welke kite?

Ivo

Geen avatar

Berichten: 4
Mei 16, 2009, 16:05:04
edit2Rapporteer  
Ja, het zoveelste topic over welke kite te kopen!

Al een tijdje ben ik aan het zoeken welke kite aan te schaffen naast mijn 8m SBow 08.
Deze gaat met mijn 62 kg en 140 board al lekker vroeg, zo rond de 16 knopen.
En is goed te houden tot ver in de 20, daar zit het probleem niet.

Het gaat mij om het windbereik daaronder; ik zou graag hééél vroeg op het water willen staan plus het feit dat de wind in Nederland is o zo vaak tussen de 10 en 15 knopen.
Lame-ass cruisen met 10 knopen lijkt me heerlijk. Ik  kite ongeveer een jaar, kan hoogte lopen maar waag me nog niet aan sprongen.

Dus na veel gegoogle en gesearch of verschillende fora neig ik naar de volgende kites:

Flysurfer Pulse II
Fijne allround kite en niet te moeilijk voor een beginner als ik.
Veel depower en goede light wind eigenschappen.
Vraag is of ik de 10m of de 12m moet hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kite? Is de 12 te groot en sluit deze niet meer aan bij mijn 8m bowkite?
Een speed II lijkt me net iets te pittig voor een beginner.

Of toch op zoek naar een F-one Dos en het bij tube kites houden?
En ook daar de vraag welke maat: 10 of 12m?

Voorstellen voor andere makkelijk te vliegen kites met low end zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

Groet Ivo






Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Mei 16, 2009, 22:40:42
edit2Rapporteer  
Als je vanaf 10knopen wil zal je dat naar mijn idee niet redden met een dos of een andere tube kite. Als je het kan betalen zou ik zeker voor een flysurfer gaan.  Over de maat kan ik niks zeggen omdat ik er nog niet mee gevaren hebt maar zowiezo geen tube kite nemen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 16, 2009, 22:45:26
edit2Rapporteer  
62kg plus Dos 10m2 zeker mogelijk van 10kn upwind te varen.
Echter voor de rest heb je helemaal gelijk Reflex, daarin blinkt FS gewoon uit, mits je de juiste type kite en maat kiest.

Ik heb de Pulse II niet zelf gevaren, maar uit testen van o.a. kb.de blijkt dat het low-end in vergelijk met andere FS kites niet zo heel bijzonder is. Dan zul je toch echt moeten kijken voor een Psycho3/4 of Speed II. En die zijn echt ontzettend duur, ook tweedehands.

En dat de wind vaak tussen de 10-15kn is.....gelukkig niet. Moet er niet aan denken Tongue loser
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #3 Mei 16, 2009, 22:45:54
edit2Rapporteer  
Is een 10m niet een beetje klein voor 10kn?

Zelf ben ik 68 kilo en kom weg met 13knopen. swichtblade 08

Ik weet niet hoe het met een flysurfer zit.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Mei 16, 2009, 22:57:48
edit2Rapporteer  
Lijkt me niet echt fun om met een 10m in 10knp te gaan Wink Ik weeg zelfs iets van 65/68 en heb een 10.5 Core GT (vergelijkbaare power als Dos) en met 12/13knp kan ik gewoon fatsoenlijk varen met een groot board. 11/12knp is enkel downwind Maar met 10 doet hij toch echt niks Wink

Zowiezo lijkt het mij niet leuk om steeds terug te moeten lopen en te sukkelen met een 10m om hem in de lucht te houden.

Wil je die lowend dan moet je toch echt een flysurfer nemen. Anders eventueel een grotere tube maar dan pas vanaf 12/13knp gaan.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #5 Mei 17, 2009, 01:24:22
edit2Rapporteer  
Als geld geen rol speelt... Wind-x Monsoon 17m.. vaart zelfs onder de 10 knopen goed.
Gezien het een ultra flat kite is, zou een Fluid Torque 15m ook wonderen gaan doen.

Ultra flats hebben wel een super lowend.. van de monsoon word beweerd en her en der bevestigd dat je er mee kunt varen (80kg/130cm board) vanaf 7 / 8 knopen.   Ook al zou het niet waar zijn.. 10 knopen met jouwn gewicht moet lukken.

Je zou kunnen informeren naar de lowend van de Dejavu 14m van 3E Kiteboarding, de 12m dejavu heeft zeer goede lowend, ik hoor daar goede verhalen over. (ik zeg er even bij dat ik verbonden ben met 3E) Maar een keer wat informeren en misschien vragen om een test kan je altijd proberen. Ik denk dat de kites je zullen verassen, ook kwa prijs.


Een vriend van mij weegt iets minder, en die voer met 8/9 knopen met mn 13m Waroo.. maar goed die jongen heeft een hoop ervaring en kon em met zn skills in de lucht houden.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #6 Mei 17, 2009, 01:52:27
edit2Rapporteer  
als je voor een flysurfer wilt gaan en voor lowend, kies dan het beste voor een speed2. En dan zo groot mogelijk! (De 12 sluit goed aan op je 8 meter, maar een specifieke lowend kite is de 15 of de 19) Geen beginnerskite? Ach, ik denk dat dat wel meevalt....
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #7 Mei 17, 2009, 10:12:14
edit2Rapporteer  
12m flysurfer is prima. Zeker gezien je gewicht en board. Aangezien je al kan varen is een speedII niet moeilijk maar een pulseII is wat meer allround. Als je houdt van hangtime en hoog springen dan is de speedII weer beter. 15 of 19 is inderdaad wel ultieme lichte wind maar sluit niet aan op je 8 metertje. je moet er gewoon een keer een proberen. Ik kan je helaas alleen een ritje met een pulseII 8 aanbieden of een psychoIV 12.
Ivo

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #8 Mei 19, 2009, 19:03:51
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle reacties!

Tja, keuzes, keuzes.
Ik ga voorzichtig kijken naar een tweedehands Psycho III 13m of een Speed II 12m.
Die sluiten beiden mooi aan bij mijn 8m.
De Speed heeft een betere in low-end en upwind, de psycho draait weer beter en heeft meer depower. plus meer freestyle.
Tweedehands zijn die Psycho's weer beter te krijgen voor rond de 600 E, dat telt ook weer mee.

Nu eerst een flink gaan sparen en kites proberen


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.