2009 F-one Revolt-II 11m ervaringen

kitesmurf

Berichten: 74
Mei 03, 2009, 23:41:21
edit2Rapporteer  
Vandaag gevaren met de nieuwe leskites. Gewoon om ff te voelen of ze lekker zijn voor de lessen dit seizoen. Dit jaar de F-one revolts. Dit zijn echt kites om te lessen lees je. Dus je verwacht trage kites, langzaam sturen, weinig lift. Maar:

Wind:ongeveer 14-18 knopen.
Kite   F-one Revolt-II 11m

Sturen: echt progressief, eerst langzaam maar als je harder stuurt echt mooi snel
Bardruk: redelijk hoog, maar prima.
Bargevoel: je weet echt super waar de kite staat
Lift: veeel! maar wel rustig en echt extreem makkelijk om hoog te springen en perfect te landen.
Hoogtelopen: prima
Herstart: in deze wind super, maar kan wel lastiger zijn bij onderste windbereik (van horen zeggen)

Vergelijk met bandit one: de revolt is beter, lift is wel minder agressief, maar je gaat niet minder hoog.

Conclusie: volgens mij kan 60% van de potentiele Bandit-dos kopers ook prima met een Revolt uit de voeten. En dan is 500 euro cheaper wel een mooie vakantie naar egypte! Naar mijn mening echt een super kite voor alles en iedereen die niet het meeest extreme wil.
Greeetz
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Mei 03, 2009, 23:47:27
edit2Rapporteer  
Ook de Revolt komen idd erg goed uit de verschillende testen.
Volgens mij zit het grootste verschil in de bar.
Volgens mij zit er geen 500 euro verschil tussen deze kites...
KO zit tussen de Dos en de nieuwe Revolt 9m2 120,- euro.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #2 Mei 03, 2009, 23:53:13
edit2Rapporteer  
De 500 euro verschil is de reden dat ik zo extreem verbaasd was en dit post.
De bar is idd iets minder, op mij kwam die als iets te dik over (ik heb erg kleine handen). Maar de bar op zich is super afgewerkt, alleen geen bling-bling. Maar dit verklaard hooguit 50 euro ofzo.
De afwerking van de kite is echt ronduit top. Wel mis je de one-pump (nog eens 50 euro). Maar die levert mijn inziens ook weinig extra op.

Wat ik nog vergat te zeggen is dat je wel redelijk lange depower weg hebt. Ik heb ook korte armen dus dan is dat wel een nadeel. Maar dit geldt voor de bandit voor  MIJ ook.

Als het gat 120 euro is... dan helaas geen vakantie naar egypte, maar een weekend Texel/Schier kan er nog wel vanaf...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Mei 04, 2009, 09:13:37
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je review ThumpsUp
Over deze kite lees je in NL heel weinig (alsof ze liever de Dos aan je verkopen Roll Eyes Grin)


Het verschil tussen de Bandit Uno en Revolt 1 was voor kb.de om de Revolt aan te bevelen vanwege de gunstigere prijs. Dat extra beetje performance is dat niet waard.

Tja, had ik daar nu een testexemplaar van gehad loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.