ventiel vervangen

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
April 02, 2009, 17:22:46
edit2Rapporteer  
Nu ik toch even niet kan kiten ivm een rugblessure heb ik besloten om mijn 7m waroo 2008 te gaan repareren.

Een ventiel van de kleinste strut is lek, in die zin dat als ik de slang eruit trek na het oppompen de strut gelijk weer leeg loopt. Ik vermoed dat de terugslagklep niet goed werkt oid. In ieder geval bijzonder irritant aangezien de strut nooit goed hard opgepompt kan worden. De bladder is dus niet lek, alleen de terugslag van het ventiel.

Heeft iemand advies hoe ik deze kan vervangen en waar ik het beste een nieuw ventiel kan kopen?
Het gaat mij dan even om de procedure (de te verichten handelingen) om dit te doen.

Ik kon dit niet zo 123 vinden met de zoekfunctie.
Bedankt voor de reactie  ThumpsUp
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #1 April 02, 2009, 20:06:31
edit2Rapporteer  
Ola, kijk ff op www.u-stick.nl
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die ventielen schijnen goed te zijn + goede beschrijving.
Succes!
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #2 April 04, 2009, 16:09:36
edit2Rapporteer  
Lijkt me een beetje onzinnig om je ventiel om deze reden te vervangen. Als je een punttangetje voorziet van twee korte stukjes slang ( tegen het beschadigen van het ventiel) dan kun je na het pompen , het ventiel dicht knijpen en vervolgens het dopje erin drukken.

michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #3 April 05, 2009, 12:08:11
edit2Rapporteer  
dan loop je op het strand met gereedschap rond dat is pas onhandig.

zelf zou ik direct hele strut vervangen puur omdat dat voor mij de makkelijkeste optie is.

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #4 April 05, 2009, 13:30:03
edit2Rapporteer  
Lijkt me een beetje onzinnig om je ventiel om deze reden te vervangen. Als je een punttangetje voorziet van twee korte stukjes slang ( tegen het beschadigen van het ventiel) dan kun je na het pompen , het ventiel dicht knijpen en vervolgens het dopje erin drukken.