Wakeboots op kiteboard

Arnie26736

Berichten: 790
Januari 26, 2009, 14:03:47
edit2Rapporteer  
Voor dit nieuwe seizoen lijkt het me wel eens leuk om een setje wakeboots op me Naish thorn 2007 te zetten. Ik heb op das boot, in dusseldorf , al een beetje rond lopen neuzen naar wakeboots,  maar daar kwamen maar een paar boots voor aanmerking. En dan heb ik alleen gelet op de afstand tussen de inserts zeg maar. Ik heb die wakeboots niet gekocht, omdat ze naar me zin veel te duur waren om zomaar eens te proberen. Bij veel wakeboots zitten de bevestigingspunten te ver uit elkaar, en dat is eigenlijk een beetje mijn probleem.

De inserts op me thorn liggen 15,7 cm uit elkaar. Dus mij vraag is, zijn er boots  die rond de 15 cm bevestigingspunten hebben. en niet al te duur zijn ( 100 euro ). Of heeft iemand een setje 2de hands ?

Wat ook nog een optie is, is gewoon wakeboots kopen die te breed zijn ze maar voor de afstand tussen  inserts, en zelf een gaat erin prikken op de goede afstand.


Sites, shops, alles is welkom ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Januari 26, 2009, 14:24:28
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/kiteboardspullen/
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #2 Januari 26, 2009, 17:24:06
edit2Rapporteer  
De afstand tussen de inserts bij footpads/straps is 6 inch, is dus 15 cm ongeveer. Dat is normaal en nagenoeg op ieder kiteboard zo.
De plates van wakeboots hebben 8 inch afstand nodig.

Je kunt wakeboots kopen en dan gaten in de plates boren om 6 inch te krijgen.
Je kunt wakeboots kopen die al 6 inch gaten heeft. Die bestaan, even zoeken zo gevonden.



Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #3 Januari 26, 2009, 17:32:49
edit2Rapporteer  
oude wake standaard: 8 inch
nieuwe wake standaard: 6 inch
kiteboard standaard: 6.5 inch

Helaas wijken individuele merken af van de standaarden. Vaak zijn er voor wakebindings wel aanpassingsplaten te koop, maar je kan ook eenvoudig extra gaten boren in de platen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Januari 26, 2009, 17:41:58
edit2Rapporteer  
Let wel dat de Thorn van Nobile (want daar komt je Naishboard vandaan) niet gemaakt is voor wakeboots.
Dat wil niet zeggen dat ze er niet oppassen (integendeel, gaat zeker wel lukken als je rekening houdt met de insert steek), maar omdat er dikke plates onder wakeboots zitten verandert de flex van je board.

Echter lol zul je er zeker wel mee hebben ThumpsUp
Heb zelf een seizoen met boots gevaren.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #5 Januari 26, 2009, 17:52:35
edit2Rapporteer  
ik snap niet helemaal waarom deze op slot ging Huh

vind t zelf wel interessant

de synergy boots van Liquid force zijn speciaal gemaakt om mee te kiten:

http://www.liquidforce-kites.nl/gear/straps-and-bindings/synergy-binding
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #6 Januari 26, 2009, 21:11:15
edit2Rapporteer  
Die van liquid force zijn wel mooie boots. Ik zit rt zelf ook aan te twijfelen om het te doen. Eerst een keer testen Smiley
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #7 Januari 26, 2009, 21:16:17
edit2Rapporteer  
Die dikke plates is niets nee, dat heb ik ook ergens gelezen Wink Je kan er ''kiteboard'' plates voor aanschaffen, maar waar, dat is even de vraag.

Hij ging eve op slot omdat de moderators dachten dat ik een aanvraag deed naar 2de hands spul.

Ik denk dat die LF boots vrij prijzig zijn, ik ga eens ff zoeken naar de prijs.
mwust

Berichten: 1
Antwoord #8 Januari 26, 2009, 22:59:16
edit2Rapporteer  
ik heb sinds januari de Cabrinha Sync op mijn F-one en dit is echt top. Deze voetbanden zijn een combinatie van normale voetbanden en wakeboots. Ik voer eerder altijd met healstreps zodat bij een uitgehaakte railey of tijdens het golfrijden niet 1 voet uit de voetband zou vliegen. Met de Cabrinha Sync gebeurd heb ik de oplossing. Echt een aanrader
http://www.s2as.com/p/p-Cabrinha_Sync_Backless_Binding-2264.aspx
Petteflat

Berichten: 179
Antwoord #9 Januari 26, 2009, 23:47:07
edit2Rapporteer  
Ja, duh... dat zijn gewoon straps. Is totaal niet vergelijkbaar met boots.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #10 Januari 27, 2009, 00:45:23
edit2Rapporteer  
ik zou alleen boots nemen als je echt wakestyle gaat doen anders zou ik het gewoon bij bindingen houden
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Januari 27, 2009, 11:47:18
edit2Rapporteer  
Er zitten ook zeer veel nadelen aan boots op je board met kiten.
Gaat het met wakeboarden mis, dan pikt de boot je weer op, of je loopt/zwemt naar de kant als je aan de kabel bezig was.

Echter met een kite aan je is het een ander verhaal. En geloof me, ook al doe je de bindingen echt vast (en dat hoeft soms helemaal niet, is ook persoonlijk), los komen kunnen ze echt wel met de snelheden/krachten die los komen bij kiten. Ik spreek uit ervaring Tongue

En probeer dan maar eens die dingen weer aan te krijgen in diep water Roll Eyes


Als je het in een wat ondieper stuk doet is het zeker wel een leuke optie. En je kunt het hardst blokken/aankanten met boots ThumpsUp
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #12 Januari 27, 2009, 11:50:44
edit2Rapporteer  
Vraag me af waarom je voor wakeboardbindingen zou kiezen. Denk dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ze geven dan wel meer stevigheid en meer boardgevoel maar het is (met name in diep water) een drama (lees: onmogelijk) om die dingen na een crash weer aan je voeten te krijgen. Ook bij een sprong die in de lucht al mis dreigt te gaan schop je niet even je board van je voeten.
Zou idd eerst eens even gaan testen voordat je die investering gaat doen.

edit: Daar was je me net even voor Michiel! Strekking van het verhaal is hetzelfde....  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Januari 27, 2009, 11:52:51
edit2Rapporteer  
....Ze geven dan wel meer stevigheid en meer boardgevoel...

Meer boardgevoel? Heb je er weleens mee gekite? Die pads zijn zo zacht dat je juist minder gevoel met je board hebt.

Puur het aankanten/blokken en poppen kan gewoon harder. Echter met de hedendaagse freestyle georienteerde kites zie ik het voordeel daarvan niet meer in.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #14 Januari 27, 2009, 11:56:02
edit2Rapporteer  
Meer boardgevoel? Heb je er weleens mee gekite? Die pads zijn zo zacht dat je juist minder gevoel met je board hebt.

Heb alleen ervaring met wakeboardbindingen op een wakeboard. Vind daarmee het boardgevoel vele malen beter dan met standaard kitebindingen op een kiteboard. Zou me inderdaad voor kunnen stellen dat "softboots" het boardgevoel niet ten goede komen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Januari 27, 2009, 12:11:43
edit2Rapporteer  
Meer boardgevoel? Heb je er weleens mee gekite? Die pads zijn zo zacht dat je juist minder gevoel met je board hebt.

Heb alleen ervaring met wakeboardbindingen op een wakeboard. Vind daarmee het boardgevoel vele malen beter dan met standaard kitebindingen op een kiteboard. Zou me inderdaad voor kunnen stellen dat "softboots" het boardgevoel niet ten goede komen.

Ik heb zowel een wakeboard (Jobe Pro model + Jobe Riot boots) alsook een oud F-one kite-wakeboard (Wake TT - speciaal gemaakt voor boots erop te monteren)

Idd. heb je met een wakeboard een goed boardgevoel. Dat komt ook door de outline, rocker, etc die anders is. Maar vooral omdat je dat meestal op vlak water doet. Met golfjes is een wakeboard al snel niet meer fijn Tongue

Met goede kitestraps/pads heb je veel meer gevoel met je kiteboard dan wanneer je met boots vaart.

Het is de meerwaarde aan pop, aankanten etc. wat met bindingen fijner is, plus in een funpark (sliders) is de kans dat je uit je binding schiet nihil. Misschien dat ze ze daar zoveel voor gebruiken.

Maar helemaal mee eens dat je van een koude kermis thuiskomt als je ze als primair voor kiten wilt gebruiken ThumpsUp
En gezien de aanschafprijs van boots zeker iets om goed over na te denken.
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #16 Januari 27, 2009, 18:13:23
edit2Rapporteer  
Bedankt voor reacties, en voor en nadelen.

Ik kite nu bijna 3 jaar en het punt is dat ik gewoon iets nieuws wil. Het is voor mij de keuze, een waveboardje of  wake boots. Of iemand anders moet nog leuke andere dingen hebben. Een waveboardje is natuurlijk ook heel leuk, maar op de spot waar ik meestal vaar, staan niet zulke dikke grolven.

 En tsja... als de wakeboots in diep water uitschieten dan is dat maar een zorgen voor morgen.. Wat ook nog kan is gewoon strapless (bootless) naar de kant varen zeg maar. En daar heel t zaakie aantrekken. Tsjaa.. het is gewoon eve wat meer tobben.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Januari 27, 2009, 18:30:30
edit2Rapporteer  
Ik heb toevallig er ook een waveboard bij....leuk ook als het net niet hard genoeg waait voor je tt op vlak water.

Echter het is ontzettend lastig (ik vind strapless zelfs minder moeilijk als met straps) en compleet anders als op een tt. Daarnaast zijn de golven zelden goed hier om lekker met zo'n boardje te knallen (scheveningen, HvH & Slufter).

Idd. als je er rekening mee houdt dat je terug naar de kant moet kunnen komen zal het best gaan. En voor een keer is met booties erg leuk ThumpsUp
Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #18 Januari 28, 2009, 20:52:24
edit2Rapporteer  
prolimit heeft mooie kite wakeboots.
zarda

Berichten: 246
Antwoord #19 Januari 28, 2009, 22:36:09
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf ook met wakeboots ( LF Escalade's ) en ik vind het zelf helemaal super doordat je veel harder kan poppen en ook hardere landingen op kan vangen. Maar een vriend van me die wou het ook wel eens testen omdat ik er zo stoked over was, maar hij vond het maar niks. Want hij vond het locked gevoel niet lekker en ik vind dat heerlijk. er zijn wel 2 dingen waar je rekening mee moet houden bij boots:
- Je board moet bij 'harde' boots wel een minimale breedte hebben, want je rail ligt een stuk dieper in het water en met een smal boardje komt de 'kuit' van je boots in het water waardoor je om kan vallen.
- Een vijfde lijn is ook wel lekker om te hebben, want als je unhooked met je leash aan je chickenloop onderuit gaat dan kun je geen weerstand bieden (in mijn geval ging een railey to blind mis) en dan (als je je leash aan de zijkant of achterkant hebt) wordt je achterstevoren achter je kite aan getrokken en dan krijg je je boots toch niet heel makkelijk uit. Ik ben van vlak achter de zandbank (op workum) bijna helemaal naar het strand getrokken en had nog maar 1 kant uit, terwijl ik toch zoon 100 meter heb afgelegd.

Groeten, Sjoerd
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #20 Januari 29, 2009, 10:25:52
edit2Rapporteer  
Bedankt zarda !

Mijn boardje is 38 cm breed, dus ik denk dat het wel voldoende zou moeten zijn toch ? En anders heb ik nog een boardje achter de hand die  40 cm breed is.

En de vijfde lijn is inderdaad wel heel erg handig.

Heb je de wakeboots ( LF escalades ) ook nog moeten veranderen  ( die plate ) om op kiteboard te kunnen zetten. In verband met de afstand tussen de inserts ?
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #21 Januari 29, 2009, 10:39:14
edit2Rapporteer  
38 cm is erg smal, 40 is minimaal. De meeste wake-kiteboards zijn 132 - 140 bij 40 - 45 cm

Dus kies maar voor die 40 cm!
zarda

Berichten: 246
Antwoord #22 Januari 29, 2009, 22:39:12
edit2Rapporteer  
38 is te smal ik zou de 40 doen, voor mijn gewicht (+- 60 kg) is 39 cm voldoende, maar mijn vorige board was 41 en dat was een stukkie comfortabeler.
En de plates moesten wel uitgevijld worden, maar ze waren van aluminium dus dat was geen probleem, enige is dat de een wat meer naar het midden van het board staat. Omdat de plate de sleuven aan de zelfde kant heeft en sleuven makkelijker uitvijlen.
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #23 Januari 30, 2009, 21:05:43
edit2Rapporteer  
Ik ga hard op zoek !

Bedankt !
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.