Egypte, Hamata verslagje

Wimt

Berichten: 2498
April 01, 2009, 18:06:28
edit2Rapporteer  
14 dagen, i nm`n uppie. Hier de verslageving aan een thuis blijver, Rie.

Wat tips vooraf; neem factor 50 mee, en elke 2 uur insmeren. Pas op voor diepe gaten in de zandgrond van deze lagune; kan je je enkel verzwikken. Neem, als je net als ik, 100 uur kite in 2 weken, lipbalsem mee om doorslijtplekken van trapeze op huid te voorkomen. Vaseline is nie goed genoeg.

Eigenlijk is 2 weken Egypte een afrader; afgelopen vrijdag weer wezen kiten op Neeltje Jans, bij 7 graden; dat motiveert niet.

Alvast over foto`s; heb ze wel, maar is alleen maar geel (zand) en blauw (water), temp kun je er nie vanaf lezen, zeg ik alvast; water 22, lucht tot 30.

Komt ie;


   Ha Rie,
 
Wel internet hier, maar niet zo snel. 2 dagen geen wind gehad, w.o. vandaag (Flysurferteam maakte toch loopings met Bubach), 2 keer de 12 m gebruikt, en voor de rest de 9 m. Wind is wel minstens zo vlagerig als op de Noordzee, valt dus tegen Newschool te leren. Febr. en maart zijn het windrijkst, naast december, dus elke dag bijna veel wind. Stadiep en weinig kiters, soms zelfs maar 4, bovendien blijven ze allemaal op grote afstand van mij.. Blaren in de handen, want ik kite vanaf 10 tot 6 uur. Wind blijft de hele dag hetzelfde. Mijn board gebroken, nu leen ik de Noblile 666, is zeer goed. Allemaal duitsers  hier, maar wel aardig, behalve 1 dikke, moest uit de buurt van haar ` ars ' blijven. Had willen zeggen, dat die zo groot is, dat dat onmogelijk is. Wind is hiet 5 knopen meer dan Windfinder aangeeft.
Is hier dus de komende weken een filmpromoteam van Flysurfer en North, met Bubbach en nog een paar kampioenen w.o. Hadlow.
 
Alles is hier verder rustig, geen diefstal of zo, mensen zijn erg aardig. Soms lopen er dromedarissen en geiten tussen de surfspullen doot, maar geen probleem. Kite wordt voor je opgelaten en neergelaten, 1 wilde zelfs mijn lijnensalade uitmekaar halen. Verder heb ik naast mijn kitekunnen mijn boarddesign aan de duitsers uitgelegd. Ze vinden dat ik praat als Rudi Carell, ze zullen wel mijn accent bedoelen. Ook uitgelegd hoe ik die oordopjes had gemaakt, dus ben ik nu hier prominent bekend, net als erg als Ruben Lenten.
 
De duitsers hebben het altijd over ` ars' en ` geil'. Geile kite, geile sprug, etc. Als ik dan zeg dat iik ` mir auch sehr geil fuhle' , dan zien ze dat als een openbaring in vervoering.
 
Verder alles goed.
 
Ha die Wim,
 
Wat een leuk verhaal. Maak veel foto's zodat ik een goede impressie kan krijgen van Hamata (en ook de kitehighers). je klinkt erg relaxed. Mij lijkt het fijn dat het er nu relatief rustig is. Dan heb je alles voor jezelf, en je hebt dan ook zo'n "soul kite experiance". Lekker terug naar basics, kiten,zon,zee, zonsondergang en natuur. Ja, spijt dat ik niet mee kon gaan heb ik wel.....haha. Zo'n nobile board vaart toch wel wat beter he.....geef dat maar toe...haha
 
Loop eens naar die filmpromoteams en leg je board design en filosofie uit. Of vraag een tel. nr. of e-mail adres van hun board shaper.....grijp je kans.....laat deze kans niet lopen.
Breid je netwerk uit....zou ik zeggen..
Hoe zijn de Egyptische schonen................?
 
 
Zo'n kite vakantie is toch wel gaaf he........
 
groetjes uit het koude Nederland.
 


--------------------------------------------------------------------------------


 
 
Ha Rie,
 
Weer terug in het koude Nederland. Wel de plank laten zien aan mr Flysurfer, en hij keurde het een blik waardig, maar dat was het dan ook.
 Geen diarree gehad, maar enkele anderen toch wel; Tanacomp schijnt hiertegen preventief te werken.
Ook de laatste dag nog gekite; ik was de eerste en de laatste op het water zei de kiteleraar. Vroeg alvast grinnenkend aan het Flysurferteam, of zei zich niet erg gehandicapt voelen dat zij dus veplicht zijn om met Flysurfer te kiten. Na enig nadenken, zei er 1, dat zelfs Youri Zoon de pop veel beter vond dan die van SS. Hij verdient daar trouwens 60.000 euro per jaar.
 
Ook de boards van Flysurfer getest; veel te extreem New-school voor mij; echt knetterhard; wel de beste voetbanden ooit; zonder echt vastzetten, vliegen je voeten er toch nooit uit. De low-end van de Psycho 4 met speciaal lichter materiaal is is ongeveer 2 m beter dan de concurrentie; met normaal materiaal is de low-end zelfs slechter.
 
Kom nog wel lang, als de foto`s klaar zijn.
 
Gr. Wim

--------------------------------------------------------------------------------



anet

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #1 April 01, 2009, 18:47:17
edit2Rapporteer  

Geschreven op 1  April........... schater...........zeker weer zon Wimt grapje.
Ik zou die aars wel eens van jouw willen zien.............hahaha. ThumpsUp


groetjes Anet
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 April 01, 2009, 19:03:24
edit2Rapporteer  
Ja, voor het eerst sinds 8 jaar gevlogen, een vacantie verder dan Belgie dus (10 min. vanaf mijn huis).
Dat ik weer actief ben op dit forum op net wel 1 april, dat is inderdaad niet geloofwaardig ja.

Mijn aars heb ik na Egypte weer opnieuw moeten bleken bij de aarsbleekboer. Maar daar hou je rekening mee, wat kosten betreft, als je naar EGypte gaat, zit bovendien in mijn ziektekostenverzekering, ook als ie paars wordt, na een val op een lagune. Bleken ze `m ook gratis schater.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.