Probleem!!

Wesley

Berichten: 38
Mei 09, 2009, 11:18:03
edit2Rapporteer  
yoow gasten,
ik heb nu een ozone instinct light 2 9m2
ik was gisteren bij het grevelingen voor het eerst met dat ding bezig
en ik vond dat hij veel klappert (het doek) dit hoort toch niet?
heeft iemand hier ervaring mee of weet misschien iemand hoe ik
het kan verhelpen ik dacht zelf namelijk dat de stuurlijnen te los stonden
zou dit kunnen?
en nou had ik nog een vraag er zitten allemaal bolletjes bij mijn bar ik neem aan
dat dit voor het de-poweren is maar hoe werkt dat precies?
Greetz  Joepie
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #1 Mei 09, 2009, 11:28:54
edit2Rapporteer  
gister was echt DE dag om je nieuwe stuff uit te vogelen dude! 

heb verder geen verstand van die kite, maar ik geloof dat ozone wel vaker last heeft van klapperend doek..
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Mei 09, 2009, 11:36:06
edit2Rapporteer  
Gisteren was het zo vlagerig en waren er veel mensen met een 9 waarvan het doek klapperde. Dit is naar mijn idee het resultaat van een 9 die heel gedepowered is en in combinatie met de vlagerige wind. Ik zou het eens bekijken in een wat minder vlagerige wind en als je kite wat gepowered staat.

Dit verklaart dan ook waarom het lijkt dat je stuurlijnen te kort zijn. Dat is gewoon omdat je kite te veel gedepowered staat.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Mei 09, 2009, 12:54:46
edit2Rapporteer  
Gisteren was het ontzettend onstuimig en harde wind. Op de Grevelingen staat altijd een aantal knopen minder wind, maar meestal is de wind daardoor nog vlageriger.

Sowieso is de Grevelingendam geen plek voor beginners wat mij betreft.

Ga nog eens oefenen met een stuk minder wind op Brouwerdam, Vrouwenpolder of Autostrand. Daar kun je als beginner veel beter terecht
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Mei 09, 2009, 13:42:16
edit2Rapporteer  
Michiel nu ga je ervan uit dat deze persoon een beginner is maar ik zie dat toch echt nergens staan Wink Ook een gevorderde kan voor het eerst met een nieuwe kite varen. Hij vraagt iets over zijn kite en niet over of hij met die 9 had kunnen kiten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat wat jij zegt waar is Wink
Wesley

Berichten: 38
Antwoord #5 Mei 09, 2009, 13:45:32
edit2Rapporteer  
yooow bedankt voor de tips
het is niet dat ik een beginner ben ik kan redelijk varen
maar deze kite is gewoon nieuw en het was de eerste keer dat ik
er mee ging varen.
een vriend van me had een ss td2 bij ook 9m2 en die had er geen
last van?
weet iemand ook waarvoor die balletjes zijn op mijn bar?
greetz
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #6 Mei 09, 2009, 14:11:29
edit2Rapporteer  
Hey Wesley,

Welke bolletjes bedoel je? Want daarmee kan ik echt niet volgen.
http://www.flyozone.com/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35074

Verder dat klapperen, dat komt doordat de kite zoveel gedepowered is.
Is je vriend zwaarder? Of was hij meer gepowered aan het varen.
Daar kan het aan liggen. Of dat de light '100 %' depower heeft en de Turbo Diesel niet?

Of probeer aan de uiteinden van de bar die verstellers helemaal aan te trekken en dan de kite in het midden te depoweren. Door op de zijkant die verstellers aan te passen verander je de bar druk ook een beetje.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 09, 2009, 14:25:58
edit2Rapporteer  
Michiel nu ga je ervan uit dat deze persoon een beginner is maar ik zie dat toch echt nergens staan Wink Ook een gevorderde kan voor het eerst met een nieuwe kite varen. Hij vraagt iets over zijn kite en niet over of hij met die 9 had kunnen kiten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat wat jij zegt waar is Wink

Klopt helemaal nu ik het opnieuw rustig gelezen heb, foutje van mijn kant. Ozone Instinct Sport Light is dan ook een beginners/schoolkite alsook surfkite. Vandaar mijn associatie met beginners Wink

Plus het was totaal geen weer om gisteren een nieuwe kite op je gemak uit te proberen Tongue
Wesley

Berichten: 38
Antwoord #8 Mei 09, 2009, 14:29:39
edit2Rapporteer  
yoow,
ik heb het al uitgevonden beetje google enzo ik heb bij
die zwarte dingen die je ziet op de foto heb ik balletjes zitten
het is dus voor de de-power af te stellen dat was al duidelijk bij mij
maar ik vind het raar dat er dan nog 3 balletjes zitten dat is blijkbaar
voor de grip als je tijdens het varen wil de -poweren.

je bedoelt de stuurlijnen aantrekken via die dingen aan de zijkant aan te
trekken?
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #9 Mei 09, 2009, 14:57:53
edit2Rapporteer  
klopt, dus je zet die dingen op zijn maximum aangetrokken. Dan start je eerst me depoweren op je hoofdlijnen. Waar dus bij jou die balletjes zijn.
Zo gaat de kite volgens mij veel minder 'flapperen'.

Op die foto van de ozone site staan die verstellers helemaal los. Bij jou moeten ze dus anders staan.
Start de kite ook eens in wat minder wind als gisteren. Dan kan je meer uitproberen zodat het veiliger is. Ik was gisteren met de 9m² op de Brouwersdam bezig en zat ook vaak tegen het maximum.

Probeer bij het varen ook eens niet volledig te depoweren maar meer met je board de power er uit trappen. Dan zal die niet zo gaan flapperen.
sam

Berichten: 43
Antwoord #10 Mei 09, 2009, 16:23:50
edit2Rapporteer  
dat beetje klapperen komt inderdaad door volledig depoweren, doet volgens mij iedere kite... Misschien moet je hem eens oplaten met 20 knopen om m uit te proberen ;-)

Die straps op je remlijnen/stuurlijnen is alleen maar om eventuele rek op je lijnen te corrigeren. die kan je beter gewoon zo laten zitten zodat het kleine witte stiksel in het midden van die strapjes zit... En die rode balletjes zijn inderdaad voor de grip om je depower aan te trekken. Het voorste rode balletje tegen de clamcleat aan is volledig powered-up...
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #11 Mei 09, 2009, 16:41:52
edit2Rapporteer  
@ Sam,
waarom kondigt ozone dan aan dat hun lijnen minimale rek hebben omdat ze reeds voorgerekt zijn?

Die 'trim adjusters' (zoals ozone het noemt) zijn wel degelijk om de bardruk aan te passen en het depower bereik nog te verhogen.
Wesley

Berichten: 38
Antwoord #12 Mei 10, 2009, 11:26:06
edit2Rapporteer  
yoow bedankt voor de tips man
ik weet nu al een stuk meer van de kite/bar
ik rem ook met mijn board en niet met mijn lijnen
ik denk idd dat hij zo klapperde doordat ik hem helemaal gedepowerd
had staan en de wind nog al hard was vrijdag.

ik ga hem aan komende dagen nog een keer proberen en dan zal ik
nog eens kijken.

het enige wat ik nog steeds vaag vind aan die kite is die lijnen binnen de
kite zelf, je hebt 5 punten waar je je lijnen aan doet en dan lopen er nog een paar lijnen die allemaal aan elkaar zitten egt vaag.
heb hiervoor altijd  een c-kite gevaren dus dat is lekker simpel allemaal
maar ben nu is aan het kijken hoe een  bow vaart.
greetz
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #13 Mei 10, 2009, 14:27:16
edit2Rapporteer  
Die lijnen die daar aan elkaar zitten is tegen het inverten van de kite. 

De 5th line is voor meer depower en wat ondersteuning van de Le.

Btw, is geen bow maar hybride Wink De 08 toch
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #14 Mei 10, 2009, 14:41:38
edit2Rapporteer  
Ervaren of niet, volgende keer zou ik dat toch allemaal uitzoeken vóór je ermee gaat varen, zeker in de condities van vrijdag. Wat als het 'vitale' functies waren geweest en je ze nodig had gehad?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #15 Mei 10, 2009, 15:05:41
edit2Rapporteer  
Ligt er puur aan op welk moment je Vrijdag gegaan bent. Heb zelf ook gewoon gekite met een 10.5 dus de condities waren niet altijd en overal zo erg.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Mei 10, 2009, 15:29:46
edit2Rapporteer  
Ligt er puur aan op welk moment je Vrijdag gegaan bent. Heb zelf ook gewoon gekite met een 10.5 dus de condities waren niet altijd en overal zo erg.

Maar op de Grevelingen wel. Ze hebben op Brouwersdam 50kn gemeten.
En de rest van de dag was het ook erg harde wind daar.
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #17 Mei 10, 2009, 15:38:22
edit2Rapporteer  
Ligt er puur aan op welk moment je Vrijdag gegaan bent. Heb zelf ook gewoon gekite met een 10.5 dus de condities waren niet altijd en overal zo erg.

Maar op de Grevelingen wel. Ze hebben op Brouwersdam 50kn gemeten.
En de rest van de dag was het ook erg harde wind daar.

Zelfs in gewone condities lijkt het me noodzakelijk om je materiaal te kennen.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #18 Mei 10, 2009, 16:28:13
edit2Rapporteer  
Lol en hoe ga je dan een kite testen? Ik weet niet hoe de wind op het moment was dat deze persoon het ging proberen hoor dus daar kan ik niet over oordelen. Maar als je weet hoe je safety werkt weet je naar mijn idee al voldoende vooraf om een kite te testen (niet met 50knp offcourse).
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #19 Mei 10, 2009, 16:49:09
edit2Rapporteer  
Lol en hoe ga je dan een kite testen? Ik weet niet hoe de wind op het moment was dat deze persoon het ging proberen hoor dus daar kan ik niet over oordelen. Maar als je weet hoe je safety werkt weet je naar mijn idee al voldoende vooraf om een kite te testen (niet met 50knp offcourse).

Op zijn minst weten waar je depower zit en weten waar 'allemaal balletjes' voor zijn. Staat ongetwijfeld gewoon in de handleiding.
sam

Berichten: 43
Antwoord #20 Mei 10, 2009, 16:54:44
edit2Rapporteer  
@ Sam,
waarom kondigt ozone dan aan dat hun lijnen minimale rek hebben omdat ze reeds voorgerekt zijn?

Die 'trim adjusters' (zoals ozone het noemt) zijn wel degelijk om de bardruk aan te passen en het depower bereik nog te verhogen.

Ok misschien kan je het inderdaad voor beide gebruiken... Maar volgens mij bestaan er geen lijnen die niet rekken, prestreched of niet....

Maar, cool dat Wesley alles nu wat beter begrijpt... :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.