kitesurfer in nood

snipes

Geen avatar

Berichten: 26
April 11, 2009, 12:01:57
edit2Rapporteer  
Dit las ik net in de krant, gelukkig is het goed afgelopen!

Kitesurfer in nood
LC | Gepubliceerd op 10 april 2009, 16:29
HINDELOOPEN - 
Een jonge kitesurfer is vrijdagmiddag op het IJsselmeer bij Hindeloopen flink uit de koers geraakt. Door de zuidenwind werd hij een mijl uit de kust geblazen, waarna omstanders alarm sloegen. Toen de Hindelooper reddingsboot ter plaatse kwam, zat de jongen al aan boord bij opvarende van een jacht. Die hebben hem in de haven weer afgezet. De brigade heeft het surfmateriaal mee teruggenomen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 April 11, 2009, 12:05:45
edit2Rapporteer  
sukkel (mits het bericht klopt)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 April 11, 2009, 13:18:05
edit2Rapporteer  
sukkel (mits het bericht klopt)

zeer zachtjes uitgedrukt  Angry. Zwaar slecht voor het imago van de sport.
Was gisteren @ Mirns ook een Duits drama. Ondanks het feit dat er nu een infoboard staat en extra boeien in het water liggen : een grote groep kiters zeer constant buiten de zone en een zeer vastberaden groepje Duitsers echt knalhard in het natuurgebied bezig.
ggrrrrrrrrrrr  ThumpDown
vissie

Berichten: 757
Antwoord #3 April 11, 2009, 13:32:23
edit2Rapporteer  
oprotten met dat soort lui..
Als je er niks aan kan doen oke.. Maar als je in de natuurgebied gaat knallen.. Dan ben je niet goedwijs
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #4 April 11, 2009, 13:46:49
edit2Rapporteer  

Ik zou zeggen met een schrootbuks die kites van die gasten afknallen.  Tongue

En als dat niet helpt tsja dan zit er maar 1 ding op............vul zelf maar in. 
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #5 April 11, 2009, 13:59:42
edit2Rapporteer  
Gister ook op Andijk, met aflandige wind het water op! Boardje kwijt, en steeds maar verder afdrijven. Uiteindelijk door een zeilbootje opgevist en terug naar de kant gebracht...Commentaar v.d. kiter: `Ja, dat kwam omdat de aflandige niet zo sterk was, anders was het zeker goed te doen geweest` loser Hij was nog nooit op Andijk geweest, maar had verwacht dat ie overal wel kon staan! Tja, wat moet je dan!? Ik denk dat velen gewoon niet de gevaren inzien.

- vroeg in het seizoen, water is nog koud voor je het weet onderkoeld.
- aanwezigheid van veel zeilbootjes is schijnveiligheid, mensen hebben niet altijd door dat je in nood bent!

Deze knakker heeft dus mazzel gehad. Op een gegeven moment stond ik ook te twijfelen, moet ik nu de reddingsbrigade bellen of toch nog even wachten...
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #6 April 11, 2009, 14:17:08
edit2Rapporteer  
Het word weer zomer....
Erikjee
Gast
Antwoord #7 April 11, 2009, 15:42:35
edit2Rapporteer  
- vroeg in het seizoen, water is nog koud voor je het weet onderkoeld.

Vraagje: Kan ik weer starten in Mirns, zonder dat ik onderkoeld raak?
Ben wel een beginner dus lig veel in het water..
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #8 April 11, 2009, 16:05:10
edit2Rapporteer  
Ja,  makkelijk.  ThumpsUp
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 April 11, 2009, 16:07:22
edit2Rapporteer  
 ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #10 April 11, 2009, 16:41:16
edit2Rapporteer  
@3rik je kunt zeker weer het water op. Alleen het water is nog redelijk fris, dus ondanks het lekkere zonnetje hou je het geen uren uit als je in het water ligt in het geval van nood... maar je kunt gerust het water op hoor!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #11 April 11, 2009, 16:42:01
edit2Rapporteer  
de naam zegt het al IJssel"meer"  als je dus maar lang genoeg door vaar kom je van zelf wel een keer de overkant tegen.

Al met al nog steeds domme actie
Gerard
Gast
Antwoord #12 April 11, 2009, 16:47:44
edit2Rapporteer  
Ondanks het feit dat er nu een infoboard staat en extra boeien in het water liggen : een grote groep kiters zeer constant buiten de zone en een zeer vastberaden groepje Duitsers echt knalhard in het natuurgebied bezig.

Maak er handboeien van voor die lui.  Grin
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #13 April 11, 2009, 20:59:34
edit2Rapporteer  
Ondanks het feit dat er nu een infoboard staat en extra boeien in het water liggen : een grote groep kiters zeer constant buiten de zone en een zeer vastberaden groepje Duitsers echt knalhard in het natuurgebied bezig.

Maak er handboeien van voor die lui.  Grin
Ja en dan een dik uur aan het infobord vast maken kunnen ze het goed bestuderen hoe de regels zijn @Mirns (schater_kitesmiley)Het is ongeloofelijk dat dit weer gebeurt ThumpDown
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.