, 2009, 09:04:58
edit2Rapporteer  
multi-point inflation system ..... is dat gewoon weer elke strut op pompen?
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #41 Januari 08, 2009, 09:20:55
edit2Rapporteer  
' best ' vet!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #42 Januari 08, 2009, 10:26:52
edit2Rapporteer  
Lijkt me niet dat ze de waroo en nemesis laten vervallen, ik heb eerder het idee dat dit een soort
intermediate kite is voor beginners vanwege zijn lagere aspect ratio en daarmee het makkelijke herstarten.
Misschien wel de goedkoopste uitvoering van Best.

Dan misschien wel zoals North: de Waroo en HP ook een delta maken!

Wel vet maar 4 struts, hoewel de lesversie van de Evo1 (7m2 en kleiner) maar 3 struts had vorig jaar
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #43 Januari 08, 2009, 18:59:31
edit2Rapporteer  
Van Hanglos:

Citaat
Hierbij de prijzen van Kahoona incl.


7.5m : 579 Euro
9.5m : 639 Euro
11.5m : 729 Euro
13.5m : 789 Euro
Bar : 299 Euro (Red Line bar)

Niet duur dus!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #44 Januari 08, 2009, 22:49:53
edit2Rapporteer  
EN diei halve maten....is wel de trend bij delta's...
vissie

Berichten: 757
Antwoord #45 Januari 09, 2009, 00:20:35
edit2Rapporteer  
Als ik de kans krijg ga ik hem zeker testen..En dan me bularoo en yarga er op inleveren
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #46 Januari 11, 2009, 20:49:22
edit2Rapporteer  
Tarifa ?
Mooi strand.....
xray

Berichten: 3688
Antwoord #47 Januari 11, 2009, 20:54:40
edit2Rapporteer  
Even nog inhaken op North met de Evo. De EVO 2 is nu ook heel anders gepositioneerd, voortschrijdend inzicht zeg maar....
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #48 Januari 11, 2009, 20:55:34
edit2Rapporteer  
Evo en Rebel zijn omgedraaid toch?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #49 Januari 30, 2009, 01:49:49
edit2Rapporteer  
Vanaf 1 maart leverbaar in de VS

http://www.cosmickites.com/water-kites/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.