Kiteloop

Lukadukido

Berichten: 277
December 31, 2008, 14:19:55
edit2Rapporteer  
Ik ben al een tijdje aan het kijken hoe je nou je eerste loops sticked, en heb dit van hanglos gestolen.


http://www.youtube.com/watch?v=p0l004QU494&eurl=http://www.hanglos.nl/forum/E7F28923-3901-4416-9860-D61F9FC56950/1/kitesurf:Uitleg_trucs_op_Youtube.html


Is het echt zoo makkelijk?
Is het gewoon doen!?
En moet je hem  uitgehaakt doen?
Btw, deze jongen heeft nu op youtube allemaal How to do a.... filmpjes gemaakt
Guus91

Berichten: 163
Antwoord #1 December 31, 2008, 14:41:14
edit2Rapporteer  
Is het echt zoo makkelijk?         Nee
Is het gewoon doen!?              Ja, verstand op nul en gaan, uiteindelijk zal je er gevoel in krijgen en zelf aan gaan voelen wat je fout doet
En moet je hem  uitgehaakt doen?   Kan beide, ingehaakt is makkelijker als je jezelf eerst een stukje uit het water laat liften door de kite en de kite dan doorstuurt! Uitgehaakt is het makkelijker om de kite hoog te houden, hard te varen, beide handen aan de bar, aankanten en lospoppen als je de kracht voelt
Succes ThumpsUp
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #2 December 31, 2008, 14:53:29
edit2Rapporteer  
precies zoals guus zegt,  ThumpsUp   
op 1 ding na,       het is wel makkelijk Tongue
kiten is makkelijk iedereen kan het    succes  Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 December 31, 2008, 14:56:58
edit2Rapporteer  
Guus, het is wel zo makkelijk. Blijkbaar mag men die van niemand weten, het is puur een kwestie van lef.
Uitgehaakt val je minder hard, en minder vaak, omdat je de bar wel MOET vasthouden aan een kant, je kan dus niet halverwege terugsturen omdat je angst hebt o.i.d
Ingehaakt kan je je hand nog op de andere kant houden, dan je op loopt. Dus zou je uit reactie nog perongeluk teurg kunnen sturen..

Dus wat je ook doet, ALTIJD doorsturen, dan kan er niet zoveel misgaan, gewoon opbouwen vanuit weinig wind, dan krijg je eerst de feel er voor
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #4 December 31, 2008, 14:57:19
edit2Rapporteer  
Thnx, ik heb inderdaad filmpjes gezien.
Dat er gewoon gesprongen word, en dat je de loop wat later doet.
Ja dat niet terugsturen, ik denk dat dat wel 1 van de beste tips is.
Het leuke is dat ik perongeluk al is een backloop - kiteloop heb geland.
Maar na de Len10 filmpjes, word je toch wat onzekerder
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 December 31, 2008, 15:00:09
edit2Rapporteer  
HIER vind je goede uitleg en filmpjes over de meest uiteenlopende tricks.......
panda

Berichten: 222
Antwoord #6 December 31, 2008, 16:13:24
edit2Rapporteer  
80% lef
20% techniek


Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 December 31, 2008, 18:17:02
edit2Rapporteer  
Een kiteloop eenmaal ingezet nooit stoppen met trekken voor je kite rond is anders  doet t pijn!
als je na de 1e boost denkt van wow dit gaat hard en je stopt crash je echt nog harder Grin
onno

Berichten: 26
Antwoord #8 December 31, 2008, 18:56:15
edit2Rapporteer  
Kiteloopen is echt heel makkelijk alleen je moet niet twijfelen en er echt voor gaan.... Ik heb na een filmpje van Johno scholte gelijk een kiteloopbackflip geprobeert en het is echt heeeel simpel maar je moet idd niet half in de loop denken ooooooo shit en terug sturen..... dan heb je auw en als je pech hebt je b.v een gescheurde trommelvlies (ahum....)
Wat ook wel helpt om te wennen aan de versnelling die je krijgt is een bij het draaien je kite onderlangs te sturen ipv boven langs...
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #9 December 31, 2008, 19:00:25
edit2Rapporteer  
Onno dat is een goeie!, is dat trouwens hoe ze een ''air gybe'' uitvoeren.
Hier snap ik namelijk geen **** van ik probeer het zo vaak maar kukel gewoon uit de lucht, ivm te weinig kracht.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 December 31, 2008, 21:45:56
edit2Rapporteer  
b.v een gescheurde trommelvlies (ahum....)
same here
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #11 Januari 01, 2009, 11:08:58
edit2Rapporteer  
Een aantal zegt hier dat uitgehaakt makkelijker is, dit geldt alleen als je bijvoorbleeld de railey uitgehaakt kunt.
Als je nog nooit hebt uitgehaakt zal ik zeker geen uitgehaakte kiteloop doen.
Op het filmpje kun je zien dat 'ie ook een soort railey maakt vooraf aan de landing, en dit vergt echt wel veel controle/techniek. De techniek voor de juiste pop is dan belangrijk om de loop tot een succesje te maken.

probeer het eerst eens ingehaakt met klein sprongetje vooraf en bij niet al te veel wind.
Lef bouw je op door te weten wat je materiaal doet.
Je kunt ook ineens een stukje downwind sturen en dan loopen, dan krijg je een idee wat de kracht doet met jou en je kite.
succes.

Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #12 Januari 01, 2009, 14:13:41
edit2Rapporteer  
Thnx, die uitgehaakte railey en (ingehaakte) kiteloop, gaan zeker komen
c0g

Geen avatar

Berichten: 157
Antwoord #13 Januari 01, 2009, 17:43:29
edit2Rapporteer  
Onno dat is een goeie!, is dat trouwens hoe ze een ''air gybe'' uitvoeren.
Hier snap ik namelijk geen **** van ik probeer het zo vaak maar kukel gewoon uit de lucht, ivm te weinig kracht.

Ja, dat heb ik nou ook steeds Smiley
Eerst een downloop maken zonder te springen is volgens mij wel handig. Laagdrempelig, maar je voelt wel hoe hard je kite trekt in een loop.

Laat weten hoe die gaat, mijn goeie voornemen voor 2009 is ook een kiteloop. loser
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #14 Januari 01, 2009, 17:50:08
edit2Rapporteer  
Ben van plan 2 dosjes te kopen, hoor van iedereen hoe snel die draaien.
Gaat lukken!!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #15 Januari 02, 2009, 16:55:18
edit2Rapporteer  
GROOTSTE TRUUC VAN ALLES

bar helemaal aantrekken en de bar echt 90graden kantelen= kleinere draaicirkelkite=minder power bar aangetrokken=meer power maar door kortere draaircirkel uiteindelijk tog minder power.


En bij dat eerste filmpie waren ze echt mega underpowerd scheeld een hoop bij je eerste kiteloop. of nog beter loop je kite gewoon een paar keer in 3 bfrt ofzo dan weet je hoe het voelt
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #16 Januari 02, 2009, 21:44:06
edit2Rapporteer  
Dan word het tijd om er een te maken. Smiley (als het weer wat warmer word op het ijs gaat het waarscheinlijk niet zo goed)
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #17 Januari 02, 2009, 22:17:54
edit2Rapporteer  
Ja, die fucking kou!
Ik loop echt te kwijlen voor de computer met al die filmpjes, ik zit soms gewoon nutteloos tv te kijken in me kamer met me voeten in me straps, ik denk toch een vertrouwd gevoel.
DAMNIT, ik wil weer!!!!!
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #18 Januari 03, 2009, 16:05:03
edit2Rapporteer  
Ja, die fucking kou!
Ik loop echt te kwijlen voor de computer met al die filmpjes, ik zit soms gewoon nutteloos tv te kijken in me kamer met me voeten in me straps, ik denk toch een vertrouwd gevoel.
DAMNIT, ik wil weer!!!!!

Met je voeten in je straps ben ik niet de enige  schater
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #19 Januari 04, 2009, 19:34:36
edit2Rapporteer  
Dit is toch geen grap he?
Doe jij het ook!!,
Eindeloos die onefooters proberen op je bank, of gewoon in het weekend naar beneden struikelen uit je bed, en voor de tv zitten terwijl je je board aan hebt?
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #20 Januari 08, 2009, 22:25:00
edit2Rapporteer  
Dit is toch geen grap he?
Doe jij het ook!!,
Eindeloos die onefooters proberen op je bank, of gewoon in het weekend naar beneden struikelen uit je bed, en voor de tv zitten terwijl je je board aan hebt?

Ja dat is een grapje schater
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #21 Januari 08, 2009, 22:51:07
edit2Rapporteer  
Ok, weer even on-topic blijven....stelletje verslaafden;)

Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #22 Januari 10, 2009, 19:40:50
edit2Rapporteer  
Mmm ik dacht net iemand gevonden te hebben op het zelfde Virus niveau als ik... maar toch niet
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.