Afstelling crossbow van 2:1 naar 1:1

Pijlstaart

Geen avatar

Berichten: 45
Maart 15, 2009, 17:50:15
edit2Rapporteer  
Vandaag weer eens met mijn crossbow 1 (2006) gevaren. De bardruk is, in vergelijking met mijn 10m Bularoo, ongelooflijk zwaar. Mijn ongetrainde lichaam houdt dit niet lang vol. Ik vaar de crossbow nog op de originele 2:1 afstelling (katrollen). Ik heb reeds op het forum vernomen dat bij een 1:1 afstelling de bardruk afneemt. Kan iemand mij echter vertellen hoe ik mijn crossbow op de 1:1 stand krijg. Na enige bestudering van mijn lijnen heb ik nog steeds niet door hoe dit in de praktijk werkt.

Thanx
der Torch

Berichten: 488
Antwoord #1 Maart 15, 2009, 18:08:08
edit2Rapporteer  
heel simpel... niet

De cabrinha crossbow control system bar van de Crossbow 1 (2006) is alleen met katrollen te varen; ofwel alleen 2:1

neem aan dat je deze bar erbij hebt?

http://www.powerkiteshop.com/images/productimages/accessories/cabrinhapowerdrivecontrolba.jpg
Pijlstaart

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #2 Maart 15, 2009, 19:47:00
edit2Rapporteer  
Yep, dat lijkt donders veel op mijn bar. Is er een andere mogelijkheid/ aanpassing om de bardruk te verminderen en draaisnelheid te verhogen? Het lijkt me ook niet echt zinvol om een nieuwe bar te kopen bij een 2006 kite. Mocht iemand nog iets uit eigen ervaring weten dan hoor ik dit graag.

bitburger

Berichten: 316
Antwoord #3 Maart 15, 2009, 20:24:56
edit2Rapporteer  
Crossbow is idd niet 1:1 te varen.
Als je de bardruk te zwaar vindt,zou ik een een andere kite kopen  Wink
Ik vind persoonlijk de bardruk wel lekker Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.