Liguid Force pads, minder controle...

Kitemen

Berichten: 370
Maart 26, 2009, 12:40:27
edit2Rapporteer  
Ik vaar met Raven3 en Torch3, Nobile 555 131 bij 40 uit 2008 en weeg 79 kilo.

Sinds ik de LF pads gemonteerd heb, heb ik echt veel meer moeite op me board onder controle te houden! Kan hem echt met moeite in het water houden met als gevolg dat ik er ongecontroleerd achteraan stuiter. Ook merk ik dat me benen veel eerder verzuren waardoor ik moeilijk lange rakken kan varen!

Ik heb de LF pads op de wijdste stand staan net als de orginele pads.
Wanneer ik dan weer de orginele pads er op zet merk ik echt duidelijk verschil, meteen directe controle en kan ik veel beter aankanten en in het water houden.

Wie heeft dit zelfde gevoel met die pads en kan ik er wat aan doen??
To

Berichten: 928
Antwoord #1 Maart 26, 2009, 12:44:38
edit2Rapporteer  
wrm zou je van pads veranderen als je blij bent met de orginele?
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #2 Maart 26, 2009, 12:56:11
edit2Rapporteer  
Die zijn wat zachter en is beter voor me knieen en ik hoor alleen maar goede verhalen erover...Dus vandaar...

Maar zijn er meer mensen die die controle verlies hebben met LF pads?
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #3 Maart 26, 2009, 13:02:41
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met de LF Competiion Pads. Heb in Mauritius een halfjaar op blote voeten gevaren, perfecte boardcontrole, zit dr goed strak in. Maandag voor t eerst weer gevaren met schoentjes en gek genoeg zat t top, beter dan welke bindingen die ik ooit heb geprobeerd met schoentjes.

Gebruik je alleen de pads of heb je ook de bijpassende straps?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Maart 26, 2009, 13:03:15
edit2Rapporteer  
Had het aanvankelijk ook op mijn Nobile 666 129x39. De pads heb ik vervangen door Ocean Rodeo 2009 pads en straps. Ook die zijn veel softer.

Hierdoor heb je in het begin het idee dat je minder contact hebt met je plank, alsook vaart het net iets anders. Ik was er echter snel aan gewend, en wil echt niet meer terug naar die harde pads.

De 666 is veel stijver als de 555. Misschien dat het daarom iets te soft wordt.
Echter zoveel controleverlies als jij beschrijft vind ik wel opmerkelijk.
Er zijn meer mensen die met andere pads op de 555 varen die erg tevreden zijn.
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #5 Maart 26, 2009, 13:19:57
edit2Rapporteer  
heb een 555 2007 met de lf luxury en ik ben zeer tevreden.. heb juist meer controle ..voeten zitten echt vast in de bindingen soms te.. maar ik heb geen slechte ervaringen met de pads
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #6 Maart 26, 2009, 13:37:37
edit2Rapporteer  
Vaar met m'n 75 kg. ook met de 555 uit 2008 met de LF Luxury bindingen. Herken het probleem helemaal niet. Bindingen zitten als gegoten en geven naar mijn idee meer comfort dan de originele Nobile bindingen. Misschien moet je eens proberen om ze een gaatje dichter bij elkaar te zetten en/of de onderlinge hoek te veranderen.

Succes
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #7 Maart 26, 2009, 13:44:08
edit2Rapporteer  
Ik heb een 666 08 met de LF luxury bindingen, vind ze heerlijk zitten en varen. Ik kan me voorstellen dat je in het begin even moet wennen aan de pads qua softheid maar voor mij was dat maar heel kort.
ES

Geen avatar

Berichten: 289
Antwoord #8 Maart 26, 2009, 14:36:54
edit2Rapporteer  
Waarom op de wijdste stand gaan staan ?
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #9 Maart 26, 2009, 14:42:26
edit2Rapporteer  
Als je pads meer naar de tips staan, heb je meer controle over je board. Nadeel is wel dat het slechter voor je knieen is.
flykite

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #10 Maart 26, 2009, 14:43:24
edit2Rapporteer  
  ThumpDown.
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #11 Maart 26, 2009, 15:27:15
edit2Rapporteer  
Ik heb inderdaad al meerdere hoeken en gaatjes geprobeerd. Heb ze nu dus op de meest buitenste van de 2 gaatjes op het board staan en de schroefjes aan beide zijde door de middelste gaatjes van de pads.
Maar als ik het zo hoor moet ik er gewoon even aan wennen en wat langer uitproberen.
 
Maar vind het wel opmerkelijk want merk duidelijk verschil tussen de pads qua controle.

LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #12 Maart 26, 2009, 19:35:59
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met de LF Competiion Pads. Heb in Mauritius een halfjaar op blote voeten gevaren, perfecte boardcontrole, zit dr goed strak in. Maandag voor t eerst weer gevaren met schoentjes en gek genoeg zat t top, beter dan welke bindingen die ik ooit heb geprobeerd met schoentjes.

Gebruik je alleen de pads of heb je ook de bijpassende straps?
Vincent ben het volledig met je eens, heb de LF competitie pads ook heeft Guus voor mij geregeld en ze zitten echt TOP ook met schoentjes ThumpsUp
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #13 Maart 27, 2009, 10:50:01
edit2Rapporteer  
heb trouwens paar dagen geleden een 2e set binnen gekregen het 2009 model.. die zijn dus zwart..de voetbanden zijn het zelfde aleen de pads zijn zwart.. een voordeel dat ze niet vergelen maar ik vind de witte versie mooier om eerlijk te zijn ook omdat ze beter opvallen als je board zijn eigen weg zoek als zijlboot....

ik ga ze over 3 dagen testen in vietnam Grin Grin Grin geeft niets dat jullie moeten werken!!!... da kan ik hebben ben benieuwd hoe de nieuwe varen! vast het zelfde goed dus!!
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #14 Maart 27, 2009, 11:34:52
edit2Rapporteer  
@ Local Rookie
De zwarte bindingen horen bij de Comp Kit, de witte bij de Luxury Kit, vandaar Wink

Luxury:

Comp:
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #15 Maart 27, 2009, 12:02:50
edit2Rapporteer  
ik vaar een 555 2007 en heb de kneiterharde nobile pads vervangen door de zachtere UNDERGROUND pads......

superfijn vind ik zelf. de straps heb ik van mystic genomen..... blijken toch de meest relaxte te zijn....

deze moet je maar eens overwegen:

http://www.famousfrank.com/underground-kiteboards/accessoires/Comfort-Pads-Straps-2008_398.html
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #16 Maart 27, 2009, 12:46:56
edit2Rapporteer  
@ Local Rookie
De zwarte bindingen horen bij de Comp Kit, de witte bij de Luxury Kit, vandaar Wink

Luxury:

Comp:




jah dat had ik al verwacht...om eerlijk te zijn maar maakt mij niet uit Smiley ik heb ze voor een mooi prijsje kunnen kopen Smiley denk niet dat er verschil zit tussen die wite en zwarte pads.. of wel?
RayS

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #17 Maart 27, 2009, 13:19:41
edit2Rapporteer  
Persoonlijk..

Ik vaar de Naish Thorn 09 FC130. De std pads ogen als het 2007 model, maar bij een aantal keer varen merkte ik duidelijk pijn in me hiel. Lang overwogen (mede door de verhalen over LF) toch maar aangeschaft. Nooit verwacht dat die dingen zo goed zitten. Met schoentjes sluit het perfect om je voet heen.. maar op blote voeten....... pfff verschrikkelijk lekker..

Ik moet wel toegeven dat je er zeker even aan moet wennen, geef het even de tijd om onder controlle te krijgen. Doordat het zo soft/sponzig is moet je wel rekening houden dat je sneller speling hebt. Trek je straps wat strakker..

Succes !!

**De witte en de zwarte pads zijn identiek**
GlennVegas
Gast
Antwoord #18 Maart 27, 2009, 13:35:39
edit2Rapporteer  
Check de nieuwe Nobile pads eens man! Die zitten zwaar relaxt!

En wat je probleem is..I donno.. snap er niks van.. te soft lijkt me sterk.. mischien zit het tussen de oren Smiley? straps gewoon eens wat strakker en je voetjes er goed strak inwringen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.