Kite and Windsurfing guide Europe (review)

bikiniisuit
Gast
Maart 06, 2009, 01:29:23
edit2Rapporteer  
Kite and Windsurfing guide Europe (review)
Dit enorm dikke boek is voor mij een absolute eye opener.  Omdat ik  het ff heb gehad met verre reizen en dacht de zomer komt er toch aan, dus waarom niet een goed boek of gids met locaties lekker dichtbij. De foto’s zijn om te kwijlen en de informatie is op een heel overzichtelijke wijze neergezet.  Zelfs ik begrijp het.  Hij is geschreven in het Engels en wel te verstaan Jip en Janneke Engels. Heel simpel, heel duidelijk geen moeilijke of a typische woorden. Gewoon echt simpel. Het boek ruikt ook lekker (nieuw , niet chemisch). Meteen als je de kaft omslaat zie je de gehanteerde symbolen per kitespot. Er wordt per spot onderscheid gemaakt in de volgende eigenschappen: vlakwater, golven van kleintjes tot max 2 m, golven groter dan 2 m, spots met golven op sommige dagen > dan 3,5 m; ondiep tot 30 m, of sprake is van een sterke stroming, invloed van de getijden op de spot, parkeergelegenheid en of er op de spots nu meer kiters of surfers komen. Je krijgt een kort verhaaltje over de windsystemen, thermische winden, topografische winden, windbuffers en windschaduwen, ontstaan van golven, ruime uitleg over getijden,  nou ja smullen gewoon. De volgende landen komen aan de orde: Ierland, UK, Polen, Denemarken, Duitslnd, Zweden,  Fr, Spanje, Portugal, Italie, Griekenlnd, Turkeij, Marocco, Canarische eilanden, Nederland.  Ik zal  even Nederland erbij pakken. Stel je bent beginner en je wilt niet meteen ruig op de Noordzee, maar liever snel progressie maken. Dan kun je aan de hand van de symbolen en de windstand al gauw enkele spots in Nederland uitkiezen welke voor jouw nivo geschikt zijn.  Beginner, Progressed beginner, Intermediate, (Pro rider?). Dit is een droom? Voor beginners in NL kom ik uit op de volgende top spots: Oostvoornse Autostrand, Oostmahorn, Ballum strand (Ameland), Nes Pier Oost, Mirns. Je ziet t goed, betere beginners spots in het Noorden. Over Mirns wordt gezegd:  800 m ondiep water, niet zo veel plek om je kite op te laten, vooral Zuiden wind is stabiel hier. Over autostrand wordt gezegd: gigantische baai, vaarbaar op bijna alle windrichtingen en t water wordt niet eens choppy. Afgezien van palen geen gevaarlijke obstakels op het strand. Je kon r helemaal naar toe rijden met de auto echter door een “bird sanctuary” is die mogelijkheid er niet meer. Je moet r wel 500 m heen lopen. Kitescholen zijn dol op deze spot. Dit zijn voorbeelden van informatie die je echt van locale rijders kunt weten.  Dat vind ik zo goed aan dit boek. Ook lees je per land ticketprijzen en bagage formaliteiten met vliegtuigmaatschappijen.  In de bijlagen achteraan kun je verder per land lezen welke locale websites je het beste kunt raadplegen om het actuele weer te krijgen. Met name Marocco en Canarische eilanden hebben mijn aandacht. Echt een boek om kado te geven of jezelf te verwennen. Hij ws E 45.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Maart 06, 2009, 06:52:38
edit2Rapporteer  
Klinkt goed  ThumpsUp ,heb er ook op zitten azen,maar hoorde dat er ook een wereldversie aan zat te komen.Zie dat deze nu ook te koop is.Ik ga die aanschaffen.....
bikiniisuit
Gast
Antwoord #2 Maart 07, 2009, 11:26:02
edit2Rapporteer  
mee eens @LaurenS, zodra die uit is koop ik m ook meteen. Vlgns Stoked publications (de uitgever) kan t alleen nog ff duren voordat "the World kite and windsurfing guide" uit is. Je kan hem dus nog niet kopen. In de tussentijd geniet ik nog van deze kite kamasoetra, zelfs de meest pietluttige kitespot staat erin beschreven, hij is echt heel uitgebreid, nix/nauwelijks geen reclame shit erin zoals bij de kiteboarder. Gewoon waar voor je geld. Wat ik ook efficient vind is dat er plaatjes inzitten van de windprobability per mnd net als bij windfinder, dus je hoeft niet iedere keer het net op want je kunt t in 1 blik zien. Als die windprobility niet hoog is, hoef ik r niet heen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Maart 07, 2009, 21:01:25
edit2Rapporteer  
Hier is ook altijd veel info te vinden
http://www.kiteworldmag.com/directory/travel-guide/

Ook dit forum is onwijs handig op het gebied van info verzameling.
Ik heb nu alweer, op mijn vakantie adres,  een huisje en een auto geregeld voor weinig.
Thx to kitehigh heb ik veel kosten kunnen besparen  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.